Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330d tehoton kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jani83
    Newbiemmer
    • Feb 2010
    • 25
    • Hollola

    e46 330d tehoton kylmänä

    On tosi tehoton kylmänä, vaivoin saa kiihdytettyä tasaisella 80 km/h. Kun moottori lämpeää normaaliin käyntilämpötilaan ja auton sammutta hetkeksi tehot palautuvat normaaliksi.

    Turbo myös viheltää jonkin verran kun kaasun löysää. Pajalla tutkittiin turbo ja välystä oli kumpaankin suuntaan jonkin verran ja siivet olivat myös kuluneet. Vikakoodin antoi myös ilmamäärämittarille.

    Turbo on menossa vaihtoon, mutta kiinnostaisi tietää mistä tehottomuus johtuu kylmänä. Koska uskon, että se saattaa jatkua myös turbon vaihdon myötä. Voiko kyseessä olla ilmamäämittari?
    E46 330d touring -04 150 kW
  • A62
    Bimmer Rookie
    • Jun 2009
    • 117
    • Oulu

    #2
    Minulla on väliin heittänyt samaa. Satunnaisesti on tullut ahtopaineista vikailmoja. Veikkaus on, että ahtopaineanturi pykisi kylmänä ja auto menee suojamoodiin, jonka jälkeen syöttöjä rajoitetaan ja ei kulje ei. MAF:sta minulla ei ole herjoja. Tokihan vikaa saattaa olla turbossakin. Lämpimänä vika ei kuitenkaan toistu, joten luulisi jotenkin olevan kytköksissä antureihin. Raportoihan tänne miten tilanne kehittyy turbon vaihdon myötä.

    edit auto E61 530d -05

    Comment

    • Jani83
      Newbiemmer
      • Feb 2010
      • 25
      • Hollola

      #3
      Vika oli ilmamäärämittarissa. Irrotin MAF:in johdon ja alkoi pelaamaan myös kylmänä moitteettomasti. Yritin myös puhdistella MAF:ia hieman, mutta ei auttanut. Miten se mittarin saa kotelosta irti?
      E46 330d touring -04 150 kW

      Comment

      • Jani83
        Newbiemmer
        • Feb 2010
        • 25
        • Hollola

        #4
        Onko muuten mitään haittaa jos ajan MAF:n johto irti siihen asti kun saan uuden mittarin? Mistähän uusi mittari kannattaisi hommata? Orggis vissiin aika kallis, mutta kestääkö tarvike?
        E46 330d touring -04 150 kW

        Comment

        • Orvix
          BTCF Member
          • Sep 2008
          • 140
          • Akaa

          #5
          Mulle on jäänyt jostain tuollainen sivu kirjanmerkkeihin. Varmaankin täältä foorumilta poimittu. En kyllä tiedä hinnoista onko kuinka kilpailukykyisiä, mutta kannattaa varmaan vilkasta.

          E91 325d -10 M-Sport

          Comment

          • jms-btcf
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 696
            • Tampere

            #6
            Originally posted by Jani83 View Post
            Onko muuten mitään haittaa jos ajan MAF:n johto irti siihen asti kun saan uuden mittarin? Mistähän uusi mittari kannattaisi hommata? Orggis vissiin aika kallis, mutta kestääkö tarvike?
            Ei ole haittaa, MAF:n data korvataan kovakoodatulla eli ei pelaa optimaalisesti mutta kuitenkin paremmin kuin epäkuntoisella MAF:lla. Alkuperäisen anturin ja runko-osan sai ainakin pari vuotta sitten merkkiliikkeeseen verrattuna jopa alle puoleen hintaan paikallisesta Bosch Car servicestä
            e61 535d

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎