Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 316i moottorin vikavalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juimis
    Newbiemmer
    • Oct 2010
    • 18
    • Pohjois-Karjala

    E46 316i moottorin vikavalo

    Tällaista olisi tarjolla, elikkä aina silloin tällöin sytyttää tuon moottorin vikavalon, mutta se ei kuitenkaan vaikuta ajamiseen mitenkään. Nyt on tainnut kolmesti tehdä tämän ja ensimmäisellä kerralla käytin pikatesterissä ja sieltä ilmeni, että katalysaattori valittaa... Asia korjattiin nollaamalla valo. No sitten kun se ilmestyi seuraavan kerran en asialle tehnyt mitään ja jonkin ajan päästä valo sammuikin itsestään.
    Liekö joku paikka imee kosteutta, että tulee tuollaista koodia vai olisiko jollakulla ideaa mitä kannattaisi etsiä?

    Jotenkin myös itsellä fiilis, että kulutus olisi autossa kasvanut. Voisiko tämä johtua Lambdasta?
  • Jargus
    Newbiemmer
    • Sep 2011
    • 15
    • KouvolanMonaco

    #2
    isäukolla on samanmoisessa vehkeessä sama laulu, sillointällöin moottorinvalo palaa, ei ole käytetty missään nollauksissa eikä otettu enempiä selvää kun menee katastuksesta aina läpi niin silloin se ei kuulemma ole selvittämisen arvoinen juttu (HUOOOH) mutta ihan omasta mielenkiinnosta kerrohan sitten kun selvität vian et mikä oli sulla kysessa, ja tsemiä etsintään!

    Comment

    • janne[l
      BTCF Member
      • Apr 2011
      • 861
      • Ylöjärvi

      #3
      .

      Originally posted by Juimis View Post
      Tällaista olisi tarjolla, elikkä aina silloin tällöin sytyttää tuon moottorin vikavalon, mutta se ei kuitenkaan vaikuta ajamiseen mitenkään. Nyt on tainnut kolmesti tehdä tämän ja ensimmäisellä kerralla käytin pikatesterissä ja sieltä ilmeni, että katalysaattori valittaa... Asia korjattiin nollaamalla valo. No sitten kun se ilmestyi seuraavan kerran en asialle tehnyt mitään ja jonkin ajan päästä valo sammuikin itsestään.
      Liekö joku paikka imee kosteutta, että tulee tuollaista koodia vai olisiko jollakulla ideaa mitä kannattaisi etsiä?

      Jotenkin myös itsellä fiilis, että kulutus olisi autossa kasvanut. Voisiko tämä johtua Lambdasta?
      mulla on täysin sama vika. torstaina meen testeriin. itellä on aika varmasti vika puolissa koska imuvuodot, vanos,disa,huohotin ja kaikki lambdat uusittu. eli joku puola pätkiin jolloin seos ei pala kunnolla ja päästöt suurenee -> vika lambda sytyttää vikavalon.
      e46 330i cabriolet
      e91 320d
      e36 328 törpö

      Comment

      • Juimis
        Newbiemmer
        • Oct 2010
        • 18
        • Pohjois-Karjala

        #4
        Okkei.. Kerro ihmeessä kuinka hommassa käy.
        Nyt itse taas odottelen, että syttyykö valo kun olen huomannut, että valon syttyminen on ajoittunut koville vesisateille tai niin ainakin luulen ja nyt ainakin täällä päin sataa aika topakasti..

        Comment

        • Jum1
          Newbiemmer
          • Mar 2007
          • 10

          #5
          Mulla tasan sama ongelma, katalysaattorin puhdistusarvo alle minimin. Kiinnostaa ihan pirusti mistä johtuu. Alkaa tulla kalliiksi toi arvailukin jo. Varmaa tietoa anyone?
          Jos Jumala tahtoisi että autot ovat etuvetoja, ihmiset kävelisivät käsillään..

          BMW - Get yours today.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎