Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320d: Ei käynnisty aina, nokka-akselin asentotunnistin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • puppezed
    Newbiemmer
    • Jun 2007
    • 12

    #16
    Kääk, pakko vaivata arvon raatia. Hieman saman tyyppinen ongelma vaivaa omaa 320d vm2002 150hv kippoa. Auto käynnistyy aivan satunnaisesti. Takapenkin alla oleva siirtopumppu on vaihdettu, mutta ongelma toistuu uudella ja vanhalla pumpulla. Akku tuntuu olevan ok, startti jaksaa pyörittää moottoria, mutta ei tuo edes lupaile mitään käynnistymisestä silloin kuin sille päälle sattuu. Tänään aamulla auto käynnistyi yön yli ulkona seistyään kylmänä -15 pakkasesta ilman mitään ongelmia, mutta päivällä päätti olla käynnistymättä. Jos auton saa käyntiin, niin se kyllä käy ja kukkuu aivan normaalisti.

    Sellaisen olen huomannut, että kun virtalukon kääntää II-asentoon, niin normaalisti autosta alkaa kuulumaan selvä humina. Jos huminaa ei kuulu, niin käynnistämistä on oikeastaan turha yrittää. ELM 327 + Torque (tai Carly for BMW Lite) ei anna mitään virhekoodeja. Mitähän kannattaisi seuraavaksi kokeilla? Olikos näissä kuskin allakin joku polttoainepumppu?

    Comment

    • Naamalol
      Newbiemmer
      • Jul 2014
      • 2
      • Vantaa

      #17
      tänne varmaan sopii viellä yksi samanlainen tapaus? oma 2004 320d ei lähtenyt pakkasella käyntiin. no pakkanen laski -13 ja aikansa sahaamisen jälkeen lupaili hieman ja lisää sahaamisen jälkee lähti käymään. toimi normaalisti koko päivän paitsi illall alko DDE valo palamaan mutta sammui kun käynnisti uudelleen.

      seuraavana päivänä ei taas lähtenyt käymään millään. sitten yö latauksessa ja aamulla ei käynnisty. no iltapäivästä lähtee käyntiin ihan laakista (pakkanen laskenu muutaman asteen) lähdin ajamaan ja DDE valo syttyi ja hyvä kun jaksaa eteempäin mennä. pintakaasulla kulkee ookoo mutta kun avaa vähä lisää ei mikään muutu. NO nyt sitten menin tarkastamaan vikakoodeja ja ilmotti koodin P3002 eikä enään käynnistynyt vaikka koneen lämpöä oli vartti viellä.

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        #18
        Molemmissa vahva ääni siirtopumpulle. Harkitse vain OEM, Bosch tai Pierburg. Samalla vaivalla vaihtaa dieselsuotimen jos ei ole tietoa sen vaihtoajankohdasta.

        Kylmäkäynnistysongelmista vianetsintä about näin: KLIK.

        Comment

        • puppezed
          Newbiemmer
          • Jun 2007
          • 12

          #19
          Originally posted by MNi View Post
          Molemmissa vahva ääni siirtopumpulle. Harkitse vain OEM, Bosch tai Pierburg. Samalla vaivalla vaihtaa dieselsuotimen jos ei ole tietoa sen vaihtoajankohdasta.

          Kylmäkäynnistysongelmista vianetsintä about näin: KLIK.
          Vika oli kuskin alla olevassa siirtopumpussa. Saksasta tuli Boschin pumppu ja suodatin varsin kohtuulliseen hintaan, eikä ollut paha homma tällaisen amatöörinkään vaihtaa itse vaikka ei nosturia tai monttua olekaan. Virrat päällä kuuluva huminakin poistui, eli ääni kertoili vanhan pumpun tulleen tiensä päähän.

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            #20
            Oivaa! Hyvä että tuli kuntoon ja hienoa kun jaksoit raportoida tänne.

            Comment

            • Pademus
              Newbiemmer
              • Jul 2012
              • 18
              • K

              #21
              Hellurei! Samankaltaisia ongelmia kuin aiemmalla postaajalla. Välillä lähtee käyntiin ekalla, välillä vaatii 20 starttia ja sahaaminen ei auta ollenkaan. Käynnistyy joko heti kun avainta kääntää tai ei ollenkaan jos pidempää starttaa. Lämpötila moottorissa tai ulkona ei vaikuta käynnistymiseen. Pari kertaa talven aikana tullut dde-valo ja koodi 4560 rail-paineen säätö zme:n avulla, paine liian pieni. 4B90 jakoputken painevahtia herjaa aina kun on ongelma käynnistyksessä.

              Vika ilmenee ainoastaan kun on puoli tankkia naftaa tai alle, salavalikko näyttää toisen puolen olevan kuiva. Kuskin penkin alla oleva pumppu ääntää välillä kovaa, varsinkin tyhjäkäynnillä kuulee.

              Hehkut ja akku vaihdettu tammikuussa, naftasuodatin kaksi vuotta sitten. Oletettavasti jompi kumpi pumpuista vetelee viimeisiään vai?

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                #22
                Tankkipumpuista en muista juurikaan lukeneeni vikaa foorumilta. Kyllä se siirtopumppu on finaalissa. Katso postaus #18 tästä threadista.

                Comment

                • Pademus
                  Newbiemmer
                  • Jul 2012
                  • 18
                  • K

                  #23
                  Jees, tullut etittyä vastaavaa vikaa, mutta ei monellakaan ole ollut samanlaisia oireita. Miten se siirtopumppu temppuilee aina alle puolen tankin? Käyntiin kun lähtee niin ei minkäänlaisia ongelmia ilmene.

                  Comment

                  • janne30
                    BTCF Member
                    • Apr 2011
                    • 2198
                    • Vantaa

                    #24
                    Mulla meni vanhast e46 :sta tankin pumppu, pelkääjän puolelta takapenkin alta.
                    Nykyisestä meni siirtopumppu kuskin penkin alta...
                    G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                    E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                    1 x F20
                    3 x E30
                    2 x E36
                    5 x E46
                    3 x E9X

                    Comment

                    • Pademus
                      Newbiemmer
                      • Jul 2012
                      • 18
                      • K

                      #25
                      Siirtopumpun ja suodattimen kun vaihtoi niin ei vieläkään toiminut, releen vaihto töötin kanssa ja sitten rupesi pumppu taas pelittämään. Vanha toimii kyllä suoraan akusta, mutta tosiaan välillä ajossa pitänyt kovaa ääntä ja alkuperäinen tuote joten varmaan parhaat päivänsä jo nähnyt. Silti kun tuli monta kertaa starttailtua lähti pari kertaa vasta sahaamalla, ennen ei ikinä sahaus auttanut... Nyt siis tankki myös täynnä ja ongelma oli päällä siltikin. Täytyy seurata tilannetta kunhan saa uuden kauhean kolinan lähteen paikallistettua moottorista, ei uskalla edes käyttää tyhjäkäyntiä. Viimeinen diesel bemari kyllä minulla on niin älyttömästi vikaa ollut

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎