Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330D aivan sekasi!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jorkkierk
    Bimmer Rookie
    • Sep 2008
    • 28

    e46 330D aivan sekasi!

    Elikkäs sunnuntaina sammutin auton normaalisti. Tänään menin laittaa käyntiin niin mittaristossa palo valot valmiiks vaik ovet oli viel lukossa.
    Kilometrit, rippi, lämpötila, luistonestonvalo, käsijarrun merkkivalo, öljynpaine, latausvalo, lämpömittari tapissa ja automaattivaihteisto näytössä palo rattaan kuva jonka sisällä huutomerkki. auto liikkuu yhellä vaihteella etiäpäin ja pakilla mut ei vaihda. käynnissä mittarit ei toimi paitsi lämpömittari tapissa ja kello juoksee hulluna mittaristossa.
    Soitin hinurille ja tutulle bemari huoltomiehelle et tämmönen. Eivät ollu ikää vastaavaa nähny/kuullu. No huomenna ruppevat tutkii.
    Mut jos jollekki on sattunu samaa tai kokemuksia vastaavasta niin saa kertoo ja pelotella etkäteen.
    1000km sit vaihdettu loota öljyt ja kaikki ollu tähän asti OK.
    Auto siis e46 330D vm.2000 auotmaatti/tiptronic 320 000km ajettu.
  • mikkis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1900
    • Vantaa

    #2
    Täysin turha kommentti multa mutta kyllä se sekasin on se on varma

    Taitaa liittyä tuohon laatikkoon jotenkin :think

    Comment

    • intfreak
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 2966
      • Uusikaupunni

      #3
      Originally posted by mikkis View Post
      Täysin turha kommentti multa mutta kyllä se sekasin on se on varma

      Taitaa liittyä tuohon laatikkoon jotenkin :think
      Kyllä, täysin turha kommentti.

      Akku missä kunnossa?
      N62 Money Spender Club

      Comment

      • Jorkkierk
        Bimmer Rookie
        • Sep 2008
        • 28

        #4
        Otin akun pois ja tarkistin ihan ok 13 jotain näytti.

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #5
          Virtalukonpohja todennäkösesti tai sitten pahasti vikaa johtosarjassa syöttöpuolella.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Jorkkierk
            Bimmer Rookie
            • Sep 2008
            • 28

            #6
            Se niinku ihmetyttää et auto menee parkissa ihan sekasi ja tohon kuntoo. käynnistyy ihan normaalisti ja ei kuulu mitään ylimääräsiä ääniä tai noin.

            Comment

            • mikkis
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1900
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by intfreak View Post
              Kyllä, täysin turha kommentti.

              Akku missä kunnossa?
              Niinhän mä sanoinki et turha kommentti, älä nyt jännitä hyvä mies

              Btw yhtä kaukana tuo akku kun se mun vaihdelaatikkokin

              Ei herneitä

              Comment

              • Jorkkierk
                Bimmer Rookie
                • Sep 2008
                • 28

                #8
                Vikamuisti kerto tämmöstä.
                ohjainlaite diagnoosi BMW Diesel EDC 15C4 muisti

                1152 Jäähdyttimen puhaltimen ohjaus katkos.
                6660 Ohj.laitt. pääteaste lisälämmitin katkos
                4704 Esisiirtopaineen valvonta alle käyttöpaineen
                7680 CaN protokolla Ei ilmoitusta vaihteistolta
                1280 Nopeusimpulssi CAN-vika
                13584 Päärele Kytkentäpiste liian myöhäinen

                ohjainlaite diagnoosi BMW ABS/ASR teves Mk201-E vikamuisti

                146 CAN dataväylä ei alustettu
                150 CAN-viesti vaihteiston ohjainlaite ei tietojenvaihtoa
                120 Akkujännite liian korkea

                ohjainlaite diagnoosi BMW Vaiheautom.5-vaiht. GS 20 vikamuisti

                81 CAN-kommunikaatio moottorin ohjainlaitteeseen viallinen
                83 tuntematon vika

                Eivät osaa huollossa sanoa mitään eikä tiedä mistä ruetaan etsii, et jos jollain jotain tietoa niin kaikki tervetulleita niin osataan rueta korjaa ettei tartte kaikkee pistää uusiks.
                Sitä miettivät että mikä on toi pää rele ja mistä löytyy. Ja toinen oli toi virtalukonpohja jota pitivät pienenä mahdollisuutena tai johtosarja vikaa.
                Pistäkää eteen päin jollekki joka saatais tietää ja saa soittaa 044-5762303

                Comment

                • JuhoT83
                  Newbiemmer
                  • May 2008
                  • 10
                  • Jyväskylä

                  #9
                  päteekös näihin "uudempiin" vielä se, että pääsulake murtuu ja se ainakin aiheuttaa kummallisia sähkövikoja?

                  Comment

                  • JML
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2009
                    • 112
                    • Jämsä

                    #10
                    Originally posted by Jorkkierk View Post
                    Otin akun pois ja tarkistin ihan ok 13 jotain näytti.
                    Mulla meni kerran e39 sekasin kesken ajon. Liikennevaloissa katsoin, kun kaikki mittarit heilu vähän miten sattui ja vilkut/valot jäi palamaan tauotta. No, hölmöyksissäni sammutin ja siihenhän se jäi. Kipaisin peräkontille, revin akunkengän irti ja laitoin takaisin. Kas kummaa, alkoi toimimaan normaalisti, eli tietokone varmaan vain kaatui. Koko episodi kesti n. 1-2 min ja porukka katsoi bemarimiehen touhuja hieman monttu auki.

                    Sulla siis oli akku irti ihan jonkin aikaa? Voisko se kompuutteri olla sitten kaput? Paskamaisia vikoja, kun yleensä ratkeaa vain osia vaihtelemalla ja voi siten tulla hyvin kalliiksi. Toivottavasti joku on kokenut täysin saman ja voi auttaa!

                    Comment

                    • Jorkkierk
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2008
                      • 28

                      #11
                      Originally posted by JML View Post
                      Mulla meni kerran e39 sekasin kesken ajon. Liikennevaloissa katsoin, kun kaikki mittarit heilu vähän miten sattui ja vilkut/valot jäi palamaan tauotta. No, hölmöyksissäni sammutin ja siihenhän se jäi. Kipaisin peräkontille, revin akunkengän irti ja laitoin takaisin. Kas kummaa, alkoi toimimaan normaalisti, eli tietokone varmaan vain kaatui. Koko episodi kesti n. 1-2 min ja porukka katsoi bemarimiehen touhuja hieman monttu auki.

                      Sulla siis oli akku irti ihan jonkin aikaa? Voisko se kompuutteri olla sitten kaput? Paskamaisia vikoja, kun yleensä ratkeaa vain osia vaihtelemalla ja voi siten tulla hyvin kalliiksi. Toivottavasti joku on kokenut täysin saman ja voi auttaa!

                      Juu kku käytetty irti ja tarkastettu jännite. auto käynnistyy ja käy ihan normaalisti ja liikkuu ykkös vaihteella ja pakilla mut muuten aivan sekasi

                      Comment

                      • Jorkkierk
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2008
                        • 28

                        #12
                        Originally posted by JML View Post
                        Mulla meni kerran e39 sekasin kesken ajon. Liikennevaloissa katsoin, kun kaikki mittarit heilu vähän miten sattui ja vilkut/valot jäi palamaan tauotta. No, hölmöyksissäni sammutin ja siihenhän se jäi. Kipaisin peräkontille, revin akunkengän irti ja laitoin takaisin. Kas kummaa, alkoi toimimaan normaalisti, eli tietokone varmaan vain kaatui. Koko episodi kesti n. 1-2 min ja porukka katsoi bemarimiehen touhuja hieman monttu auki.

                        Sulla siis oli akku irti ihan jonkin aikaa? Voisko se kompuutteri olla sitten kaput? Paskamaisia vikoja, kun yleensä ratkeaa vain osia vaihtelemalla ja voi siten tulla hyvin kalliiksi. Toivottavasti joku on kokenut täysin saman ja voi auttaa!
                        Juu kku käytetty irti ja tarkastettu jännite. auto käynnistyy ja käy ihan normaalisti ja liikkuu ykkös vaihteella ja pakilla mut muuten aivan sekasi

                        Comment

                        • väiski525
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2010
                          • 2572
                          • Vantaa

                          #13
                          Originally posted by Jorkkierk View Post
                          Juu kku käytetty irti ja tarkastettu jännite. auto käynnistyy ja käy ihan normaalisti ja liikkuu ykkös vaihteella ja pakilla mut muuten aivan sekasi
                          ootko kattonut paljon akun jännite auto käynnissä? :think jos laturi paskana, (ei lataa tai) puskee vitusti liikaa jolloin sähköt sekaisin ku seinäkello

                          (edellisen e39:n laturi hajos ja syötti 18v akulle ja sähköt meni sekasin, lähes jokainen polttimo "räjähti" ym kivaa)
                          - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                          - MB s205 220cdi -15
                          - Volvo s80 2.5t -07
                          - mb s211 280cdi -08
                          - e46 320i -03
                          - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                          - e46 320d Individual "m-sport" -04
                          - e39 525i -01

                          Comment

                          • BestMotorWith
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2004
                            • 382
                            • Hämeenlinna

                            #14
                            Tarkista nyt eka noi virransyötöt ja maadoitukset sinne ohjainlaitteelle suoraan sieltä konehuoneen elektroniikkaboksilta. Eli koetinlamppu vaan palamaan sieltä. Ensin maita vasten virrat ja sitten plussasta maa johtojen testaus.

                            Eli navat 4,5 ja 6 pitäisi tulla maat (eli ruskeat johdot) Ja 7,8 ja 9 virrat (punaisia ja puna/sinisiä).
                            Jos kaikki ok käytä ne liittimet irti sekä moottorin että vaihteiston ohjainlaitteesta ja tarkista ettei ole mikään liitin hapettunut.
                            Jos ei ok. niin ne sulakkeet on siellä e-boxissa viisi sulaketta joista 3 ja 4 sulakkelta tulee noi virran syötöt.
                            If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

                            http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

                            Comment

                            • Jorkkierk
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2008
                              • 28

                              #15
                              Originally posted by Jorkkierk View Post
                              Juu kku käytetty irti ja tarkastettu jännite. auto käynnistyy ja käy ihan normaalisti ja liikkuu ykkös vaihteella ja pakilla mut muuten aivan sekasi
                              Originally posted by väiski525 View Post
                              ootko kattonut paljon akun jännite auto käynnissä? :think jos laturi paskana, (ei lataa tai) puskee vitusti liikaa jolloin sähköt sekaisin ku seinäkello

                              (edellisen e39:n laturi hajos ja syötti 18v akulle ja sähköt meni sekasin, lähes jokainen polttimo "räjähti" ym kivaa)
                              Latauksen oli testannu. Sitä ne pikkase ihmetteli et rupes lataa pienella viiveellä kun laitto auton käyntii noin 5-7sek. mut sen jälkee normisti.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎