Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330DA touring outo hakkaaminen kovemmassa kiihdytyksessä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janneyliranta
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 157
    • Laihia

    E46 330DA touring outo hakkaaminen kovemmassa kiihdytyksessä.

    Mikähän tuon kolinan mahtais aiheuttaa, aivan kuin joku hakkaisi pohjaan, kun kovempaa kiihdyttää, normaalissa ajossa ei kuulu mitään? Vaihdoin kardaanin tukikumin ilman minkäänlaista vaikutusta kyseiseen hommaan.
  • Mr T
    Bimmer Rookie
    • Jun 2009
    • 35
    • PRV

    #2
    ...taka-akseliston ..

    ...kiinnitys? Tarkista kiinnityspisteet...Saa korjaussarjoja, vaatii tod.näk..hitsaamista..

    -T-
    - BMW 540iA Touring -
    - BMW 330Xi Touring -

    Comment

    • Gustaff
      Bimmer Rookie
      • Nov 2006
      • 132

      #3
      Minkäslaiset tukikumit tässä on vaihteistossa/moottorissa?
      Mulla oli aikoinaan toisessa saksalaisessa ongelmana räjähtänyt vaihteiston tukikumi ja pääsi vaihteisto kääntymään sen verran kuormittaessa että kardaani osu pohjaan kiinni.

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6325
        • P-Pohjanmaa

        #4
        Oli tuossa yhdessä traktorissa sellainen vika että sovelletaan tähän..

        Oli nääs kardaanin tuki\kannatin laakeri väljä ja se siellä kolisi niin maan..p....sti
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • janneyliranta
          Bimmer Rookie
          • May 2005
          • 157
          • Laihia

          #5
          Tähän mennessä tarkastettu Kardanin kannatinkumi, vaidelaatikon kiinnityskumit vaihdettu, värinänvaimnennin tarkastettu(oli ehjä). Ei ole kyseisillä osilla mitään vaikutusta tärinään. Äsken kokeilin kiihdyttää, niin tutina tuntuu etupenkkien keskivaiheilta, ikään kuin hakkais jokin pohjaan, ja tärinä onj ihan hirveä just kovimman väännön kohilla, normi ajossa ei tärise. Neuvoja kaipais, mitä seuraavaksi?

          Comment

          • Coltti
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2009
            • 333
            • https://t.me/pump_upp

            #6
            Liittyykö toi tärinä mahdollisesti turbiinilukon päälläoloon?

            Mulla oli samantyylistä, mutta ihan vaan tärinää e39:ssä ja syy ilmeisesti alkava turbiinivika.

            Koita kiihdyttää ilman lukkoa, varovasti painaen kaasua sen "rajan" yli, että loota ei enää pidä turbiinia lukossa,
            https://t.me/pump_upp

            Comment

            • bmwe30turbo
              BTCF Member
              • May 2008
              • 204
              • espoo

              #7
              mites

              onko kannatinlaakerin kumi katsottu että ehjä ?
              E39 530DA - 00
              E39 530DA-01
              E34 "520i" s38+hx60 - 91
              E34 m5 -91 projekti
              E34 m5 -88 turboprojekti
              MAN 12.224 isompi huoltoauto

              Comment

              • janneyliranta
                Bimmer Rookie
                • May 2005
                • 157
                • Laihia

                #8
                Kannatinkumi ja laakeri on uusi, ja vielä alkuperäinen! Ei kait toi turbiini voisi aiheuttaa pohjaan hakkaamista? Voisko tuo aiheutua kardaanin ja laatikon välisestä ohjariholkista, josko olis väljä, muuta en oikein keksi, kun se kumikin ainakin näyttää silmämääräisesti ehjältä.

                Comment

                • janneyliranta
                  Bimmer Rookie
                  • May 2005
                  • 157
                  • Laihia

                  #9
                  yksi kyssäri, mitenkä pystyy tarkastamaan, ovatko moottorin tukikumit ehjät, josko moottori kallistais liikaa, siksi ottais laatikko koriin kiinni?

                  Comment

                  • Lakeson
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 649
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Onko tässä viskotuuletin? Mikäli näin, niin viskon ropeli olisi ensimmäisenä entinen moottorikumien ollessa loppu.
                    Ei mopolla mahottomia..

                    Comment

                    • wmb330d
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2009
                      • 184
                      • KS

                      #11
                      tukikumi

                      Originally posted by janneyliranta View Post
                      yksi kyssäri, mitenkä pystyy tarkastamaan, ovatko moottorin tukikumit ehjät, josko moottori kallistais liikaa, siksi ottais laatikko koriin kiinni?
                      Mulla ainakin kun oli revenny toinen moottorin tukikumi niin jarrun kanssa paikallaan ja vaihteella kytkin ylös niin johan keikahti kone, ei ollu mitään epäselvää sen jälkeen...

                      Comment

                      • janneyliranta
                        Bimmer Rookie
                        • May 2005
                        • 157
                        • Laihia

                        #12
                        Jatketaas nyt tätä keskustelua. Tärinä edelleen jatkuu, toinen koneen tukikumeista oli paskana, joten aattelin, että tässä se vika oli, mutta eipä ollut vaikutusta asiaan. On vmäinen toi tärinä, kun ei voi yhtään rajummin kiihdyttää, kun heti kolisee. Kuuluu ulos selkeesti, kun kaverikin heti mainitti asiasta. Auttakee. Muuten auto pelaa moitteetta.

                        Comment

                        • RPee
                          Newbiemmer
                          • Aug 2011
                          • 23
                          • hs

                          #13
                          Missä kunnossa on takakynkkien etupuslat, siis ne isot siellä takapyöränkotelon edessä olevassa kolossa? Itsellä meni toinen tässä taannoin rikki, pääsi kumi irti ulommaisesta holkista kokonaan ja eräänä aamuna piti himmata vauhti kuuteenkymppiin töihin mennessä kun meinasi akseli tulla kokonaan pihalle paukkeesta päätellen, samalla aina riuhtaisi ikävästi sivulle kaikissa asfaltin katkoksissa. Paukkui sitten kyllä montuissa muutenkin, eli tuli aika nopea remontin tarve. Niin ja onhan siellä sitten ne takakelkan ja korin väliset neljä isoa puslaa, mikä lienee niiden kunto.

                          Comment

                          • Jarhead
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2007
                            • 1323
                            • Kalajoki

                            #14
                            Ääni turbiinilukon lipsumiselle.

                            Tuntuuko tätä vikaa 1 ja 2 vaihteilla?
                            Paljonko ajettu k.o vehkeellä?

                            Turbiinilukon pitäisi tarttua muistaakseni 3?-5 vaihteilla tasaisella nopeudella ajaessa. Koputus tuntuu parhaiten 4 ja 5 vaihteilla maantienopeuksissa koputuksena ja nykäyksinä voimansiirrosta kun turbiinilukon kytkeydyttyä lähdet kiihdyttämään samalla vaihteella siten, että turbiinilukko pysyy normaalisti päällä. Kierroksetkin siinä nykäisyn/kopautuksen kohdalla hiukkasen nousee, mutta sitä ei kunnolla ehdi nähdä mittarista.

                            Öljyt kun vaihdat niin sieltä tullee rautahippua mikäli turbiinilukon pinnat on kuluneet metallille. Öljy saattaa myös haista pahalle mikäli luistattelua on tapahtunut pitkään.

                            Tonnin parin kipeä riippuen kuka korjaa ja saako korjattua turbiinia tilalle vai pitääkö ostaa uusi.

                            Jos auto on muuten ehjä en paskoisi housuun turbiinilukon takia. 220-300tkm kantturoilla monet joutuneet vaihtamaan turbiinin riippuen kaikista muuttujista.

                            Kerran meinasi mennä auton ostoreissu hieman pitkäksi kun siinä oli tätä nykimistä ja selvitettiin siinä kolmisen tuntia mistä johtuu. Muutaman päivän päästä ukko soitti että diagnoosi oli oikea...

                            Autolla oli ajettu pikkasen reilu 200tkm ja oli 330DA ja oli vielä sillä vanhalla vm 2002 moottorilla.

                            Voin tietysti olla myös väärässä
                            Last edited by Jarhead; 02-08-2012, 23:27. Reason: pikku tarkennus tuohon loppuun
                            sigpic
                            -14 Opel Ampera, -99 Audi TT, 77/86 Opel Manta 2.0 gsi
                            Korjaushitsausta, vanteet, ardic palopesät ja valurautaosat yms.

                            Comment

                            • latvala
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2010
                              • 46
                              • kurikka

                              #15
                              Eihän pakoputki pääse ottamaan mihinkään? Joskus kuului samanlainen ääni(lyhyt kestoinen ja tiheä?), oli putki päässyt vähän pyörähtämään keskiliitoksesta ja väsyneet kannatinkumit ei jaksanu kannatella putkea,pääsi ottamaan taka-akselistoon. Mitä matalempi auto sen herkemmin pääsee ottamaan. Eli tarkasta putken kunto ja oikea asento.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎