Announcement

Collapse
No announcement yet.

330DA E46 -04 ei nosta kierroksia lämpimänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SamiT
    Newbiemmer
    • Aug 2010
    • 8
    • Hyvinkää

    330DA E46 -04 ei nosta kierroksia lämpimänä

    Olisko jollain ollut vastaavaaa ongelmaa ja läkettä tähän?

    Kylmänä ja moottorilämpöjen noustuakkin auto vetää normaalisti, mutta n. 20km ajon jälkeen ei nosta enää kierroksia edes kolmeen tonniin.
    Ongelma esiintyy erityisesti lämpimillä keleillä.

    Ongelman esiintymisen jälkeen autoon vaihdettu laatikko, ahdin, ilmamäärämittari (muista syistä).

    Autossa on 535D suuttimet ja 1.5 kilon ahdot.

    Vikakoodeja en ole vielä luetuttanut, mutta jos täältä löityisi vastaus..
    Last edited by SamiT; 20-08-2011, 09:37.
  • mamu
    Bimmer Rookie
    • May 2003
    • 95
    • Espoo

    #2
    ääni siirtopumpulle.

    Comment

    • SamiT
      Newbiemmer
      • Aug 2010
      • 8
      • Hyvinkää

      #3
      Semmonen lisäys vielä tähän, että vetoja löytyy uudelleen kun ajaa korkeammilla kierroksilla jonkin aikaa. Ikäänkuin puhdistaisi/jäähdyttäisi jonkin paikan ja taas vetää vähän aikaa.

      Ongelma tulee tosiaan, kun ajaa pidemmän matkan pienemmillä kierroksilla lämpimällä ilmalla.

      Tunne on ihan kuin ei nostaisi ahtoja. Onkohan ahtopaineen säätimissä ollut tällaisia ongelmia tai sitten ahtimen sivet vaan juuttuvat jostain syystä.
      Ahdin on tosin uusi, mutta oliskohan jostain syystä vaan liian rikas seos, joka jumitaisi uudenkin ahtimen siipien säädön?

      Yks vois tietenkin olla viallinen imuilman lämpötunnistin, joka pitää seoksen liian rikkaana koneen ollessa lämpimänä. Onkohan niissä ollut vikoja?

      Comment

      • limi
        Bimmer Rookie
        • Dec 2005
        • 139

        #4
        Originally posted by SamiT View Post
        Semmonen lisäys vielä tähän, että vetoja löytyy uudelleen kun ajaa korkeammilla kierroksilla jonkin aikaa. Ikäänkuin puhdistaisi/jäähdyttäisi jonkin paikan ja taas vetää vähän aikaa.

        Ongelma tulee tosiaan, kun ajaa pidemmän matkan pienemmillä kierroksilla lämpimällä ilmalla.

        Tunne on ihan kuin ei nostaisi ahtoja. Onkohan ahtopaineen säätimissä ollut tällaisia ongelmia tai sitten ahtimen sivet vaan juuttuvat jostain syystä.
        Ahdin on tosin uusi, mutta oliskohan jostain syystä vaan liian rikas seos, joka jumitaisi uudenkin ahtimen siipien säädön?

        Yks vois tietenkin olla viallinen imuilman lämpötunnistin, joka pitää seoksen liian rikkaana koneen ollessa lämpimänä. Onkohan niissä ollut vikoja?
        mulla 535d ja torstaina karalalla laitettiin ohjelma sit eka veto mäntsälässä niin poksaus kävi eikä enään lämpösenä veinaa kiertää yli 4300 sataa. karala veikkas et katti tukos ja poistin eikä auttanut, tänään katti takas ku haisi vanhalle zetorille ja pöllytti vaaleaa savua. kylmänä vetää ku junan vessa mut lämpösenä ei veinaa ottaa ton 4300 yli vaan junnaa kiekat. ei auttanut toi ahtoilman lämpö tunnistinkaa mulla mut veikkaus et siirtopumppu ois poikimassa jos muilla ehdotuksia mikä olis vikanan niin tietoa tännekkin päin

        Comment

        • VolvoTDi
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1576
          • Tampere - Pori

          #5
          Originally posted by limi View Post
          mulla 535d ja torstaina karalalla laitettiin ohjelma sit eka veto mäntsälässä niin poksaus kävi eikä enään lämpösenä veinaa kiertää yli 4300 sataa. karala veikkas et katti tukos ja poistin eikä auttanut, tänään katti takas ku haisi vanhalle zetorille ja pöllytti vaaleaa savua. kylmänä vetää ku junan vessa mut lämpösenä ei veinaa ottaa ton 4300 yli vaan junnaa kiekat. ei auttanut toi ahtoilman lämpö tunnistinkaa mulla mut veikkaus et siirtopumppu ois poikimassa jos muilla ehdotuksia mikä olis vikanan niin tietoa tännekkin päin
          Mulla teki tuon saman ja oli turbot paskana! Ahdot pääsivät vuotamaan pihalle paineputken kiristämättä jääneestä klemmasrista, joten turbot otti liikaa kierroksia ja hajosivat.
          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
          Check:
          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
          Tampere 044-5867096

          Comment

          • limi
            Bimmer Rookie
            • Dec 2005
            • 139

            #6
            Originally posted by VolvoTDi View Post
            Mulla teki tuon saman ja oli turbot paskana! Ahdot pääsivät vuotamaan pihalle paineputken kiristämättä jääneestä klemmasrista, joten turbot otti liikaa kierroksia ja hajosivat.
            vika löytyi vihdoin...... uusi ohjelma ajettiin tänään j-päässä ja oli jotain häikkää tortaina laitetussa ohjelmassa eli nyt toimii ja vetäääääääää kunnolla

            Comment

            • SamiT
              Newbiemmer
              • Aug 2010
              • 8
              • Hyvinkää

              #7
              Iimi, mikä paikka J-päässä sofia laittaa?

              Comment

              • limi
                Bimmer Rookie
                • Dec 2005
                • 139

                #8
                Originally posted by SamiT View Post
                Iimi, mikä paikka J-päässä sofia laittaa?
                karalan kanssa yhteistyössä ja joku samppasport oli pulju muistaakseni on kyllä osotekkin jos tarvitsee... nimestä en takuuseen mene ja asia ukko oli kans siellä

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎