Mikähän tuon kolinan mahtais aiheuttaa, aivan kuin joku hakkaisi pohjaan, kun kovempaa kiihdyttää, normaalissa ajossa ei kuulu mitään? Vaihdoin kardaanin tukikumin ilman minkäänlaista vaikutusta kyseiseen hommaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 330DA touring outo hakkaaminen kovemmassa kiihdytyksessä.
Collapse
X
-
Tähän mennessä tarkastettu Kardanin kannatinkumi, vaidelaatikon kiinnityskumit vaihdettu, värinänvaimnennin tarkastettu(oli ehjä). Ei ole kyseisillä osilla mitään vaikutusta tärinään. Äsken kokeilin kiihdyttää, niin tutina tuntuu etupenkkien keskivaiheilta, ikään kuin hakkais jokin pohjaan, ja tärinä onj ihan hirveä just kovimman väännön kohilla, normi ajossa ei tärise. Neuvoja kaipais, mitä seuraavaksi?
Comment
-
-
tukikumi
Originally posted by janneyliranta View Postyksi kyssäri, mitenkä pystyy tarkastamaan, ovatko moottorin tukikumit ehjät, josko moottori kallistais liikaa, siksi ottais laatikko koriin kiinni?
Comment
-
-
Jatketaas nyt tätä keskustelua. Tärinä edelleen jatkuu, toinen koneen tukikumeista oli paskana, joten aattelin, että tässä se vika oli, mutta eipä ollut vaikutusta asiaan. On vmäinen toi tärinä, kun ei voi yhtään rajummin kiihdyttää, kun heti kolisee. Kuuluu ulos selkeesti, kun kaverikin heti mainitti asiasta. Auttakee. Muuten auto pelaa moitteetta.
Comment
-
-
Missä kunnossa on takakynkkien etupuslat, siis ne isot siellä takapyöränkotelon edessä olevassa kolossa? Itsellä meni toinen tässä taannoin rikki, pääsi kumi irti ulommaisesta holkista kokonaan ja eräänä aamuna piti himmata vauhti kuuteenkymppiin töihin mennessä kun meinasi akseli tulla kokonaan pihalle paukkeesta päätellen, samalla aina riuhtaisi ikävästi sivulle kaikissa asfaltin katkoksissa. Paukkui sitten kyllä montuissa muutenkin, eli tuli aika nopea remontin tarve. Niin ja onhan siellä sitten ne takakelkan ja korin väliset neljä isoa puslaa, mikä lienee niiden kunto.
Comment
-
-
Ääni turbiinilukon lipsumiselle.
Tuntuuko tätä vikaa 1 ja 2 vaihteilla?
Paljonko ajettu k.o vehkeellä?
Turbiinilukon pitäisi tarttua muistaakseni 3?-5 vaihteilla tasaisella nopeudella ajaessa. Koputus tuntuu parhaiten 4 ja 5 vaihteilla maantienopeuksissa koputuksena ja nykäyksinä voimansiirrosta kun turbiinilukon kytkeydyttyä lähdet kiihdyttämään samalla vaihteella siten, että turbiinilukko pysyy normaalisti päällä. Kierroksetkin siinä nykäisyn/kopautuksen kohdalla hiukkasen nousee, mutta sitä ei kunnolla ehdi nähdä mittarista.
Öljyt kun vaihdat niin sieltä tullee rautahippua mikäli turbiinilukon pinnat on kuluneet metallille. Öljy saattaa myös haista pahalle mikäli luistattelua on tapahtunut pitkään.
Tonnin parin kipeä riippuen kuka korjaa ja saako korjattua turbiinia tilalle vai pitääkö ostaa uusi.
Jos auto on muuten ehjä en paskoisi housuun turbiinilukon takia. 220-300tkm kantturoilla monet joutuneet vaihtamaan turbiinin riippuen kaikista muuttujista.
Kerran meinasi mennä auton ostoreissu hieman pitkäksi kun siinä oli tätä nykimistä ja selvitettiin siinä kolmisen tuntia mistä johtuu. Muutaman päivän päästä ukko soitti että diagnoosi oli oikea...
Autolla oli ajettu pikkasen reilu 200tkm ja oli 330DA ja oli vielä sillä vanhalla vm 2002 moottorilla.
Voin tietysti olla myös väärässäsigpic
-14 Opel Ampera, -99 Audi TT, 77/86 Opel Manta 2.0 gsi
Korjaushitsausta, vanteet, ardic palopesät ja valurautaosat yms.
Comment
-
-
Eihän pakoputki pääse ottamaan mihinkään? Joskus kuului samanlainen ääni(lyhyt kestoinen ja tiheä?), oli putki päässyt vähän pyörähtämään keskiliitoksesta ja väsyneet kannatinkumit ei jaksanu kannatella putkea,pääsi ottamaan taka-akselistoon. Mitä matalempi auto sen herkemmin pääsee ottamaan. Eli tarkasta putken kunto ja oikea asento.
Comment
-
Comment