Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330 TD keula pomppii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • prospec
    Newbiemmer
    • Aug 2007
    • 11
    • Tornio

    e46 330 TD keula pomppii

    Hep,

    Kiikarissa olisi laittaa moinen farkku käyttöautoksi. Koeajolla tämän yksilön alusta tuntui muuten toimivalta mutta poikittaisissa asfaltin katkosurissa oikea eturengas jäi pomppimaan/tärisemään ja se väänsi rattia vasemmalle. Vauhtia oli n. kuuskymppiä, kovemmassa vauhdissa (vai pitääkö nykyään sanoa kyydissä? (prkl oli taas mennä hermo kuunnellessa F1-selostusta...)) tärinää en huomannut.

    Iskari, kallistuksenvakaaja, alatukivarren sisäpää?

    -jukka
  • prospec
    Newbiemmer
    • Aug 2007
    • 11
    • Tornio

    #2
    Originally posted by mingtian

    Comment

    • KooHoo
      Bimmer Rookie
      • Aug 2010
      • 132
      • Oulu

      #3
      Oisko alatukivarren takapuslat finaalissa. Koititko liikutella rengasta pituussuunnassa. Itellä oli klappia toista senttiä, kun puslat tulivat tiensä päähän. Täristi kovasti jo rattia pienehköissäkin maantien poikkiurissa yms. montuissa. Toki oksentanut iskari ja väljä alapallonivelkin voivat tuota aiheutella/vahvistaa ilmiötä, mutta nuo kaikkihan saapi selville, kun viittii vähän kykkiä ja mulkata nämä paikat tarkemmin läpi!

      Comment

      • prospec
        Newbiemmer
        • Aug 2007
        • 11
        • Tornio

        #4
        Originally posted by KooHoo View Post
        Oisko alatukivarren takapuslat finaalissa. Koititko liikutella rengasta pituussuunnassa.
        Onkos nuo ihan ihmisen itte vaihdettavissa? E34:ään ainaki piti olla aikas jämerä prässi että sai paikoilleen tukivarteen.
        Last edited by prospec; 16-09-2011, 09:05.

        Comment

        • KooHoo
          Bimmer Rookie
          • Aug 2010
          • 132
          • Oulu

          #5
          Originally posted by prospec View Post
          Onkos nuo ihan ihmisen itte vaihdettavissa? E34:ään ainaki piti olla aikas jämerä prässi että sai paikoilleen tukivarteen.
          Laitat powerflexit, niin saapi ihan kotikonstein ilman prässiä ja tukivarren ollessa paikoillaan! Ei ole paha rasti ollenkaan. Orkkispuslien irroitus voi katkaista muutaman ohimosuonen ilman ulosvedintä. Itse puukotin puslan kumiosan poikki, jolloin saa ulkokehän alumiiniasetelmineen irti ja rälläköin varoivaisesti puslan metallisen sisäkehän tukivarren päältä. Sisäkehän ja tukivarren välissä on pieni kumikerros joten leikkaus onnistuu ilman tukivarren vaurioittamista, kun huolella tekee! Myös puslan ulkokehä sai rälläkkää ja rautasahaa osakseen, jotta sain sen irti puslan irroitettavasti alumiinikehästä. Powerflexin asennukseen käytin prässiä merkitään BMW e46 eli pohjapilaria vasten pitkä laudan pätkä, toinen pikkupätkä tunkin nokkaan ja puslapaketti väliin ja lorpsista...viimeistely lekan ja lankunpätkän avulla ja kaikki osapuolet olivat ehjiä ja onnellisia...

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎