Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 etujarruissa liikaa teho eroa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Naapuri81
    Bimmer Rookie
    • Sep 2008
    • 51
    • Espoo

    e46 etujarruissa liikaa teho eroa?

    Moi.

    Katsastuksessa tuli hylsy kun etujarruissa liikaa teho-eroa, tais olla 46%

    Kuskin puolella pienempi luku, 15kn

    Eli mistähän kannattais vikaa etsiskellä?

    Paloilla ja levyillä ei oo ajettu edes 10 tuhatta.
    Sole mikhään yövalo, son telekkari...
  • Tudmas
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 294
    • Tornio

    #2
    Onko ilmattu? jos ei niin suosittelen
    Nyt: E61 530d, E46 330i cabrio.
    ex:e87 130i e46 330i, e36 320i, E38 730i, E36 323i, e39 530d

    Comment

    • Spetke
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 3453
      • Janakkala

      #3
      Tarkista, että palat on oikein päin ja mäntä sekä liukutapit on kunnossa ja liikkuvat.
      Ja että männän suojakumi on ehjä, eikä mäntä ole ruosteessa, kurkkaa siis kumin alle.
      Ja kannattaa ilmata jarrut uudelleen molemmilta puolin.
      Tarkoitata varmaan 1.5kn, eikä 15kn
      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

      Comment

      • pmv
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 2032
        • tornio

        #4
        Jarrusatuloitten jumiminen todennäköistä. Ei ole tavatonta tuossa konstruktiossa. Oikeastaan muuta mahdollisuutta ei juuri ole, jos fysiikan lakeja miettii. Siis jos ei ole ilmaa jarruissa.

        Comment

        • Naapuri81
          Bimmer Rookie
          • Sep 2008
          • 51
          • Espoo

          #5
          Kiitos näistä.

          Käytin auto korjaamolla kun piti myös vaihtaa raidetangot. Suuntaus tietty samalla kertaa. Jarrut myös ilmattiin ja nesteet vaihdettiin.

          Saman teho eron antoi katasastuksessa. Eli pittääpä itse availla satulat ja herkistellä paikkoja.

          Vai avataanko noita ilman eri pyyntöä kun ilmataan?
          Sole mikhään yövalo, son telekkari...

          Comment

          • intfreak
            Bimmer Enthusiast
            • May 2003
            • 2966
            • Uusikaupunni

            #6
            Originally posted by Naapuri81 View Post
            Kiitos näistä.

            Käytin auto korjaamolla kun piti myös vaihtaa raidetangot. Suuntaus tietty samalla kertaa. Jarrut myös ilmattiin ja nesteet vaihdettiin.

            Saman teho eron antoi katasastuksessa. Eli pittääpä itse availla satulat ja herkistellä paikkoja.

            Vai avataanko noita ilman eri pyyntöä kun ilmataan?
            Jos olet pyytänyt, että ilmatkaa jarrut, niin sitten vain ilmataan jarrut. Jos olisit sanonut, että etujarruissa on liikaa tehoeroa, niin sitten olisivat varmasti tehneet jotain muuta.
            N62 Money Spender Club

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #7
              Mistä sinne jarruihin hyppää ilmaa ittekseen?

              Helppo tapa herkistellä paskana oleva E46 etusatula

              1)Kanna vanha vaihto-osana Motonettiin
              2)Lyö 99€ tiskiin ja kanna uusi satula kotiin.
              3) Jarrusatulaa kiinnittäessä huomaat että etuletkut on tässäkin E46:ssa pykimillä, takas Motonettiin, 13,50€ per puoli.

              En v...u suurin surminkaan alkais leikkimään pölysuojien ja kumien kanssa ja hinkkailemaan vanhaa.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #8
                Originally posted by petrolhead View Post
                Mistä sinne jarruihin hyppää ilmaa ittekseen?

                Helppo tapa herkistellä paskana oleva E46 etusatula

                1)Kanna vanha vaihto-osana Motonettiin
                2)Lyö 99€ tiskiin ja kanna uusi satula kotiin.
                3) Jarrusatulaa kiinnittäessä huomaat että etuletkut on tässäkin E46:ssa pykimillä, takas Motonettiin, 13,50€ per puoli.

                En v...u suurin surminkaan alkais leikkimään pölysuojien ja kumien kanssa ja hinkkailemaan vanhaa.
                Ja miksihän et, näyttää varsin hölmöltä kun yks satula on uusi ja muut vanhoja paskoja, tässä pitäs sitte vaihtaa kaikki satulat.
                Männän suojakumit saa alle kympillä kuitenkin ja jos on hommaa tehnyt yhtään niin erittäin helppo vaihtaa.
                Harvemmin itse satulan sylinterissä on vikaa vaan mäntä on paskaantunut (pahimmassa tapauksessa toki ruostunut jossa pitää sitten vaihtaa) ja auttaa kun putsaa männän ja sylinterin kunnolla ja kasaa uusin tiivistein.

                En nyt kuitenkaan usko että kyseisessä tapauksessa joku paikka jumittais koska kyllä sen näkee siinä jarrupenkissä jos joku jarru laahaa enemmän.
                Ja sen näkee kyllä penkissä jos se laahaa niin paljon ettei saa jarrupainetta aikaseks kun mäntä on jumissa.
                Enemmän kallistuisin pääsylinterin tai abs/asc/dsc hydrauliblokin suuntaan. Jos autossa on ajonvakautusjärjestelmiä niin jarrut pitää ilmata testerin kanssa mikäli hörpännyt joskus ilmaa.
                Last edited by Supa; 30-10-2011, 10:52.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • okko
                  BTCF Honorary Member
                  • Apr 2005
                  • 1763
                  • Honkajoki

                  #9
                  Tarkista, ettei pala ole kulunut loppuun, jumiutuneen satulan takia.
                  Satula on helppo verryttää pelkän pyörän irroituksen vaivalla. Eli rengas irti ja isolla vingalla puristaa männän sisään. Tämä onnistuu vain jos mäntä on ns normaali eli ei mikään kiertyvä malli. Käsittääkseni E46:ssa on vielä normaali mäntä.

                  Mikäli mäntä ei painu sisään on satula kunnostuksen, tai vaihdon tarpeessa.
                  When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                  Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #10
                    Originally posted by supa View Post
                    ja miksihän et, näyttää varsin hölmöltä kun yks satula on uusi ja muut vanhoja paskoja, tässä pitäs sitte vaihtaa kaikki satulat.

                    hä ?



                    Vähä kuulostaa siltä että Naapuri81 ei tota jarruhommaa tee kumminkaan ite, 99€ satulan hinnalla ei kauheen pitkään teetä korjaamolla jarrusatulan kunnostelua.
                    Last edited by petrolhead; 30-10-2011, 11:04.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      #11
                      tupla
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        #12
                        No jos korjaamo ottaa 10 minuutin työstä + ilmaaminen (pl. renkaan irroitus) lähemmäs sata euroa niin a) korjaamon veloituksessa on vikaa b) työntekijän osaamisessa on vikaa.
                        Kummassakin tapauksessa auttaa vaihto pätevämpään pajaan tai sitten työn teettämisen harrastajalla.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • Naapuri81
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2008
                          • 51
                          • Espoo

                          #13
                          Siis kyllä sanoin kun vein auton pajalle, että jarruissa on liikaa teho eroa. Mutta olisi varmaan pitänyt sanoa, että käyttää niitä auki.

                          Ja kyllä, meinasin ihan itse käyttää noita irti/auki.
                          Sole mikhään yövalo, son telekkari...

                          Comment

                          • Artok123
                            Newbiemmer
                            • Jul 2009
                            • 15
                            • Helsinki

                            #14
                            Omassa E46:ssa oli samaa vikaa. Kuskin puolella etujarruissa tehoeroa.
                            Otin auki ja viaksi ilmeni jumittunut mäntä. Pumppasin männän lähes kokonaan ulos ja poistin ruosteet hiomanauhalla. Jarrukumirasvaa männän ympärille ja nippuun uusilla paloilla. Liukupinnat puhdistin ja voitelin kuparipastalla.
                            Mikäli saat pölysuoja kumin ehjänä pois, niin kustannukset on palojen hinta ja voiteluaineiden hinta.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎