Aikaisemmin ajoittain ilmennyt vika on nyt eskaloitunut pysyväksi viaksi eli ABS ja luistoneston valot palalavat eivätkä ole toiminnassa. Aikaisemmin silloin tällöin vilkutteli valoja mutta nyt palaa jatkuvasti. Mistä kannattaisi lähteä vikaa paikallistamaan? Huhu puheitten mukaan jonkun pyörän ABS anturi olisi rikki mutta saako tätä paikallistettua esim OBD:n kautta? Voiko tuollaista anturia mitata jotenkin ettei tarvitsisi kaikkia neljää vaihtaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 ABS ja luistonesto ei pelitä
Collapse
X
-
Originally posted by Thuppu View PostKyllä esim. INPA:lla saa aika kätevästi logitettua noita ABS-antureita et pääsee kuusalle mikä niistä tekee kiusaa. Kait niitä mitattuakin saa, mut siitä ei oo itellä kokemusta et mitä pitää näyttää.
Vieppä nyt "JTD" vaikka ekana vikakoodin lukuun se auto.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostKanttiaaltoa tai sinikäyrää riippuen anturin tyypistä. Voihan sieltä toki johtoki olla poikki. Tai ohjainlaite paskana.
Vieppä nyt "JTD" vaikka ekana vikakoodin lukuun se auto.
Kuhan et mene vastusta mittailemaan, niinkuin joku neropatti joskus ohjesti tekemään toisessa vastaanvanlaisessa topikissa liittyen E46 abs-antureihin...E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
F20 LCI2 118dA M-Sport '19
Comment
-
-
Osta multa tuo oikea etu anturi. Lukaisen sulta samalla ne vikakoodit. Jos antaa koodia jostain muusta anturista niin ei tarvitse sit tietenkään ostaa. Mut jos oot summamutikassa menemässä ostamaan niin hae multa pois halvemmalla.
Last edited by wta; 06-10-2011, 21:22.
Comment
-
-
Originally posted by walde View PostHall-antureitahan nuo325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostLöytyy muitakin tyyppejä, kuten vr ja sitten se kolmas jonka nimeä en saa päähän, virtaviestillä pelaa kuitenkin.Last edited by walde; 06-10-2011, 22:04.E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
F20 LCI2 118dA M-Sport '19
Comment
-
-
Originally posted by walde View PostJoo joo toki löytyy, pyörintänopeuden nyt voi tunnistaa miljoonalla erilaisella anturilla, mutta eikös kaikki E46 abs-anturit ole kuitenkin hall-antureita?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostEip. Jänniteviestillä toimiva hall-anturi, virtaviestillä toimiva hall-anturi ja vr löytyy ainakin.
Olihan noissa ainakin alkupään E46 tosiaan induktiivistäkin anturia, sorry.
Nopeastihan tuon ETK:stakin varmistaa.E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
F20 LCI2 118dA M-Sport '19
Comment
-
-
Originally posted by Vinki View PostMun veikkaus olis oikea takapyörän anturi, vasemmalta rikkinäinen anturi sammuttaa myös nopeusmittarin, ja mun muistikuvan mukaan etupyörän rikkinäinen anturi ei sytytä luistoneston valoa..? Mutta jokatapauksessa, auto vikakoodinlukuun niin homma selviää
Eikös tuo järjestelmä toimi sillä tavalla, että anturit renkaissa haistelee renkaiden pyörimisnopeuksia ja jos renkaat pyörivät eri nopeutta niin järjestelmä puuttuu peliin. Joten ihan järkeilemälläkin voisi sanoa, että luistonestolla on tekemistä niin etu- ja takarenkaiden pyörimisnopeuksien kanssa. Äkkiseltään voisi kuvitella, että eturenkaiden pyörimisnopeuksia ei tähän tarvittaisi koska auto on takavetoinen mutta joissakin tilanteissa takarenkaat voivat sutata (ainakin hetkellisesti) samanaikaisesti ja tällöin, jos ei olisi jotain kolmatta pyörää mihin suttaavien pyörien pyörintänopeutta verrataan, järjestelmä ei havaitsisi renkaiden sutimista ja sutiminen jatkuisi.... vissiinLast edited by wta; 07-10-2011, 21:17.
Comment
-
Comment