Juuri hankittu -03 320d touring alkoi rallattamaan oudosti heti sen siirtyessä minun nimiini.. aluksi ääni oli todella vaikea edes havaita ja ilmeni ainoastaan 2-3000 kierroksilla vedossa, ei paikallaan.. Käy siis todella nätisti tyhjäkäyntiä.
Nyt kun olen ajanut tuolla vehkeellä tuhannen kilometriä,( koska en voinut autoa oikein jättää ulkomaillekkaan) on ääni on selvästi lisääntynyt ja käytännössä alkaa kuulumaan heti kun vastusta koneelle tulee(kaasun lisäys / ylämäki, yms.). Satasen vauhdissa pikkukierroksilla ei ääntä juurikaan havaitse.. Mielestäni se myös poistuu aivan yläkierroksilla.. Ja myös vahva savutus alkoi nyt loppumatkasta
Ääni on siis sellainen ihmeellinen rallatus-, vuoto- tai resonoinnin yhteisääni?
Paikalliset (saksalaiset)BMW huoltajat testailivat autoa ja eivät pitäneet ääntä vaarallisena, osa ei edes kuullut sitä kunnolla. No nyt tankillisen jälkeen se kyllä kuuluu! Samat osaajat vakuuttivat minulle ettei ääni tule ns. koneviasta tai turboviasta.. Öljyt tarkastettiin vaan ei vaihdettu.. Nyt se on mulla ensitöiksi edessä..
Vedot on tallella mitä nyt yhtään osaan kolmen päivän vanhana BMW kuljettajana arvioida niiden kuuluvan olla.. Ja joo, kone on paljon ajettu eli 265tkm. Oli olevinaan vaan niin luotettava huoltokirja ja kuittipino ja oikea BMW liike, etten osannut kilometrejä pelätä..
Autoon on asennettu hiukkassuodatin jälkiasennuksena -07 ja mietinkin voiko tuo vekotin purkautua jotenkin tai mennä täydellisesti tukkoon? Vai olisiko vedot tuolloin tallessa, tuskin? Kuitenkin sen verran kerettiin autoa nostaa pukeille, että juuri tuon hiukkassuodattimen ja katalysaattorin välissä olevassa putkessa tuntuisi koputtelemalla olevan jotain sinne kuulumatonta metallihilkettä..? Mistä peräisin?
Jos turbo kaput, niin vetoja ei ilmeisesti ole lainkaan? Mitäs muuta? Mites ne paljon puhutut imuläpät? Ja mikä ihmeen kone tuossa on kun ei löydy mistään selkeetä tietoa?
M47 ei läppiä.(koskee e46/39 malleja)
M57 3/2000-> automaateissa, ei manuaaleissa.(koskee e46/e38/e39 malleja)
M47N ja M57N moottoreissa on jo kaikissa vaihteistosta riippumatta.(koskee e46/60/61/90/91/92 malleja)
Löysin tuommoisen jutun, mutta onko tuo mun -03 16v manuaali touring nyt sitten tuo M47N? silloinhan siinä vielä nuo rikkoutuvat läpät löytyy..
Putkisto(hiukkassuodin ja katti) nyt siis tietysti ekana auki, kun siellä jotain roskaa ja sit siitä eteenpäin..
Eli jos jollain löytyy vaikka edes hyviä arvauksia mahdollisesta instrumentista niin kiitollisena uutena bemaristina otan vastaan..
Anteeksi tämä rönsyily ja tyhmänkysely, mutta pelottaa että nyt osu kädet ihan kunnolla kakkaan..
öitä niille kelle uni tulee..
Nyt kun olen ajanut tuolla vehkeellä tuhannen kilometriä,( koska en voinut autoa oikein jättää ulkomaillekkaan) on ääni on selvästi lisääntynyt ja käytännössä alkaa kuulumaan heti kun vastusta koneelle tulee(kaasun lisäys / ylämäki, yms.). Satasen vauhdissa pikkukierroksilla ei ääntä juurikaan havaitse.. Mielestäni se myös poistuu aivan yläkierroksilla.. Ja myös vahva savutus alkoi nyt loppumatkasta
Ääni on siis sellainen ihmeellinen rallatus-, vuoto- tai resonoinnin yhteisääni?
Paikalliset (saksalaiset)BMW huoltajat testailivat autoa ja eivät pitäneet ääntä vaarallisena, osa ei edes kuullut sitä kunnolla. No nyt tankillisen jälkeen se kyllä kuuluu! Samat osaajat vakuuttivat minulle ettei ääni tule ns. koneviasta tai turboviasta.. Öljyt tarkastettiin vaan ei vaihdettu.. Nyt se on mulla ensitöiksi edessä..
Vedot on tallella mitä nyt yhtään osaan kolmen päivän vanhana BMW kuljettajana arvioida niiden kuuluvan olla.. Ja joo, kone on paljon ajettu eli 265tkm. Oli olevinaan vaan niin luotettava huoltokirja ja kuittipino ja oikea BMW liike, etten osannut kilometrejä pelätä..
Autoon on asennettu hiukkassuodatin jälkiasennuksena -07 ja mietinkin voiko tuo vekotin purkautua jotenkin tai mennä täydellisesti tukkoon? Vai olisiko vedot tuolloin tallessa, tuskin? Kuitenkin sen verran kerettiin autoa nostaa pukeille, että juuri tuon hiukkassuodattimen ja katalysaattorin välissä olevassa putkessa tuntuisi koputtelemalla olevan jotain sinne kuulumatonta metallihilkettä..? Mistä peräisin?
Jos turbo kaput, niin vetoja ei ilmeisesti ole lainkaan? Mitäs muuta? Mites ne paljon puhutut imuläpät? Ja mikä ihmeen kone tuossa on kun ei löydy mistään selkeetä tietoa?
M47 ei läppiä.(koskee e46/39 malleja)
M57 3/2000-> automaateissa, ei manuaaleissa.(koskee e46/e38/e39 malleja)
M47N ja M57N moottoreissa on jo kaikissa vaihteistosta riippumatta.(koskee e46/60/61/90/91/92 malleja)
Löysin tuommoisen jutun, mutta onko tuo mun -03 16v manuaali touring nyt sitten tuo M47N? silloinhan siinä vielä nuo rikkoutuvat läpät löytyy..
Putkisto(hiukkassuodin ja katti) nyt siis tietysti ekana auki, kun siellä jotain roskaa ja sit siitä eteenpäin..
Eli jos jollain löytyy vaikka edes hyviä arvauksia mahdollisesta instrumentista niin kiitollisena uutena bemaristina otan vastaan..
Anteeksi tämä rönsyily ja tyhmänkysely, mutta pelottaa että nyt osu kädet ihan kunnolla kakkaan..
öitä niille kelle uni tulee..
Comment