Onpas tullu postailtua tänne lähiaikoina paljon
Njoo, eli jänniä sivuääniä ja tuntemuksia tuleepi taas voimansiirron puolelta. Toiseen threadiin kirjoittelinkin jo tumpsahduksista, mutta tässä vähän tarkennusta ja uutta oireyhtymää:
Autoon on just vaihdettu vp, kytkin ja öljyt, ja voimansiirto käyty läpi. Lisäksi kaikki, peräkelkan puslat vaihdettu (6 kpl), yhtä lukuunottmatta (se taaimmaisin ns. reaktiopusla), joka vaihdettiin viime syksynä. Kuukausi sitten vaihdettu kuolettunut rättinivel.
Oireet seuraavanlaiset: parhaiten provosoituu jos lähtee vaikka 2-vaihteella kiihdyttämään ylämäkeen ja kesken nousun lämäsee kytkimen pohjaan. Etupäästä kuuluu "tupla" kolahdus tyylii klok klok. Ikkuna auki kun kuuntelee niin kuullostaa sellaiselta "säksähdykseltä". Samalla auto ikäänkuin vavahtaa kauttaaltaan. Sama oiretta tasaisemmallakin maalla. Rauhalliset liikkeet poistavat ongelman. Myös peräpäästä kuuluu vaimea tumpsahdus.
Perän tumpsahduksen tuntuu saavan parhaiten esim kun laskettelee mäkeä moottorijarrutuksella kierrosten ollessa noin 2000rpm ja lämää jälleen kerran kytkimen pohjaan. Juurikin tollainen ripeä vaihtoinen toiminta, jossa kierrokset jää sinne alle 2500rpm:n niin ongelmaa on. Jos taas lataan ramppiin kierrättäen neljään tonniin joka vaihteen niin silloin ei kuulu mitään kolinoita tai tumpsahduksia.
Ennen remppoja oli tumpsahteluja, jotka selvästi kyllä vähenivät, mutta eivät poistuneet. Samoin etupäästä kuului sitä säksähtelyä aiemminkin, mutta nyt tuntuu kuuluvan ehkä jopa kovemmin.
Voisikohan olla väljä laatikko?
Väljä perä?
Vetareitakin on väännelty ja ainakin perä vaikuttais eheältä.
Suuret ja mahtavat pemari gurut! jeesikää turhaantunutta... ajamisen ilo alkaa katoamaan
Njoo, eli jänniä sivuääniä ja tuntemuksia tuleepi taas voimansiirron puolelta. Toiseen threadiin kirjoittelinkin jo tumpsahduksista, mutta tässä vähän tarkennusta ja uutta oireyhtymää:
Autoon on just vaihdettu vp, kytkin ja öljyt, ja voimansiirto käyty läpi. Lisäksi kaikki, peräkelkan puslat vaihdettu (6 kpl), yhtä lukuunottmatta (se taaimmaisin ns. reaktiopusla), joka vaihdettiin viime syksynä. Kuukausi sitten vaihdettu kuolettunut rättinivel.
Oireet seuraavanlaiset: parhaiten provosoituu jos lähtee vaikka 2-vaihteella kiihdyttämään ylämäkeen ja kesken nousun lämäsee kytkimen pohjaan. Etupäästä kuuluu "tupla" kolahdus tyylii klok klok. Ikkuna auki kun kuuntelee niin kuullostaa sellaiselta "säksähdykseltä". Samalla auto ikäänkuin vavahtaa kauttaaltaan. Sama oiretta tasaisemmallakin maalla. Rauhalliset liikkeet poistavat ongelman. Myös peräpäästä kuuluu vaimea tumpsahdus.
Perän tumpsahduksen tuntuu saavan parhaiten esim kun laskettelee mäkeä moottorijarrutuksella kierrosten ollessa noin 2000rpm ja lämää jälleen kerran kytkimen pohjaan. Juurikin tollainen ripeä vaihtoinen toiminta, jossa kierrokset jää sinne alle 2500rpm:n niin ongelmaa on. Jos taas lataan ramppiin kierrättäen neljään tonniin joka vaihteen niin silloin ei kuulu mitään kolinoita tai tumpsahduksia.
Ennen remppoja oli tumpsahteluja, jotka selvästi kyllä vähenivät, mutta eivät poistuneet. Samoin etupäästä kuului sitä säksähtelyä aiemminkin, mutta nyt tuntuu kuuluvan ehkä jopa kovemmin.
Voisikohan olla väljä laatikko?
Väljä perä?
Vetareitakin on väännelty ja ainakin perä vaikuttais eheältä.
Suuret ja mahtavat pemari gurut! jeesikää turhaantunutta... ajamisen ilo alkaa katoamaan
Comment