memebuy23buy

e46 jarrut helisee ajossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remolux
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 294

    e46 jarrut helisee ajossa

    eli takajarrut helisee ajossa varsinkin töyssyissä. pala pääsee liikkumaan jostain syystä ylä/ala suunnassa sekä sivuttain. palat ja levyt on kohtuu uudet eikä kuluneisuutta juurikaan ole, jarrut ei hirtä.
    oon ajellut välillä melko reilusti ja jarrut on käyneet varmasti melko kuumana.
    mielestäni paloista ei puutu mitään kilkkeitä..

    onko kelleen tullut vastaan moista?

    voiko itse jarrujen runko eli minkä välissä pala makaa + sylinterin sisus olla niin kulunut..?
  • asvirkku
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 514
    • Bern

    #2
    Originally posted by Remolux View Post
    eli takajarrut helisee ajossa varsinkin töyssyissä. pala pääsee liikkumaan jostain syystä ylä/ala suunnassa sekä sivuttain. palat ja levyt on kohtuu uudet eikä kuluneisuutta juurikaan ole, jarrut ei hirtä.
    oon ajellut välillä melko reilusti ja jarrut on käyneet varmasti melko kuumana.
    mielestäni paloista ei puutu mitään kilkkeitä..

    onko kelleen tullut vastaan moista?

    voiko itse jarrujen runko eli minkä välissä pala makaa + sylinterin sisus olla niin kulunut..?
    Hmm. Voihan ne purkaa ja tsekkaa onko liu'ut kondiksessa.
    Ekana tulee tosin mieleen e46 peruskolina eli etu- tai takakoiranluut. Maksaa pari kymppiä tsippis, vaihtaa minuutissa.

    T AV
    e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

    Comment

    • Messier
      BTCF Member
      • Jan 2010
      • 631
      • Savo

      #3
      Mulla kilisee kanssa apparinpuolen takapyörässä röykyissä.
      Oletan että se on jarrun suojapelti, se on rennompi apparinpuolella, vähän saanut osumaa.

      Onneksi S54:llä saa peitettyä pienimmät kilinät.
      G05 X5 45e
      KM9 ///M1000XR

      Ex:
      F10 ///M5
      K49 S1000XR
      E90 ///M3
      E46 ///M3

      Comment

      • Antsah
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1776
        • Oulu

        #4
        Se helinän aiheuttaja on todenäköisesti löystynyt jarrupalojen "asennussarjan" pidike, joka tulee siihen ulkopinnalle carrierin ja satulan päähän.

        Itsellä oli toisella puolella se rauta päässyt jotenkin taipumaan suoremmaksi ja se aiheutti helinää. Väänsi sitä takaisinpäin kädessä ja paikalleen, helinät loppui siihen. Sama osa voi aiheuttaa myös töyssyissä kolinaa kun carrieri pääsee kolahteleen kun rauta on taipunut suoremmaksi (ei jaksa pitää carrieria ja satulaa nipussa) Ruostunutta on tietenki turha taivutella, tarvikekaupasta uusi.

        Halpa korjaus siis, tai ainakin kannattaa tarkistaa olisiko syyllinen tuo osa.

        Last edited by Antsah; 26-07-2011, 21:33.

        Comment

        • Bouma
          Bimmer Enthusiast
          • May 2007
          • 3108
          • Tampere

          #5
          Originally posted by Messier View Post
          Mulla kilisee kanssa apparinpuolen takapyörässä röykyissä.
          Oletan että se on jarrun suojapelti, se on rennompi apparinpuolella, vähän saanut osumaa.

          Onneksi S54:llä saa peitettyä pienimmät kilinät.
          Oletko varma ettei jousi ole poikki?
          MB CLS-12 350CGI AMG

          MYSTINEN.FI

          Comment

          • Dr^Mayhem
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2005
            • 482
            • Länsi

            #6
            En tiedä onko noissa paloissa semmoiset metalli kielekkeet jotka menee jarrumännän sisälle, jos on niin voipi olla mennyt poikki ja siten pala pääsee hiukan liikehtimään.

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #7
              Siellä on käsijarrukamat irti uskokaa pois.
              Last edited by petrolhead; 26-07-2011, 22:02.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • Messier
                BTCF Member
                • Jan 2010
                • 631
                • Savo

                #8
                Originally posted by Bouma View Post
                Oletko varma ettei jousi ole poikki?
                Olen. Jousi irroitettu parikin kertaa.

                Originally posted by petrolhead View Post
                Siellä on käsijarrukamat irti uskokaa pois.
                Ei ole irti, ainakaan mulla. On avattu.
                G05 X5 45e
                KM9 ///M1000XR

                Ex:
                F10 ///M5
                K49 S1000XR
                E90 ///M3
                E46 ///M3

                Comment

                • Remolux
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2006
                  • 294

                  #9
                  ei o käkkärissä vikaa eikä puslissa. oon sen paketin purkanu ja tulin siihen tulokseen että pala pääsee liikkumaan ja aiheuttaa helinää/kilkatusta kun pala hakkaa levyyn mutta kun palat/levyt on miltei uudet. jarrusatula on vanha, ajettu 270tkm. voiko tuo satula sit kulua ni paljon että pala pääsee liikkumaan 10mm pyörimissuuntaan.. onks satula voinu lämmetä jarrutuksissa ni paljon että on muuttanut muotoaan ja siksi pääsee heilumaan normaalia enämpi?

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8974
                    • Kellokoski

                    #10
                    Originally posted by Remolux View Post
                    ei o käkkärissä vikaa eikä puslissa. oon sen paketin purkanu ja tulin siihen tulokseen että pala pääsee liikkumaan ja aiheuttaa helinää/kilkatusta kun pala hakkaa levyyn mutta kun palat/levyt on miltei uudet. jarrusatula on vanha, ajettu 270tkm. voiko tuo satula sit kulua ni paljon että pala pääsee liikkumaan 10mm pyörimissuuntaan.. onks satula voinu lämmetä jarrutuksissa ni paljon että on muuttanut muotoaan ja siksi pääsee heilumaan normaalia enämpi?
                    No voisko olla väärät palat siellä :think
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • Discohai
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2007
                      • 1726
                      • 02

                      #11
                      Originally posted by Dr^Mayhem View Post
                      En tiedä onko noissa paloissa semmoiset metalli kielekkeet jotka menee jarrumännän sisälle, jos on niin voipi olla mennyt poikki ja siten pala pääsee hiukan liikehtimään.
                      Tämä on omien kokemusteni pohjalta yleisin syy tuohon helinään.
                      E30 V8 M-Technic II
                      Myydään uusia bmw-varaosia
                      Täällä,

                      täällä
                      ja täällä
                      Puretaan:E32 735ia
                      Puretaan:E34 525ia
                      Puretaan:E34 535ia
                      Puretaan:2kpl E30
                      Myös huollot ja remontit Turun alueella!!

                      Comment

                      • Remolux
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2006
                        • 294

                        #12
                        paloilla/levyillä ajelin ehkä 3000km ennen kilinän alkamista, jos väärä pala ni vois aatella että ois alkanu aiemmi..
                        milläs nimikkeellä tätä liukupinta osaa kutsutaan minkä välissä palat makaa? erillinen osa jarrusylinteriosasta.. oliko tarpeeks epäselvästi sanottu

                        osanumero 2
                        Last edited by Remolux; 27-07-2011, 16:08.

                        Comment

                        • kmn
                          Moderator
                          • May 2009
                          • 6023
                          • Sipoo

                          #13
                          Vika aika varmasti jarrupalan "jousessa", joka tulee tuon männän sisään. Joko löystynyt, tai irronnut palasta. Jälkimmäinen kävi itselläni.

                          Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                          Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                          --
                          Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by kmn View Post
                            Vika aika varmasti jarrupalan "jousessa", joka tulee tuon männän sisään. Joko löystynyt, tai irronnut palasta. Jälkimmäinen kävi itselläni.
                            Noissa muuten on aika suuria eroja eri valmistajien välillä. Joissain paloissa tuo osa on ohutta peltiä jossa ei juuri ole puristusvoimaa edes uutena ja kiinnitys/niittaus jarrupalaan näyttää hyvin heppoiselta.
                            E39 528iA

                            Comment

                            • Remolux
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2006
                              • 294

                              #15
                              mitäs paloja suosittelisitte jotka kestääsi hiukan reilumpaa käyttöä? nämä palat on motonetti tavaraa.

                              Comment

                              Working...
                              X