Announcement

Collapse
No announcement yet.

330D Lämpö ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RoopeR
    Bimmer Rookie
    • Jun 2010
    • 71
    • Luvia

    330D Lämpö ongelmat

    Elikkä 02vm 330d manuaali 223tkm ajettu. Nostaa lämpöjä kun ajaa pienen pätkän lujempaa.
    Salavalikon lämpömittari näyttää 98-103 astetta, mutta kun auto käy paikallaan niin lämmöt on noin 90 ja jos ajaa rauhallisesti niin 89-92..
    Eli ongelmana on näin talvella kun vähän liipailee niin ilmavirta ei kulkisi syylärin läpi.. Olisiko aika vaihtaa vp vai voisiko olla järjestelmässä ilmaa?:think
  • Torppa
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2008
    • 291
    • Vihti

    #2
    Jos järjestelmään on ilmaa jostain syystä tullut, ja ei ole useampaan hetkeen mitään remonttia tehty, ni kuullostaa hieman vakavalta. Ja tietysti jos vuotojakaan ei ole havaittavissa.

    Mutta itse lähtisin termostaatin vaihdolla , jonka jälkeen huolellinen ilmaus.. Tottakai +200tkm ajettu niin vesipumppu vaihtoon, jottei yllätä, menee näppärästi termarin vaihdon yhteydessä.
    Tietysti viskoflektin lukittuvuus/jäykkyys on hyvä todeta

    Siinä muutama ajatus asiasta! hyvää itsenäisyyspäivää
    Last edited by Torppa; 06-12-2011, 11:30. Reason: typo
    ------------------------------------------------
    Entiset:
    E61 535D M-sport 11/-05
    E61 535D M-sport 12/-04
    E46 330D Touring 11/-03
    E36 325i Coupe 8/-92
    E30 318i Coupe -89

    Comment

    • Spetke
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 3449
      • Janakkala

      #3
      Melkein lähtisin liikkeelle vesipumpun ja termarin vaihdolla. Onko nestettä riittävästi?
      Ja siinä samalla sitten uusii nesteet ja tarkistelee konehuoneen letkut ym samalla.
      Järjestelmä ilmaantuu kun vain kaataa pikkuhiljaa tarpeeksi nestettä vaikka auton käydessä, siinä ei tarvi kikkailla mitään ihmeellisyyksiä
      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

      Comment

      • e46touring
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1321
        • Tornio

        #4
        cooleri irti

        Originally posted by RoopeR View Post
        Elikkä 02vm 330d manuaali 223tkm ajettu. Nostaa lämpöjä kun ajaa pienen pätkän lujempaa.
        Salavalikon lämpömittari näyttää 98-103 astetta, mutta kun auto käy paikallaan niin lämmöt on noin 90 ja jos ajaa rauhallisesti niin 89-92..
        Eli ongelmana on näin talvella kun vähän liipailee niin ilmavirta ei kulkisi syylärin läpi.. Olisiko aika vaihtaa vp vai voisiko olla järjestelmässä ilmaa?:think
        käytä se intercooleri ALA KAUTTA irti ja PUTSAA käpyä pienemmät moskat ilmastoinnin lauhduttimen ja syylärin välistä POIS.
        JOS vieläkin nostaa YLI 100C lämpöjä niin termarin ja nesteiden vaihto.
        muuten voit olla tyytyväinen ilmeisesti Suomen ainoa diesel BMW jossa lämpöä riittävästi
        yleensä ongelmana matalat lämmöt luokkaa 70- 80 c
        __________________________________________________ ____________
        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

        Comment

        • elnabu1
          Bimmer Rookie
          • Aug 2008
          • 71
          • vihti/huhmari

          #5
          Originally posted by Spetke View Post
          Melkein lähtisin liikkeelle vesipumpun ja termarin vaihdolla. Onko nestettä riittävästi?
          Ja siinä samalla sitten uusii nesteet ja tarkistelee konehuoneen letkut ym samalla.
          Järjestelmä ilmaantuu kun vain kaataa pikkuhiljaa tarpeeksi nestettä vaikka auton käydessä, siinä ei tarvi kikkailla mitään ihmeellisyyksiä
          Terve mulla ei noussut lämmöt puoliväliin mittaria ollenkaa ennenku eilen kun vaihdettiin termari+vesipumppu ja nesteet(ja samalla kaikki remmit)Nyt lämpenee ihan eritavalla ihan tyhjäkäynnilläkin.Oli vanhassa vesipumpussa ja termarissa "tehtaan"leimat eli vm 01 eli ei ikinä vaihdettu.Ja auto on 330d touring vm2001.Eli suosittelen lämpimästi ko.operaatiota.
          e46 330d touring

          Comment

          • RoopeR
            Bimmer Rookie
            • Jun 2010
            • 71
            • Luvia

            #6
            Kiitos kaikille vastajiillle Nyt odotellaan huomista että saa osia.. Onneksi ei haittaa mitään kun ei normaalissa ajossa nosta lämpöjä normaalia ylemmäksi. Nyt voisi olla hyvää aikaa purkaa se välijäähdytin ja katsoa onko paskaa kertynyt.

            Comment

            • Malax
              Bimmer Rookie
              • Jun 2011
              • 118
              • Lappeenranta

              #7
              En kyllä näe mitään lämpöongelmaa noilla lämmöillä, nehän on ihan oikeat...
              Kyllä se pikkuräppäilyssä nostaa yli sadan lämmöt...
              superb Combi 2,0 TDI Ambition Business

              Comment

              • Mestar
                Newbiemmer
                • Sep 2008
                • 19
                • Pori

                #8
                Kannattaisi varmasti vähän rauhoittua sen Jatkeen kanssa vaikka liukasta onkin!

                Kokeileppas vaikka, että meneekö järjestelmään nestettä ja koita puristella ylimääräiset ilmat ulos ilmausruuvi avattuna ja kiertovesipumppu päällä... Ei ilmaamisesta ainakaan haittaa voi olla... :think
                Nyt: Opel Vectra B 2.5 V6 -00

                Exät: VW Golf IV -01, E39 523i -97, E38 740iA -94, W202 C280, E36 328Ci, 850 T-5, E36 328i 4d, S40 T4, Passat V6 4Motion, Omega B 16V, 850 T-5, S70 2.0T

                Comment

                • Esal
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1344
                  • Lempäälä

                  #9
                  Originally posted by e46touring View Post
                  muuten voit olla tyytyväinen ilmeisesti Suomen ainoa diesel BMW jossa lämpöä riittävästi
                  yleensä ongelmana matalat lämmöt luokkaa 70- 80 c
                  Näin on, viimetalvena oli nokka kokonaan ummessa omasta 330xdat, ja nousi joskus ylämäessä 100kmh alueella jopa 96-98 asteeseen.
                  Coolerin ja jäähdyttimen väli kyllä oli omassanikin täysin tukossa, mutta sen merkitys on lähinnä tuohon kesätehoihin. Kuinka tuolla olisi kesällä pärjännyt jos lämmöt siitä johtuu.
                  *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                  Comment

                  • RoopeR
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2010
                    • 71
                    • Luvia

                    #10
                    Originally posted by Esal View Post
                    Näin on, viimetalvena oli nokka kokonaan ummessa omasta 330xdat, ja nousi joskus ylämäessä 100kmh alueella jopa 96-98 asteeseen.
                    Coolerin ja jäähdyttimen väli kyllä oli omassanikin täysin tukossa, mutta sen merkitys on lähinnä tuohon kesätehoihin. Kuinka tuolla olisi kesällä pärjännyt jos lämmöt siitä johtuu.

                    Lämpö ongelmat katosivat huolellisella ilmauksella. Litran verran meni nestettä lisää.

                    -Roope

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎