Noniin eli nyt olisi tälläistä vikaa -98 320d autossa. Olen koittanut etsiä searchilla mutta ei mitään löytynyt. ohjaustehostimen korkissa lukee ATF- only. ja punaista atf öljyä laitettu nyt
Eli ongelma:
Muutamapäivä sitten olin katsastamassa autoani ja kun se nostettiin nosturilla ylös niin alkoi tiputtamaan jonkinverran nestettä, öljyä ja sitten katsottiin niin öljyhän tuli ohjaustehostimen säiliön korkin välistä, eli kehittääkö tämä painetta ohjaustehostimen säiliöön vai mikä mahtaa olla vikana? Ennen ei mitään oireita ohjauksessa nyt yht äkkiä vaan katsastuksessa rupes vuotamaan korkin välistä. sitten aloin kotona vikaa tutkiskella ja avasin sen säiliön kylkeen (alempi niistä) menävän letkun raidetangon päästä jossa siis se 17mm banjopultti/banjo bolt with checking valve ja sen kuula liikkuu ihan hyvin siellä. Ja sitten kun olin letkun laittanut takaisin niin yritin ilmata järjestelmää mutta nestettä laitteua siliöön veivasin rattia edes takaisin mutta öljyn pinta ei laske lainkaan :think kun taas laittaa korkin kiinni ja veivaa muutaman kerran rattia edes takaisin ja avaa säiliön niin öljy on ihan "kuohkeaa siitä päältä" ihan kuin tekisi painetta säiliöön tai jotain. Kun auton laittaa käymään ja veivaa rattia niin pumppu pitää kamalaa ääntä mutta pitääköhän se vain siksi kun nestettä ei ole(kun se yksi letkullinen valutettu pois)?
Pumpussa akseli ehjä ja koitin saada pumppua irti jotta voisin hommata uuden pumpun mutta miten se lähtee kun niitä taaempia kiinnitys pultteja ei oikein saa auki kun mikään ei sinne väliin mahdu mutta mahtaakohan pumpun vaihtokaan auttaa?
Mikä nyt mahtaa olla vialla? Auto tarttis saada pian kuntoon joten vinkit kelpaa, kiitos jo etukäteen!
Eli ongelma:
Muutamapäivä sitten olin katsastamassa autoani ja kun se nostettiin nosturilla ylös niin alkoi tiputtamaan jonkinverran nestettä, öljyä ja sitten katsottiin niin öljyhän tuli ohjaustehostimen säiliön korkin välistä, eli kehittääkö tämä painetta ohjaustehostimen säiliöön vai mikä mahtaa olla vikana? Ennen ei mitään oireita ohjauksessa nyt yht äkkiä vaan katsastuksessa rupes vuotamaan korkin välistä. sitten aloin kotona vikaa tutkiskella ja avasin sen säiliön kylkeen (alempi niistä) menävän letkun raidetangon päästä jossa siis se 17mm banjopultti/banjo bolt with checking valve ja sen kuula liikkuu ihan hyvin siellä. Ja sitten kun olin letkun laittanut takaisin niin yritin ilmata järjestelmää mutta nestettä laitteua siliöön veivasin rattia edes takaisin mutta öljyn pinta ei laske lainkaan :think kun taas laittaa korkin kiinni ja veivaa muutaman kerran rattia edes takaisin ja avaa säiliön niin öljy on ihan "kuohkeaa siitä päältä" ihan kuin tekisi painetta säiliöön tai jotain. Kun auton laittaa käymään ja veivaa rattia niin pumppu pitää kamalaa ääntä mutta pitääköhän se vain siksi kun nestettä ei ole(kun se yksi letkullinen valutettu pois)?
Pumpussa akseli ehjä ja koitin saada pumppua irti jotta voisin hommata uuden pumpun mutta miten se lähtee kun niitä taaempia kiinnitys pultteja ei oikein saa auki kun mikään ei sinne väliin mahdu mutta mahtaakohan pumpun vaihtokaan auttaa?
Mikä nyt mahtaa olla vialla? Auto tarttis saada pian kuntoon joten vinkit kelpaa, kiitos jo etukäteen!
Comment