Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw 330d dcs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samppa-
    Bimmer Rookie
    • Jul 2008
    • 50

    bmw 330d dcs

    Mikähän mahtaa olla vikana kun dsc* ei lähde pois päältä?
    Last edited by samppa-; 02-05-2011, 00:20.
  • Esal
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1344
    • Lempäälä

    #2
    Originally posted by samppa- View Post
    Mikähän mahtaa olla vikana kun dsc* ei lähde pois päältä?
    Onko se sitten aikaisemmin lähtenyt pois?

    5 sekuntia painamalla pitäis mennä sekä luistonesto että ajovakaudenhallinta pois, mutta anna olla vaan päällä niin pysyy autokin tiellä, ralliautoksi kun tuo ei mielestäni taivu. Vai mihin tuota poistoa tarvitsee?
    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7518
      • Jyväshyvä

      #3
      Originally posted by samppa- View Post
      Mikähän mahtaa olla vikana kun dsc* ei lähde pois päältä?
      Ainakin E6x:ssä, ja E9x:ssä sekä uudemmissa, ehkä myös vanhemmissa?:

      Eihän se ole automaattisesti päällä, sen saa napista päälle.

      DSC: Dynamic stability control tjsp., eli välitila jossa sallitaan lisää luostoa,
      tarkoitettu mm. lumessa ja hiekassa ajamiseen.

      Vai onko taas sekoitettu termit? ESP:n saa pois pitämällä nappia tarpeeksi kauan pohjassa.
      Lyhyemmällä painalluksella kytkeytyy DSC päälle.



      Perustilaassa on siis ESP päällä ja luistonesto täydessä toiminnassa.
      DSC tilassa sallietaan enemmän luostoa, ESP on päällä.
      ESP pois päältä (jolloin se luostoneston kolmio palaa kokoajan) ei ole mitään apuja.
      Last edited by MajorDrake; 02-05-2011, 10:46.
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • Esal
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1344
        • Lempäälä

        #4
        Originally posted by MajorDrake View Post
        Ainakin E6x:ssä, ja E9x:ssä sekä uudemmissa, ehkä myös vanhemmissa?:

        Eihän se ole automaattisesti päällä, sen saa napista päälle.

        DSC: Dynamic stability control tjsp., eli välitila jossa sallitaan lisää luostoa,
        tarkoitettu mm. lumessa ja hiekassa ajamiseen.

        Vai onko taas sekoitettu termit? ESP:n saa pois pitämällä nappia tarpeeksi kauan pohjassa.
        Lyhyemmällä painalluksella kytkeytyy DSC päälle.



        Perustilaassa on siis ESP päällä ja luistonesto täydessä toiminnassa.
        DSC tilassa sallietaan enemmän luostoa, ESP on päällä.
        ESP pois päältä (jolloin se luostoneston kolmio palaa kokoajan) ei ole mitään apuja.
        Nyt on MajorDrakellakin termit sekaisin
        Kopsasin tekstiä ohjekirjasta, vanhempi oma ohjekirja saksankielinen joten selityksiä en ymmärtänyt.

        E46 facelift:

        DSC=dynaaminen ajovakauden hallinta. (joillain muilla merkeillä esim. ESP)

        DSC on toimintavalmiina heti moottorin käynnistyttyä.
        DSC sisältää vetoluiston valvonnan DTC ja kaarrejarrutusvalvonnan CBC. Lisäksi dynaaminen jarrutuksen valvonta DBC (hätäjarrutehostin?)

        DSC nappia painamalla DSC kytkeytyy pois, DTC on toimintavalmiina. Keltainen DSC valo palaa mittaristossa.
        3 sekuntia painamalla myös DTC poistuu, mittaristossa keltaiset DSC ja jarrujen merkkivalot.

        ABS jarrut toimivat kuitenkin.

        Neliveto:

        DSC sisältää automaattisen nelivetotasauspyörästöjarrun ADB-X ja kaarrejarrutusvalvonnan CBC. Lisäksi dynaaminen jarrutuksen valvonta DBC (hätäjarrutehostin?)

        E46 vanhempi kori:

        ASC+T tai DSC

        DSC sisältää ABD ja CBC ja DBC

        Neliveto kuin facelift
        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎