Tere !
Huomasin tuossa lämmityslaitteen puhaltimen vaihtoon ryhtyessä että ei oikein helpolla löytyny käypäsiä ohjeita netistä ja sitten kun tuli hakattua tuon homman kanssa päätä seinään niin ajattelin että riipasen tämmösen topicin kuvineen, jos siitä vaikka jolleki vähän apua olis tulevaisuudessa.
Etuvastus (siili) tuli vaihettua samalla kun automaatti-ilmastointi sekoili oikein huolella, Uuden siilen ostin KL-varaosista ja makso 60e.
Kohtuu emäksisessä paikassa se oli mutta hetken ku askarteli niin kyllähän sen sai vaihettua, Ohjeet etiskelin googlella:
Siihen hommaan kannattaa varata T20 meisseli torxi ja ottalamppu !
Uus ja vanha
Lämppärin puhaltimen löysin sopuhintaan täältä foorumin myyntiosastolta. Vanha puhallin on jo puoli vuotta sillon tällön vikissy ja sitähän ei kuuntele pirukaan..
Ekana kun hommaan rupiat niin käännä pyyhkijät pysty-asentoon, pyyhkäsy ja virrat pois ku pyyhkijät on pystyssä.
Aukase raitisilmasuodattimen kotelon etureunassa menevä johtokisko ja vejä johot sieltä irralleen
Seuraavaksi raitisilmasuodatinkotelon kansi pois, sijaitsee konehuoneen perällä ja on kolmella käsin väännettävällä nepparilla kiinni. Vedä suodatin pois.
Raitisilmasuodattimen kotelo on yläreunasta neljällä torxilla kiinni ja lähtee ilman väkivaltaa poijes nostamalla.
Ilmansuodattimen tuloilmaputki ja ilmansuodattimen päällä oleva moottorin suojamuovi pois muutamalla kuusiokolopultilla.
Nyt rupiaa olemaan puhallinkotelo jo vähän näkösällä, seuraavaksi pitää riipasta puhallinkotelon edessä oleva muovilevy pois joka on kahdella torxilla ja yhellä muovinepparilla kiinni. Ne pois ja sitten sitä pitää kallistaa auton keulaa kohti ja samalla nostaa.
Puhallinkotelon luukku on alareunasta kahella peltihakasella kiinni ja yläreunasta yhellä pikku-torxilla.
Meisselillä alhaalta hakaset auki ja sitten ne hakaset pitää kääntää niin sivulle kun saa ja painaa niin alas ku ne suosiolla menee.
Luukun yläreunassa on kaks muoviklipsiä eli pitää työntää vähän ylöspäin, samalla väännellä ja käännellä ja sen pois muljuttaminen on muutenki aika prkeleen ahas mutta kyllä se sieltä tulee..
Huomasin tuossa lämmityslaitteen puhaltimen vaihtoon ryhtyessä että ei oikein helpolla löytyny käypäsiä ohjeita netistä ja sitten kun tuli hakattua tuon homman kanssa päätä seinään niin ajattelin että riipasen tämmösen topicin kuvineen, jos siitä vaikka jolleki vähän apua olis tulevaisuudessa.
Etuvastus (siili) tuli vaihettua samalla kun automaatti-ilmastointi sekoili oikein huolella, Uuden siilen ostin KL-varaosista ja makso 60e.
Kohtuu emäksisessä paikassa se oli mutta hetken ku askarteli niin kyllähän sen sai vaihettua, Ohjeet etiskelin googlella:
Siihen hommaan kannattaa varata T20 meisseli torxi ja ottalamppu !
Uus ja vanha
Lämppärin puhaltimen löysin sopuhintaan täältä foorumin myyntiosastolta. Vanha puhallin on jo puoli vuotta sillon tällön vikissy ja sitähän ei kuuntele pirukaan..
Ekana kun hommaan rupiat niin käännä pyyhkijät pysty-asentoon, pyyhkäsy ja virrat pois ku pyyhkijät on pystyssä.
Aukase raitisilmasuodattimen kotelon etureunassa menevä johtokisko ja vejä johot sieltä irralleen
Seuraavaksi raitisilmasuodatinkotelon kansi pois, sijaitsee konehuoneen perällä ja on kolmella käsin väännettävällä nepparilla kiinni. Vedä suodatin pois.
Raitisilmasuodattimen kotelo on yläreunasta neljällä torxilla kiinni ja lähtee ilman väkivaltaa poijes nostamalla.
Ilmansuodattimen tuloilmaputki ja ilmansuodattimen päällä oleva moottorin suojamuovi pois muutamalla kuusiokolopultilla.
Nyt rupiaa olemaan puhallinkotelo jo vähän näkösällä, seuraavaksi pitää riipasta puhallinkotelon edessä oleva muovilevy pois joka on kahdella torxilla ja yhellä muovinepparilla kiinni. Ne pois ja sitten sitä pitää kallistaa auton keulaa kohti ja samalla nostaa.
Puhallinkotelon luukku on alareunasta kahella peltihakasella kiinni ja yläreunasta yhellä pikku-torxilla.
Meisselillä alhaalta hakaset auki ja sitten ne hakaset pitää kääntää niin sivulle kun saa ja painaa niin alas ku ne suosiolla menee.
Luukun yläreunassa on kaks muoviklipsiä eli pitää työntää vähän ylöspäin, samalla väännellä ja käännellä ja sen pois muljuttaminen on muutenki aika prkeleen ahas mutta kyllä se sieltä tulee..
Comment