Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 MAF toiminnan tarkistus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miquela
    Newbiemmer
    • Sep 2010
    • 21
    • Viiala

    E46 MAF toiminnan tarkistus?

    Hieman epäilyttää E46 (M54B30) MAFin kunto kun auto on aavistuksen puutunut koko kierros alueella ja clusterin testmoodin 4.1 lukema pienentynyt talven aikana ~80l -> ~65l kolmosella.

    Voiko MAfin toiminnan tarkistaa irroittamalla mittarista johto ja testaamalla onko eroa toimintaan johto kiinni? Vai pukkaako jonkin vikakoodin mikä ei itsestään häviä?

    Onko kokemuksia Meyle MAF:sta? näyttisi maksavan kolmasosan orginaalista.
    BMW E46 330i -01 => Crashed
  • Kaimann
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 1214
    • Karigasniemi

    #2
    Originally posted by Miquela View Post
    Hieman epäilyttää E46 (M54B30) MAFin kunto kun auto on aavistuksen puutunut koko kierros alueella ja clusterin testmoodin 4.1 lukema pienentynyt talven aikana ~80l -> ~65l kolmosella.

    Voiko MAfin toiminnan tarkistaa irroittamalla mittarista johto ja testaamalla onko eroa toimintaan johto kiinni? Vai pukkaako jonkin vikakoodin mikä ei itsestään häviä?

    Onko kokemuksia Meyle MAF:sta? näyttisi maksavan kolmasosan orginaalista.
    Mistäs noita meylen maffeja löytyy, vois ihan pirruuttaan kokeilla?
    "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

    Comment

    • Miquela
      Newbiemmer
      • Sep 2010
      • 21
      • Viiala

      #3
      Originally posted by Kaimann View Post
      Mistäs noita meylen maffeja löytyy, vois ihan pirruuttaan kokeilla?
      http://www.schmiedmann.fi/3_sarja/E4...vu5.htm#paging

      Oliko tietoa voiko MAFia testata irrottamalla sen johdon vai aiheuttaako vikakoodin mikä on nollautettava jossain (ei häviä kun kytkee MAfin takas)?
      BMW E46 330i -01 => Crashed

      Comment

      • Kaimann
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 1214
        • Karigasniemi

        #4
        Originally posted by Miquela View Post
        http://www.schmiedmann.fi/3_sarja/E4...vu5.htm#paging

        Oliko tietoa voiko MAFia testata irrottamalla sen johdon vai aiheuttaako vikakoodin mikä on nollautettava jossain (ei häviä kun kytkee MAfin takas)?
        Kyllä kait se jonkun vikakoodin muistiin jättää kun piuhan irroittaa.
        En mene varmana sanomaan, mutta käsittääkseni bägijärjestelmä on ainoa josta ei koodit poistu irroittamalla akku.
        "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

        Comment

        • Miquela
          Newbiemmer
          • Sep 2010
          • 21
          • Viiala

          #5
          Mistäs alkuperäisen MAFin valmisjan tietää (bosch, siemenes, ...)? Pitäskö se näkyä MAFissa? Foorumilta tais sen verran löytyä ohjetta että kannattaa pysyä originaalissa.

          Täällä ois edukas siemensin maffi, jos vaan tietäs onko toi originaali vai ei: http://www.maf-shop.com/kfz_herstell...2.05&x=58&y=14

          Tarvitseeko MAFin vaihto jotain päivitystä eculle tms.? Jossain malleissa tarvii vissiin, mutta tarviikohan tuollainen 10/2000 tehtaalta lähtenyt M54 yksilö :think
          BMW E46 330i -01 => Crashed

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8971
            • Kellokoski

            #6
            Korjaa ensin imuvuodot


            Yleensä vika on siis niissä, ei maffissa jos lukema jää alhaiseksi :think
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • Miquela
              Newbiemmer
              • Sep 2010
              • 21
              • Viiala

              #7
              Originally posted by _nixu_ View Post
              Korjaa ensin imuvuodot


              Yleensä vika on siis niissä, ei maffissa jos lukema jää alhaiseksi :think
              Joo, melki kaikki noi letkut vaihdettu viime syksynä (ennakoivaa hoitoa ettei talvella kilahda). Tarkistin viime viikonloppuna niin ei oikein löytynyt vuotoja. Muutama tulppa imusarjassa mitä foorumilla kehotettu vaihtaa menee uusiksi, toisessa pieni halkeama, muttei vaikuttanut aiheuttavan imuvuotoa vielä. Imusarjan keskeltä kuului joskus n.1500~2500 välillä sopivalla kaasun pumppauksella vilehtävä ääni, mutten keksinyt mikä sen aiheutti:think
              BMW E46 330i -01 => Crashed

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8971
                • Kellokoski

                #8
                Originally posted by Miquela View Post
                Joo, melki kaikki noi letkut vaihdettu viime syksynä (ennakoivaa hoitoa ettei talvella kilahda). Tarkistin viime viikonloppuna niin ei oikein löytynyt vuotoja. Muutama tulppa imusarjassa mitä foorumilla kehotettu vaihtaa menee uusiksi, toisessa pieni halkeama, muttei vaikuttanut aiheuttavan imuvuotoa vielä. Imusarjan keskeltä kuului joskus n.1500~2500 välillä sopivalla kaasun pumppauksella vilehtävä ääni, mutten keksinyt mikä sen aiheutti:think
                DISA? Löytyy myös tuolta linkittämästäni ketjusta.
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎