tervehdys. nyt iski paha autokuume. tarvis saada e46 koppanen farmari 330d mieluummin automaatilla. kilometrejä autolla olis 200tkm - 250tkm. mitäs kaikkee ilmenee näissä kilometreis mitäs kannatta erityisesti ottaa huomioo..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ostamassa e46 330d vinkkejä
Collapse
X
-
Originally posted by juhis85 View Posttervehdys. nyt iski paha autokuume. tarvis saada e46 koppanen farmari 330d mieluummin automaatilla. kilometrejä autolla olis 200tkm - 250tkm. mitäs kaikkee ilmenee näissä kilometreis mitäs kannatta erityisesti ottaa huomioo..
tos yksi joka äkkiseltään löytyi netin syövereistä,vaikuttaa hyvältä. http://www.nettiauto.com/bmw/330/3948284Last edited by makke38; 26-05-2011, 00:44.320d -03
-
-
Omia kokemuksia e46 330dt m57n koneisesta, itselle ollut aika kallis ylläpidettävä. Viime vuonna uusintaan meni startti, hehkut ja niiden ohjausboksi, akku piti uusia. Alatukivarret meni edestä vaihtoon, sekä takajousi apukuskin puolelta oli katkennut, samalla laitatin fk coilover x:n octane stylingilla. Nyt talvella meni polttoainepumppu kuskin penkin alta.
Lastun laitatin vajaa 2-v sitten gti car centerillä, hyvin tuli potkua lisää. Tosin kytkin alkoi luistaa sitten vajaa 1-v ajon jälkeen, sachs performancea tilalle niin hyvin on pitänyt. Tosin parkkitutka takaa lopetti toiminnan kytkimen vaihdon yhteydessä, ei korjaamo osannut vikaa sanoa. Nyt lisäksi peruutusvalot ei toimi, polttimot ehjät, ilmeisesti johdot tuolta luukun saranasta ottaneet itseensä.
Ajellut olen 2 vuodessa 178tkm->270tkm, hyvin on noita lukuunottamatta pelannut. Nyt ehkä pientä turbon väsymistä havaittavissa, hieman enemmän puskee savua putkesta ja huiput ja se terävin tehopiikki hieman vähentyneet. Toki lastun kanssa ajellut sen 80tkm, ja ajo aika lailla autoa kuluttavaa.
Tosi hyvä auto tuo on ajella, kulkeekin ainakin lastutettuna lähes 250 mittariin, kulutus matka-ajossa 80km rajoituksella 5.5l/100km, ajosta riipuen sitten reiluun 7 litraan kovemmalla polkemisella ja kaupungissa ajellessa. Itsellä kaikilla varusteilla paitsi m-sport, sporttinahat mukavat penkit ajella pitkää matkaa (pisin työmatka vajaa 700km päivässä). Lisäksi tuo jämäkämpi alusta paransi ainakin itsellä huomattavasti ajettavuutta normialustaan verrattuna. 6-v manuaali tuo ajamisen iloa jos haluaa pykältää menemään tai talvella ajella ovi edellä, mutta automaatti olisi ainakin oma valinta mukavuutensa takia jos nyt saisin valita.
Eli ainakin tuo startti on tyyppivika, liian pieni tehoinen merkkikorjaamonkin mukaan. Itsellä se pyöritti tosi hitaasti jo kun auton osti, kesti kuitenkin ajella sen 50tkm, ennen kuin lopetti kokonaan. Myös alusta kannattaa tsekata, ettei tarvii heti alkaa kalliita osia uusia, itselle ainakin merkkihuollossa sanoivat, ettei saa erikseen alapalloja vaan pitää koko alatukivarret vaihtaa kerralla. Lisäksi tuo automaatti on arvoitus, toisilla kestää hyvin ja toisilla tulee kalliit rempat eteen.-89 "m5" rataprojekti
-02 transporter syncro
-01 e53 3.0i
-93 318is rataprojekti nro II
Comment
-
-
Kannattaa tosiaankin jättää muutama toimintatonni perstaskuun noin paljon ajettua autoa hankkiessa! Tai jos ei halua tehdä kalliita remontteja, niin sillon kannattaa sijoittaa autoon ostohetkellä muutama tonni enemmän ja ostaa 100 - 150tkm vähemmän ajettu menopeli.
Tuon omani hankin 80tkm ajettuna, ja 50tkm sain päästellä ilman minkäänlaisia remontteja! Nyt keväällä jouduin vaihtamaan eteen alatukivarret, kun toiselta puolelta oli alapallonivel kulunut väljäksi.
Muita remontteja tai osien vaihtoja ei ole 3v. aikana tarvinnut tehdä....e90 330i lci -09
Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Comment
-
-
Originally posted by makke38 View Posttos yksi joka äkkiseltään löytyi netin syövereistä,vaikuttaa hyvältä. http://www.nettiauto.com/bmw/330/3948284
noniin kyllä juurikin tuota pirssiä ajatellu mennä kattoon kun lähelläkin on mutta tuossa vissiin ei oo sitä "talvi pakettia" mutta kumminkin.
kiitoksia kaikkille vastanneille..
täytyy mennä testailee noita keppivaihteisia et miltä tuntuu tähänasti melkein kaikki autot ollut automaatteja ja millään ei luopua haluais mut mut...
ja pudetti olis 15000e että jos vinkkejä vielä lisää ilmaantuu niin otetaaan vastaan. ja e39 530d farmarikaan ei poissuljettu...Last edited by juhis85; 26-05-2011, 14:21.
Comment
-
-
Originally posted by juhis85 View Postnoniin kyllä juurikin tuota pirssiä ajatellu mennä kattoon kun lähelläkin on mutta tuossa vissiin ei oo sitä "talvi pakettia" mutta kumminkin.
kiitoksia kaikkille vastanneille..
täytyy mennä testailee noita keppivaihteisia et miltä tuntuu tähänasti melkein kaikki autot ollut automaatteja ja millään ei luopua haluais mut mut...
ja pudetti olis 15000e että jos vinkkejä vielä lisää ilmaantuu niin otetaaan vastaan. ja e39 530d farmarikaan ei poissuljettu...e90 330i lci -09
Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Comment
-
-
Originally posted by JTP View PostTuossakin olis mainitsemaasi hintahaarukkaan sopiva, uudemmalla ja tehokkaammalla moottorilla varustettu yksilö http://www.nettiauto.com/bmw/330/3953091
aivan loistava vaihtoehto kyllä..
Comment
-
-
Originally posted by juhis85 View Posttuossa olen miettinyt mikä mahtaa radiota vaivata?
aivan loistava vaihtoehto kyllä..320d -03
Comment
-
Comment