Autona e46 330da touring -03 ja ulkolämpötilamittari näyttää joko -40c tai +50c. Koitin puskurin alle vähän pälyillä muttei näkynyt mitään lämpötila-anturin näköistä puikkoa, onko tietoa missä sen pitäisi sijaita? Apukuskin puolella etusumarin takana puskurissa on pyöreä reikä, n. 40mm, jossa on pyöreä muutaman millin paksuinen lätkä mihin menee liitin jossa 2 johtoa, mikähän se on? Lisäksi hälytin ei toimi (tai ei käytössä?), onko tuohon mitään poppaskonstia / käyttöönottopainiketta tms olemassa? :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 ongelmia
Collapse
X
-
Kerran lähti anturi kävelemään sisälokarin rikkouduttua, ja mittari näytti kokoajan -40. Eli voisin veikata että sulla käy välillä oikosessa (+50) ja sitten on välillä piuhat kokonaan poikki (-40).
Mikä sieltä sitten on rikki, anturi vai onko piuhat nirhautunu jostain kohti."Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-
Comment
-
-
Jees kiitoksia nopeista vastauksista, pitääpi tutkia tällä viikolla lisää kun kerkiää. Tuleeko kellään mieleen mitään tuohon hälyttimen ongelmaan? Mm. tälläistä vikakoodia heittää inpa:
103 Diebstahlwarnanlage: Sirene, Funkinnenraumschutz, Neigungsgeber oder Leitung STDWA Kurzschluss ge
Error frequency : 1
statischer Fehler
-------------------------------------------------------------
32 Interner Fehler im Grundmodul V: Prozessor Watchdog
Error frequency : 2
statischer Fehler
Comment
-
-
Eilen kun etupyörät oli irti, ihmettelin että mikä johto tulee vain juuri tuonne kuskin puolelle muttei apparin puolelle. Päässä pieni musta muovinen mötikkä. Mietittiin kaverin kanssa, että oisko joku anturi eli voiskos se olla juurikin tämä? Ei vaan ollut kiinni missään vaan kietaistu vaan jotenki roikkumaan jarruletkusta...
Comment
-
-
nyt olen kokeillut etsiä tuota ulkolämpötila-anturia, mutta eipä ole hajuakaan missä se voisi piileskellä. autossa on m-sport puskurit, tiedä sitten vaikuttaako asiaan. eilen otin sisälokaritkin irti mutta piuhaa / anturia ei kyllä näkynyt missään. onko tietoa mihin anturin piuhan toinen pää kuuluisi mennä?
Comment
-
-
Noniin vihdoinkin tuli selvyyttä asiaan. Anturin paikka on ilmeisesti kuskin puolen eturenkaan edessä, sisälokarin jatkopalassa. Mulla toi koko jatkopala oli lentänyt mäkeen ja piuhat myös. Eli piuhat oli mulla ainakin samassa vyyhdissä kuin kuskin puolen sumarille menevät johdot, joutui vähän perkaamaan sitä auki kun piuhat oli karanneet sinne vyyhdin sisälle mutta sieltä ne kuitenkin lopulta löytyivät. Metro-Autosta löytyi tarvittavat palikat:
ulkolämpötil.tunnistin 42,12e
liitin 3,24e
korj.johto anturille 2,17e
liitin 2,17e
= 49,70e .
Eli kaksi johtoa kiinni ja taas mennään. Anturiin tulevasta liittimestä pitää sitten nyppäistä valkoinen muoviosa irti ennenkuin johtojen pinnit lukittuvat, nimimerkillä "miks vi****a nää ei pysy täällä" ja lopuksi takaisin paikoilleen. Nojoop, toivottavasti auttaa jotakuta joka painii asian tiimoilla.
Comment
-
Comment