Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330D huono käynnistymään

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bääm
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 401
    • Pori

    #16
    Jos en ihan väärässä käsityksessä elä, niin sitä ei tarvitse ilmailla. Ainakin itellä loppunu joskus diisseli kesken ajon, niin pikkaisen sahausta ja auto käyntiin. Eli tekee sen kait itekseen.

    Pystytkö tsekkaan INPA:lla tms. kiskon paineita kun starttaat? Noi määrät on kyllä melko pieniä, jos se tarkottaa polttoaineputkessa olevaa määrää. Itellä siis se 30cm 5s startilla. Siis tota luokkaa. Yhessä ehkä just pari milliä.
    330d -03 M57N

    Comment

    • DVader
      Newbiemmer
      • Oct 2011
      • 16
      • suomi-helsinki-mikkeli

      #17
      cont.

      Originally posted by Bääm View Post
      Jos en ihan väärässä käsityksessä elä, niin sitä ei tarvitse ilmailla. Ainakin itellä loppunu joskus diisseli kesken ajon, niin pikkaisen sahausta ja auto käyntiin. Eli tekee sen kait itekseen.

      Pystytkö tsekkaan INPA:lla tms. kiskon paineita kun starttaat? Noi määrät on kyllä melko pieniä, jos se tarkottaa polttoaineputkessa olevaa määrää. Itellä siis se 30cm 5s startilla. Siis tota luokkaa. Yhessä ehkä just pari milliä.
      Pitäs olla automaatti ilmaus, mutta en tiedä miten on kunnon ilmalukon tapauksessa riittääkö automaatti. huvin vuoksi avattiin 1. ja 3. syöttö: ainetta tuli eikä ilmaa havaittu siinä kohtaa.

      -Millaisiin määriin viittaat tuolla 30cm /pari milliä/putki. Mä rakentelin omin pikkukätösin pilttipurkeista ja n. 30cm pitkistä letkuista systeemit jotka iskettiin kiinni. Sitten purkkeihin asti tuli tuo ilmoitettu määrä kun letkut irroitettaessa kallisteettin myös niihin. Tarkoitan millilitrayksiköissä. Taisin laittaa millimetriä tuonne aiemmin. tietysti voihan tuollaisella systeemillä tulla mittausheittoa, jonkunlaisella tarkkuudella kuitenkin tuli tulosta.

      -jos tarkoitat letkuun nousevaa määrää, niin sitä voi olla useita senttejä (cm) 1,5,6 suuttimissa.

      Lisäksi vacuumitankki alkaa narisemaan kun kääntää virrat pois, (joku AP)letkuhan on jotenkin siinä kiinni, mikä lähtee ennen korkeapainepumppua, (siis ilmaa liikkuu johonkin suuntaan, mitä ei pitäisi tapahtua. Kaverin autossa ei narise. Jarrupoljin myös hieman jämähtää/kovettuu auton seisoessa, joka viittaisi alipaineen häviämiseen systeemistä. Onko tällä mitään tekemistä syötön kanssa (ei?)

      -Inpa näytti pimeällä parkkipaikalla foorumilaisen mittarilla käynnistyksen reilipaineen aloitus 70->200(vaivoin) lämpimällä autolla testilenkin jälkeen. 300+ jotain taitaa olla terve kynnysarvo käynnistymiseen. Inpa olis kotona, mutta asennus ei onnistunut ihan oikeilla levykkeillä, enkä jaksanut koko päivää tapella sen kanssa.
      Last edited by DVader; 29-11-2011, 13:28. Reason: lisäkysymys

      Comment

      • Bääm
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 401
        • Pori

        #18
        Tarkoitin mitalla 3mm polttoaineputkeen tulevan diisselipatsaan korkeutta. Eli määrällisesti melko vähän n. 1,5ml. Eli voisin lähteä kovasti veikkaamaan, että suuttimet vuotaa läpi. Eihän noiden kuuluisi läpi puskea ennen kuin paineet ovat kovia, eli joskus käynnistymisen jälkeen. Ennen joutui "hyvälläkin starttauksella" sahaamaan muutaman sekunnin. Nyt lähtee saman tein käyntiin.
        330d -03 M57N

        Comment

        • DVader
          Newbiemmer
          • Oct 2011
          • 16
          • suomi-helsinki-mikkeli

          #19
          sit ois uudet suuttimet mut ei tuu savua

          meni koko paketti uusiin penkkitestin jälkeen. Olo oli kun jouluaattona kun saatiin viimiset piuhat kiinni: ei savua. Varmaan tunnin verran hangattiin.

          Mitäs sitten? suutinviasta kaikki alkoi mutta ei tiedä mihin päättyy.

          vaihdettu oli juuri ennen suuttimia:
          löpösuodatin
          siirtopumppu
          nokan asentoanturi
          hehkut
          releet

          mylly saatta ihan vähän luvata (höröhtää) mutta ei lähde käymään.

          INPA ei suostunut toimimaan läppärissä ni mitään kunnollisia lukemia ei pysty selvittämään.

          J-

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3447
            • Janakkala

            #20
            Originally posted by DVader View Post
            meni koko paketti uusiin penkkitestin jälkeen. Olo oli kun jouluaattona kun saatiin viimiset piuhat kiinni: ei savua. Varmaan tunnin verran hangattiin. Mitäs sitten? suutinviasta kaikki alkoi mutta ei tiedä mihin päättyy. vaihdettu oli juuri ennen suuttimia: löpösuodatin siirtopumppu nokan asentoanturi hehkut releet
            mylly saatta ihan vähän luvata (höröhtää) mutta ei lähde käymään.
            INPA ei suostunut toimimaan läppärissä ni mitään kunnollisia lukemia ei pysty selvittämään.
            J-
            Eli onko siellä nyt kaikki kuusi suutinta uusia, vai korjattuja, vai vaihdettu jostain muusta autosta vai?...
            Onko nokka-akseli tunnari millainen? Ettei vaan ole "viallinen" halpismalli?
            Jaksaako srartti pyörittää moottoria hyvin ja joutuisasti?
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • DVader
              Newbiemmer
              • Oct 2011
              • 16
              • suomi-helsinki-mikkeli

              #21
              Eiköhän ne ole kunnostettuja boscgin vaihtosuuttimia, eräästä boscin dieselhuoltoputiikista. Eivät silti olleet ihan ilmaisia :p

              Nokkatunnari on schmiidmanilta, mutta entistäkin kokeiltiin, koska siitä alkup. vika ei välttämättä johtunut (mene ja tiedä).

              Korvakuulolta vaikuttas että reilipaineet eivät edelleenkään nousisi tarpeeksi. Pitää värkätä Inpa jotenki toimimaan että sais kaapelin kiinni. alkup. softa on muttaa herjaa asennuksen jälkeen sen minkä ehtii. (Varmaan foorumilta lööytyi jotkut hyvät niksit tähänkin).

              Kyllä startti jaksaa pyörittää, annettii kuitenkin puolivälissä hankausta lisäakusta virtaa. Paljonko toimivan startin lukemat on jo mittais?

              -mikä on vähän erikoista, siirtopumppu jäi välillä tolkuttoman kauan surisemaan, vaikka just oli pumpannu löpöä.

              J-

              Comment

              • DVader
                Newbiemmer
                • Oct 2011
                • 16
                • suomi-helsinki-mikkeli

                #22
                ratkaistu:

                puuhastelun jälkeen aloitettiin osa-bingo: ensimmäiseksi vaihdettiin vanha nokka-anturi takaisin ja kärry lähti käyntiin kuin tehtaalta.

                sitten kokeiltiin uudella anturilla: ei tietoakaan että liikahtaisi. taisi olla susi.

                jännä nähdä oikesiko tällä vai mitä seuraavaksi pääsisi harrastamaan.

                J-

                Comment

                • Spetke
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 3447
                  • Janakkala

                  #23
                  Originally posted by DVader View Post
                  puuhastelun jälkeen aloitettiin osa-bingo: ensimmäiseksi vaihdettiin vanha nokka-anturi takaisin ja kärry lähti käyntiin kuin tehtaalta.sitten kokeiltiin uudella anturilla: ei tietoakaan että liikahtaisi. taisi olla susi. jännä nähdä oikesiko tällä vai mitä seuraavaksi pääsisi harrastamaan.
                  J-
                  Hyvä homma, että jotain muutosta on tapahtunut.
                  Eipä olisi ensimmäinen kerta kun tarvike anturit ei toimisi.
                  (sama koskee muita antureita mm abs, ilmamassamittareita, turboja jne)
                  ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                  Comment

                  • Bääm
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 401
                    • Pori

                    #24
                    Onko ne suuttimet oikeat ja/tai koodasitko ne suuttimien päällä olevat numerot koneeseen?
                    330d -03 M57N

                    Comment

                    • DVader
                      Newbiemmer
                      • Oct 2011
                      • 16
                      • suomi-helsinki-mikkeli

                      #25
                      suutinkoodaus:

                      en koodannu tunnistenumeroita (en kyllä saanu INPAakaan toimimaan, ei sen puoleen).

                      -Olen kuullut myös juttua että ne varman pitäisi koodata: Huoltoliikkeessä kuitenkin kyselivät aika tarkkaan varmaan juurikin mainitsemasi numerot ja niiden perusteella tuli vaihtosuuttiimet tilalle. Ilmeisesti kävivät yksi yhteen.

                      J-

                      ko. malliin sitä ei bmw huollon mukaan tarvii tehdä jos ei oo partikkeli ym muitakaan palikoita. Mutta vähän uudempaan koneseen ilm. tarvii kait. En käynyt itse liikkeellä, josta autoani koskevaa asiaa tiedusteliin, tällä varauksella tiedot.
                      Last edited by DVader; 13-12-2011, 23:55. Reason: add. info

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎