Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 -98 316 päästöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jackou
    Newbiemmer
    • Jun 2009
    • 21
    • tampere

    e46 -98 316 päästöt

    Mor...
    Pitäisi saada auto leimattua, mutta ei meinaa millään mennä sallittuihin päästöarvoihin. Katalysaattori ja lambda vaihdettu vuosi sitten, ilmamassamittari 1,5 vuotta sitten ja tulpat kesällä.

    Tyhjäkäynti/Korotettu
    CO 0,47 / 0,45
    HC 120 / 12
    CO2 14.6 / 14.8
    O2 0.83 / 0.45
    Lambda 1.020 / 1.007

    Tuollaset arvot sain Tampereen Autokeskukselta, kun pyysin niitä mittaamaan päästöt huohottimen, sen letkujen ja venttiilikopan tiivisteen vaihdon yhteydessä.


    Eilen vaihdoin vielä osat numero 1, 3 ja 5. Osissa 12 ja 14 on joku pieni suojaus letkun päällä, joten en vaihtanut vielä niitä. Pitää varmaan hakea marmoritiskiltä? Enkä edes tiedä vaikuttavatko nämä päästöihin?

    Olen myös yrittänyt ilmamassarin jälkeistä haitariputkea ja siihen liittyviä letkuja tutkia, mutta ne näyttäisivät olevan tiiviitä.

    Oliskohan jotain ideoita, mitä teen seuraavaksi? Onko mahdollista, että katti tai lambda olisi taas paskana? Katista ainakin olen lukenut, että ei sen pitäisi helposti itteensä ottaa ja viimeksi oireilun huomasi kun oli putki tukossa ja rämisi, mutta nyt näitä oireita ei ole.
  • jackou
    Newbiemmer
    • Jun 2009
    • 21
    • tampere

    #2
    Tänää kävin Tampereen pakokaasuanalyysi nimisessä puljussa ja siellä tuomio oli juurikin katalysaattori. Katti oli ajettu kuumaksi ja HC oli heti liian korkea ~130 ja nousi yhdessä CO arvon kanssa sitä mukaa kun katti jäähtyi. Katista oli myös vikakoodi. Lambda käyrä näytti kuulemma hyvältä.

    Jos autoonne tarvii uusia katalysaattori niin älkää tehkö kuin minä ja ostako halvalla paskaa Englannin Ebaysta tai saatte uusia sen vuoden sisään uudestaan. Toki tuossa olis kahden vuoden takuu, mutta ei hirveästi kiinnosta lähetellä takaisin, kun ei edes tiedä saisiko sieltä rahojaan tai uutta osaa tilalle.

    Comment

    • antti79
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 2499
      • Littoinen

      #3
      No, kyllä yleensä autossa on jotain muutakin vikaa jos katteja alkaa menemään. Eipä siinä kauheasti tarvii olla seokset perseellään kun katti otta jo siipeensä.

      EDIT: ja tällekkin olisi ollut ihan oma topic -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=5513
      sigpic
      Originally Posted by jari kihlman
      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

      Comment

      • jackou
        Newbiemmer
        • Jun 2009
        • 21
        • tampere

        #4
        No en tiedä olisko se huohotinventtiili vaikuttanu seoksiin ja rikkonut katin? Uudella katilla sain kuitenkin auton heittämällä läpi päästöistä minuutti käynnistyksen jälkeen.

        EDIT: ja tällekkin olisi ollut ihan oma topic -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=5513
        Selailin kyllä tuoltakin, mutta kun ei edellisenkään kysymykseen oltu mitään vastattu niin päätin lyödä uuden threadin.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎