Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 jarrupala hajosi, jarrut hävis?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Caikkone
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 95
    • Tornio

    E46 jarrupala hajosi, jarrut hävis?

    Onkos kukaan tömännyt vastaavaan. N. 130 kilometriä ajoa takana ja jarrut OK (Huom. normi ajoa 1v + 5v lapset kyydissä). Nousen motarin rampista ylös ja aika jarrutella niin jarrupoljin painuu yhtäkkiä pohjaan asti ja kaikki mahdolliset abs/dsc sun muut valot lävähtää mittariin palamaan. Saman tien tuli käkkäri vetastua ja smg:stä naputettua niin pientä vaidetta ku sallii. Tieten samalla pumpattua jarrua minkä kerkeää. Jarrut alko kyllä jotenki pelaan ku tarpeeks pumppas, en nyt siinä hässäkässä kerenny laskeen monta kertaa piti painaa mut peräänajo edessäolevaan/väistö lepikkoon vältettiin juuri ja juuri. Sit alko kuuluun kova rahina jos vaan jarruun hipaski. No ajelin sit käkkärillä lähimmälle parkkikselle tutkiin et mikä homman nimi??? Vankärin ulommaisesta jarrupalasta oli siis kaikki kulutuspinta hävinny kuin tuhka tuuleen. Vanteesta löytyi yksi isompi ventti mitä ei kyllä aiksemmin ole ollut ja yksi semmonen 3x3mm palanen liimautuneena vanteeseen jonka vois helposti yhdistää jarrupalaan.

    Lukasin tuossa sit vielä vikakoodit niin ilmotteli jarrupiirin paineet hävinny 90km/h vauhdissa. Eli sillon ku ekaa kertaa painoin jarrua siinä rampilla. Voiko tästä muuta päätellä kun yksinkertaisesti jarrupala on murentunut tai lähtenyt kokonaisena omille teille?? Vai voiko vika olla jossain muualla? Siis auto toimi ja kulki OK tähän asti.

    Ja autohan on e46 330i ja kaikki jarrun osat vaihdettu 50tkm sitte. Levyt Zimmermann Sport reijitetyt ja palat EBC Greenstuff.

    Tiistaiksi ois melkeen pakko saada rassi ajoon, mistä uudet palat taakse Oulun seudulta? Siis jostain muualta kuin biltemasta kiitos, toki käyn wetteriltä kysyyn mut löytyyköhän hyllystä.
    Last edited by Caikkone; 15-06-2011, 14:10. Reason: Otsikko



    ex. e36 325iA Coupe -94

    Nyt.
    e46 330i Sedan -02
    e70 X5 xDRIVE 35d -10

    Ski-Doo MXZ 600sdi XRS -07
    CAN-AM DS250 -06
  • asvirkku
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 514
    • Bern

    #2
    Originally posted by Caikkone View Post
    Ja autohan on e46 330i ja kaikki jarrun osat vaihdettu 50tkm sitte. Levyt Zimmermann Sport reijitetyt ja palat EBC Greenstuff.
    Kyllä 50 tkm:ssä ajaa jarrut loppuun Zimmerin rouhimilla jos välillä vähän polkee. Kyllä multakin on joskus lohjennut kulutuspinta palasta kun se alkoi olla todella lopussa, tosin radalla. Kun kulutuspinta on pois, jarru rahisee koska palan metalliosa ottaa levyyn. Silleen kun ajelee on kyllä levykin sitten morjens.

    EBC:tä en ole kyllä ikinä pitänyt hyvänä merkkinä. Multa lohkes kulutuspinta Ferodo DS2500:sta.

    Laita normaalit palat vaan, ihan mistä vaan ostetut, jos levy on vielä kunnossa. Palahimmaus on ihan turhaa, kuten reikälevytkin.

    Ikävää, erikoista, mutta puoliks on peiliin kattominen jos olet itse autoa huoltanut.

    T AV
    Ps: Kun on käynyt mäntä noin ulkona kannattaa tsiikaa ettei tiiviste oo pulpahtanut niin ei oo mäntä ruosteessa ja jumissa ens talvena.
    Last edited by asvirkku; 12-06-2011, 00:09.
    e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

    Comment

    • Caikkone
      Bimmer Rookie
      • Jun 2005
      • 95
      • Tornio

      #3
      Originally posted by asvirkku View Post
      Kyllä 50 tkm:ssä ajaa jarrut loppuun Zimmerin rouhimilla jos välillä vähän polkee. Kyllä multakin on joskus lohjennut kulutuspinta palasta kun se alkoi olla todella lopussa, tosin radalla. Kun kulutuspinta on pois, jarru rahisee koska palan metalliosa ottaa levyyn. Silleen kun ajelee on kyllä levykin sitten morjens.

      EBC:tä en ole kyllä ikinä pitänyt hyvänä merkkinä. Multa lohkes kulutuspinta Ferodo DS2500:sta.

      Laita normaalit palat vaan, ihan mistä vaan ostetut, jos levy on vielä kunnossa. Palahimmaus on ihan turhaa, kuten reikälevytkin.

      Ikävää, erikoista, mutta puoliks on peiliin kattominen jos olet itse autoa huoltanut.

      T AV
      Ps: Kun on käynyt mäntä noin ulkona kannattaa tsiikaa ettei tiiviste oo pulpahtanut niin ei oo mäntä ruosteessa ja jumissa ens talvena.
      Juu ite oon satsin alle laittanu. Jäi tuossa vielä maitsematta et kaikissa muissa pintaa jäljellä vaikka muille jakaa ja saman tien ku löin parkkiin niin kävin tunnusteleen käsipelillä lämmöt niin ei ollu mitään heittoa hajonneen kohdalla muihin verrattuna. Yksi kohtuullisen pieni ura oli jarrulevyyn tullut. Siitä tuskin haittaa?

      Tätä se vissiin teettää ku kerran pistää jotain mitä sinne ei kuulus prkl, vaikka satuumaa varmaan onkin.
      Last edited by Caikkone; 12-06-2011, 00:26. Reason: tekstiin ymmärrettävyyskorjaus



      ex. e36 325iA Coupe -94

      Nyt.
      e46 330i Sedan -02
      e70 X5 xDRIVE 35d -10

      Ski-Doo MXZ 600sdi XRS -07
      CAN-AM DS250 -06

      Comment

      • asvirkku
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 514
        • Bern

        #4
        Originally posted by Caikkone View Post
        Juu ite oon satsin alle laittanu. Jäi tuossa vielä maitsematta et kaikissa muissa pintaa jäljellä vaikka muille jakaa ja saman tien ku löin parkkiin niin kävin tunnusteleen käsipelillä lämmöt niin ei ollu mitään heittoa hajonneen kohdalla muihin verrattuna. Yksi kohtuullisen pieni ura oli jarrulevyyn tullut. Siitä tuskin haittaa?

        Tätä se vissiin teettää ku kerran pistää jotain mitä sinne ei kuulus prkl, vaikka satuumaa varmaan onkin.
        Moi,

        Tulipa mieleen että oisko mahdollista että sulla on pompannut kivi kiinni Zimmerin reikään ja repässyt palan. Siitä urasta meinaan. Alkaa olla aika utopiaa, mutta...
        Toisaalta on myös mahdollista, että sulla on se mäntä/satula jumissa ja kuluttanut palaa enemmän, niin se vaan lopullisesti sitten antautu tuossa kohtaa.
        Anyways, lopetin ton tuning-tinan käytön kun ei kiinnostanut olla koko ajan ylläreitä purkamassa.
        T AV
        e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

        Comment

        • Caikkone
          Bimmer Rookie
          • Jun 2005
          • 95
          • Tornio

          #5
          Originally posted by asvirkku View Post
          Moi,

          Tulipa mieleen että oisko mahdollista että sulla on pompannut kivi kiinni Zimmerin reikään ja repässyt palan. Siitä urasta meinaan. Alkaa olla aika utopiaa, mutta...
          Toisaalta on myös mahdollista, että sulla on se mäntä/satula jumissa ja kuluttanut palaa enemmän, niin se vaan lopullisesti sitten antautu tuossa kohtaa.
          Anyways, lopetin ton tuning-tinan käytön kun ei kiinnostanut olla koko ajan ylläreitä purkamassa.
          T AV
          Maanantaina tuli haettua uudet palat ja eiku vaihtaan. No ekaksi purin hajonneelta puolelta. Jarrusatulan ku sain irti niin takapalasta tipahti myös kitkapinta irti. No sit purin toisenpuolen niin siellä näytti ehjältä kunnes otin toisen paloista käteen ja vähän vetäsin niin se levis myös kahteen osaan todella helposti. Eli 4 palasta 1 ehjä!! Laitampa kuvan miltä näyttää. Eli kuten kuvasta näkee niin palan ja ite metalliosan väli ihan ruosteessa. Muuten ei ruostetta paloissa näy. Ons tää normi EBC laatua?

          Last edited by Caikkone; 15-06-2011, 14:09. Reason: Kirjoitusvirhe



          ex. e36 325iA Coupe -94

          Nyt.
          e46 330i Sedan -02
          e70 X5 xDRIVE 35d -10

          Ski-Doo MXZ 600sdi XRS -07
          CAN-AM DS250 -06

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #6
            Valitettavasti. Ei oo eka kerta kun ebc:t ois tolleen hajonnu, itelläki varastos yhet e34 greenstuffit missä yhessä palassa sama ongelma.
            Aika vaarallinen juttu sinänsä.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Sene
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 925
              • Enschede, The Netherlands

              #7
              Omat greenstuffit on tähän asti ainakin kestäny hyvin. Kannattais laittaa valmistajalle viestiä kyl tommosesta jo.
              F11 LCI 535xi


              Ex.

              E36 320i sedan
              E36 LCI 328i coupe
              E61 LCI 530xi

              Comment

              • Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6926
                • N/A

                #8
                Auto seisoi viikon lentokentän parkissa ja kun läksin oli jarrut hieman tarttuneet kiinni. Ei nyt ole mitenkään uutta tai erikoista sinänsä, läksin ajamaan niin eka jarrutus ja polin menee pohjaan. Tutkimaan ja huomasin että palasta pinta pudonnut irti. Pääsin kuiteskin ajamaan kotia 220km ja pistin nyt motonetin bremboa sinne tilalle.

                Ei voi EBC Greenstuffia tämän perusteella suositella..

                Comment

                • Bullitt
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 2786
                  • Turku

                  #9
                  Yhdellä kaverilla on kahdesta EBC jarrupalasarjasta lähtenyt pinta ihan samalla tavalla. Ei kuulemma osta EBC:tä enää.


                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6926
                    • N/A

                    #10
                    Toiseltakin puolelta oli pinta irti.. kun otin palat pois putosi pinta lattialle

                    Comment

                    • Robi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 7606
                      • Vantaa

                      #11
                      Noissa tosiaan ollut paljon ongelmia että pinta irtoaa EBC:ssä, käytännössä se ja sama mikä EBC kyseessä niin pinta irtoaa ihan normiajossa. Noi toimii jos lyö sellaset ja käy radalla ajamassa sen perus parikymmentä kierrosta mutta normiajoa ei tunnu kestävän.
                      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                      Tiedustelut priva tai 0452210069

                      Current
                      E61 530d
                      E39 530d
                      E39 520iA
                      E46 330xd
                      E28 528i

                      Comment

                      • pomo
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2013
                        • 429
                        • Oulu

                        #12
                        Samoja kokemuksia ebc:stä. Pinnat irtoaa, ainakin volvossa oem oli paras ja montaa kokeiltiin...
                        --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

                        E46 320 Cab

                        Comment

                        • Lucifer-61
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2014
                          • 172
                          • Oulu Ykin osavaltio

                          #13
                          2 eri kertaa samoin on lähtenyt kyseisistä paloista pinnat mulla, normiajossa. Hiukan säikäytti t risteys edessä ja poljin pohjaan.

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6926
                            • N/A

                            #14
                            Laitoin tosta sähköpostia ebc:lle, eivät ole mitään vastannut.. :think

                            Comment

                            • M4nn3
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2012
                              • 64
                              • Helsinki

                              #15
                              Kukahan vastaa, jos tai kun henkilö- tai materiaalivahinkoja sattuu Suomesta ostetuissa paloissa? Itsellänikin vihreät ja nyt kyllä tuli mieleen, että keväällä uutta palaa alle ennen kuin käy mitään hazardia... :think

                              Vielä onneksi ei ole kolissut tai mitään, mutta ilmeisesti iskee tyhjästä tämä tauti näissä paloissa. No, enempi moottorijarrua vielä kuin tähän mennessä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎