Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 ainoastaan kylmää kabiiniin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JuhaK
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 221
    • Etelä-Suomi

    E46 ainoastaan kylmää kabiiniin

    auto on vm.1999 E46 316 M43 aut. ilmastoinnilla

    ongelmana on se että tosiaan kelillä kuin kelillä sisään puhaltaa ainoastaan kylmää. olen noita muita juttuja lueskellut ja taitaa olla aika yleinen ongelma mutta silti en ole saanut omaani korjatuksi.

    mielestäni lämmöt koneessa nousevat aika äkkiä normaaleiksi, noin 1km ajon jälkeen rauhallisella ajolla. Eräs Bmw ekspertti sanoi varmaksi viaksi vesiventtiilin, purin tuon eikä ollut mitään havaittavaa vikaa, lisäksi molemmat letkut olivat kuumia konetta käytettäessä...voisiko se silti olla rikki?

    Kun autolla ajaa normaalisti hiukan pidempään sytyttää Jäähdytysneste vähissä merkkivalon... kun pysähtyy se sammuu, nestepinta korkki avattaessa normaali, kumma juttu tuokin.
    Joku ehdotti tuota siiliä, olin rivien välistä lukevinani että se yleensä vaikuttaa mikäli puhallin ei puhalla tai muuten sekoilee, itse olen kyllä huomannut että kylmempinä aamuina lähtiessäni liikkeelle ja kun lämmöt koneessa nousee ei siltikään puhallinnopeus kasva vaikka pyynti sisään on 22 astetta. sitten kun sitä manuaalisesti nostaa puhallus kyllä lisääntyy mutta lämmintä ei tule.

    joten...ketkä ovat saman ongelman kanssa painineet, mitä kannattais ekaks alkaa vaihtamaan? Konetta ilmaillakin olen yrittänyt sekä tutkia ettei näkyviä vuotoja ole...
    850--voimaa kuin Veturissa
  • väiski525
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2010
    • 2572
    • Vantaa

    #2
    nesteen pinta pitää tarkistaa kun kone on kylmä.
    - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

    - MB s205 220cdi -15
    - Volvo s80 2.5t -07
    - mb s211 280cdi -08
    - e46 320i -03
    - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
    - e46 320d Individual "m-sport" -04
    - e39 525i -01

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16343
      • Leppävirta

      #3
      Siili ei vaikuta puhallusilman lämpötilaan. Oletko kokeillut auton pyöriessä ja lämmityslaitten ollessa päällä kopsutella sitä vesiventtiiliä? Kopsuttelun jälkeen kokeilemaan muuttuuko puhallusilman lämpötila.
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • Benzi87
        BTCF Member
        • Feb 2011
        • 1106
        • Oulu

        #4
        Ootko yrittänyt ilmata jäähdytin-nesteitä? :think

        Jos vesiventtiilille menevät letkut ovat molemmat kuumia niin silloin neste kulkee kyllä läpi ihan normaalisti.

        Tai ootko hoksannut raitisilma suuttimien välissä olevan lämmin/kylmäilma säädön että onko missä asennossa?

        Comment

        • Perlenbacher
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2010
          • 1103
          • Suomi

          #5
          Vesiventtiilille on yksi tuloletku ja kaksi lähtöä, kaikki kolme kuumiako? Puhaltaako tuulilasille tai jaloille kuumaa? Ilmaa se jäähdytysjärjestelmä kunnolla, ei tuo M43 kai ole itsestäänilmaava?

          Comment

          • JuhaK
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 221
            • Etelä-Suomi

            #6
            Originally posted by Perlenbacher View Post
            Vesiventtiilille on yksi tuloletku ja kaksi lähtöä, kaikki kolme kuumiako? Puhaltaako tuulilasille tai jaloille kuumaa? Ilmaa se jäähdytysjärjestelmä kunnolla, ei tuo M43 kai ole itsestäänilmaava?
            ei vesiventtiilillä ole kyllä kun kaksi letkua ainakaan tässä minun tapauksessani.

            Jäähdytinneste on normaalitasossa myös kylmänä ja keskikonsolissa oleva nuppi säädetty punaiselle. Ilmata olen yrittänyt useamman kerran. Jännää on tuo että ku esimerkiksi viime yönä lähdin töihin ja ulkona oli jotain hiukan yli 10 astetta niin vaikka haluttu sisälämpö oli 22 astetta ei tuo automatiikka alkanut puhaltamaan yhtään kovempaa sisään kun kone lämpesi, koko ajan pysyi puhallus suunnilleen 1/3 osalla täydestä. kylmää tulee joka suuttimesta. Tuli mieleen voisiko tuo sisäanturi olla rikki, jos kone saa esimerkiksi tietoa aina että sisällä on 30 lämmintä niin automatiikka puhalluttaa sisään aina vaan jähdyttävää ilmaa...
            850--voimaa kuin Veturissa

            Comment

            • AAte
              Newbiemmer
              • Jan 2010
              • 17
              • Oulu

              #7
              Meillä ratkes puhistamalla vesikennot. Jotain ihme töhnäpaskaa siellä oli, joka esti kunnon kiertämisen. Lämmöt ei koneessa noussut vaikka olikin täynnä töhnää.

              Vielä EDIT: Kaikki muut hommat katottii. Vesiputkia vaihettii, termostaatti vaihtettii, vesipumppu vaihettii, suodattimet vaihettiin. Hehheh. Kokeilkaapa puhistusta tosiaa.
              Last edited by AAte; 07-01-2012, 18:52.

              Comment

              • teemu.k
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 489
                • raahe

                #8
                ei tule lämmintä kuin kierroksilla.......

                mikäs mahtaa olla vikana kun ei tule lämmitä sisälle vaikka moottorin lämmöt on normaalit? vesiventtiili on kunnossa ja lämppärille menevä putki on kuuma, mutta poistuleva putki on kylmä?????

                autolle antaa kunnolla kierroksia niin alkaa tulemaan lämmintä ja pois menevä putki lämpeää, mutta heti kun kierroksia laskee niin loppuu lämmön tulo sisälle... vesipumppu pitäs olla kunnossa koska moottorin lämmöt pystyy normaalina.

                pitäiskö jäähdyttäjän korkin pihahtaa/suhahtaa kun sen aukaisee moottorin ollessa lämmin? nimittäin ei kyllä minkään näköistä painetta tule vaikka on kaasutellu ja sitten aukaisee??

                voisko siellä kennossa olla joku tukko tai jotain? vai miksi ei vesi kierrä? toista jäähdyttäjän korkkia oon kokeillu mutta eipä oo auttanu..

                auto on bmw e46 316i vm. 11/1999 automaatti ilmastoinnilla.

                Comment

                • Perlenbacher
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2010
                  • 1103
                  • Suomi

                  #9
                  Tällä kelillä koneen lämmöt pysyy aisoissa vaikka vesipumppu olis jos melkeen selvä. Muuten kuulostaa kyllä vesipumppuvialta jos on varma ettei ilmaa ole nesteen seassa. Kokeile myös tuleeko tuulilasille kuumempaa kuin naamalle niistä puhaltimista, voi olla se kylmä-kuuma manuaalisäätörulla jostain kohtaa selvä.

                  Comment

                  • Tomiry
                    Newbiemmer
                    • Jan 2011
                    • 21
                    • Siilinjärvi

                    #10
                    Originally posted by teemu.k View Post
                    mikäs mahtaa olla vikana kun ei tule lämmitä sisälle vaikka moottorin lämmöt on normaalit? vesiventtiili on kunnossa ja lämppärille menevä putki on kuuma, mutta poistuleva putki on kylmä?????

                    autolle antaa kunnolla kierroksia niin alkaa tulemaan lämmintä ja pois menevä putki lämpeää, mutta heti kun kierroksia laskee niin loppuu lämmön tulo sisälle... vesipumppu pitäs olla kunnossa koska moottorin lämmöt pystyy normaalina.

                    pitäiskö jäähdyttäjän korkin pihahtaa/suhahtaa kun sen aukaisee moottorin ollessa lämmin? nimittäin ei kyllä minkään näköistä painetta tule vaikka on kaasutellu ja sitten aukaisee??

                    voisko siellä kennossa olla joku tukko tai jotain? vai miksi ei vesi kierrä? toista jäähdyttäjän korkkia oon kokeillu mutta eipä oo auttanu..

                    auto on bmw e46 316i vm. 11/1999 automaatti ilmastoinnilla.
                    samanlaisi oireita täälläkin, tosiaan kun pitää 1000rpm kierrokset ni tulee kuumaa ilmaa.

                    Comment

                    • teemu.k
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2010
                      • 489
                      • raahe

                      #11
                      Originally posted by Perlenbacher View Post
                      Tällä kelillä koneen lämmöt pysyy aisoissa vaikka vesipumppu olis jos melkeen selvä. Muuten kuulostaa kyllä vesipumppuvialta jos on varma ettei ilmaa ole nesteen seassa. Kokeile myös tuleeko tuulilasille kuumempaa kuin naamalle niistä puhaltimista, voi olla se kylmä-kuuma manuaalisäätörulla jostain kohtaa selvä.



                      joka puolelta tulee kylmää ja kyllä se säätörulla tuntuu olevan kunnossa.

                      autolle pitää antaa yli 3000 kierrosta että tulee lämmintä ilmata yritin eilen pullopatentilla ja aukasin sitä ilmaruuvia mutta ei tullu kuplia ja nestettä ei hävinny..

                      Comment

                      • ///Jone
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2009
                        • 1281
                        • HKI

                        #12
                        Originally posted by teemu.k View Post
                        mikäs mahtaa olla vikana kun ei tule lämmitä sisälle vaikka moottorin lämmöt on normaalit? vesiventtiili on kunnossa ja lämppärille menevä putki on kuuma, mutta poistuleva putki on kylmä?????

                        autolle antaa kunnolla kierroksia niin alkaa tulemaan lämmintä ja pois menevä putki lämpeää, mutta heti kun kierroksia laskee niin loppuu lämmön tulo sisälle... vesipumppu pitäs olla kunnossa koska moottorin lämmöt pystyy normaalina.

                        pitäiskö jäähdyttäjän korkin pihahtaa/suhahtaa kun sen aukaisee moottorin ollessa lämmin? nimittäin ei kyllä minkään näköistä painetta tule vaikka on kaasutellu ja sitten aukaisee??

                        voisko siellä kennossa olla joku tukko tai jotain? vai miksi ei vesi kierrä? toista jäähdyttäjän korkkia oon kokeillu mutta eipä oo auttanu..

                        auto on bmw e46 316i vm. 11/1999 automaatti ilmastoinnilla.
                        Pitäs suhahtaa ja tulla nesteet pihalle, noissa kun ei kuumana saa korkkia avata ottaa ilmat sisään.
                        ______________________
                        Nykyinen:
                        Model 3

                        BMW:t vuodesta 2009:
                        i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                        Comment

                        • Tomiry
                          Newbiemmer
                          • Jan 2011
                          • 21
                          • Siilinjärvi

                          #13
                          Originally posted by ///Jone View Post
                          Pitäs suhahtaa ja tulla nesteet pihalle, noissa kun ei kuumana saa korkkia avata ottaa ilmat sisään.

                          ok, pitänee huomenna koittaa ilmata tuo järjestelmä. tullu parikertaa tarkistettua nesteitä kun kone on ollu lämpimänä.

                          Comment

                          • teemu.k
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2010
                            • 489
                            • raahe

                            #14
                            Vika korjattu!!!!

                            Oli lämmitys laitteen kenno täynnä jotaki ruskeaa paskaa.. Nyt toimii!

                            Lämppärin kennolta vaan putket irti ja puhdistus ainetta ja paineilmaa perään nii tuli aivan ruskeaa vettä Kannattaa tosiaan putsata tuo kenno jos ei muut keinot auta

                            Comment

                            • Spetukka
                              Newbiemmer
                              • Mar 2012
                              • 1
                              • Esbå

                              #15
                              Itellä tosi mystisiä ongelmia -00 vuotisen 320 kanssa ilmastoinnin suhteen. Ihan manuaalinen on ilmastointi ja piru rupes puhaltaa alkuun apparille normaalisti kuumaa ilmaa, mut kuskille jääkylmää (??). Sen jälkee suht randomisti puhalsi kylmää ja kuumaa minne sattuu Hetken temppuiltuaan ei sitte puhalla ku kylmää ja joka rööristä yhtä kylmää (mukava ajella pitkää matkaa penkinlämmitin täysillä ja koittaa käpristellä itteensä mahollisimman paljo penkkiin kiinni ). Kellään vastaavia kokemuksia tai vinkkejä millä vois alkaa pelittää? Vesiventtiilin tsekkasin ja näytti kaikinpuolin ehjältä sisältä ja ulkoa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎