Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320d -00 valot välkkyy, latausongelma?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kers.jj
    Newbiemmer
    • Dec 2011
    • 2
    • jyväskylä

    E46 320d -00 valot välkkyy, latausongelma?

    Lisätietoja autosta: ajettu 245tkm, karalan ohjelma pari n. 3 kk sitten. vika ilmennyt n. 3 viikkoa. ei tunnu olevan moottorin lämpötilasta riippuvainen, mutta mielestäni alkoi kun kelit viilenivät (tuskin yhteyttä?). Latausvalo ei missään ole vaiheessa palanut..


    Eli ongelmina seuraavaa:
    • valot välkkyy (himmenee ja piikkinä kirkastuu)
    • käynti hieman seilaa (n. 100 rpm)
    • veto heikkenee/nousee (hieman)
    • Mittasin latauksen akulta ja sehän heittelee n. 12.5- n.14.1 V välillä. Eli lähtee laskemaan (käynti laskee, valot himmenee, vedot hieman häviää ja sitte tulee ns. piikkinä taas normaaliksi.)
    • polttoaineen kulutus noussut n.1l/100km
    olisiko lataussäädin/ hiilet vai joku muu/mikä syynä?

    Entä onko ks. autolla ajaminen haitallista, voiko hajoittaa jotain muuta..
    Last edited by kers.jj; 12-12-2011, 12:06.
  • Esal
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1344
    • Lempäälä

    #2
    Originally posted by kers.jj View Post
    Lisätietoja autosta: ajettu 245tkm, karalan ohjelma pari n. 3 kk sitten. vika ilmennyt n. 3 viikkoa. ei tunnu olevan moottorin lämpötilasta riippuvainen, mutta mielestäni alkoi kun kelit viilenivät (tuskin yhteyttä?)

    Eli ongelmina seuraavaa:
    • valot välkkyy (himmenee ja piikkinä kirkastuu)
    • käynti hieman seilaa (n. 100 rpm)
    • veto heikkenee/nousee (hieman)
    • Mittasin latauksen akulta ja sehän heittelee n. 12.5- n.14.1 V välillä. Eli lähtee laskemaan (käynti laskee, valot himmenee, vedot hieman häviää ja sitte tulee ns. piikkinä taas normaaliksi.)
    • polttoaineen kulutus noussut n.1l/100km

    olisiko lataussäädin/ hiilet vai joku muu/mikä syynä?

    Entä onko ks. autolla ajaminen haitallista, voiko hajoittaa jotain muuta..
    Laturi/lataussäädin voisi olla, mutta toi käynti laskee/vedot heikkenee pitäis mennä oikeastaan toisinpäin, eli kun ei lataa (valot himmenee) pitäisi kuorman koneellepäin vähetä? Vai onko siellä joku kunnon oikkari runkoon jossain virtajohdossa?

    Oikeasti epäilen että tuon aiheuttaa lämmityslaitteen letkussa oleva lisälämmitin, tosin se menee kyllä pois päältä koneen lämmettyä.
    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

    Comment

    • kers.jj
      Newbiemmer
      • Dec 2011
      • 2
      • jyväskylä

      #3
      kiitoksia vastauksesta.. itse asiassa tuo lämmitin tuli mieleen.. Varsinkin kun tänään sain vasta auton ensi kertaa lämmitykseen ja se oli siinä muutaman tunnin ja mielestäni loppumatkasta ja kotipihassa tyhjäkäynnillä vika ei ilmennyt.. olemn ajanut lähinnä pätkäajoa, joten auto ei ole tainnut oikein keretä kunnolla lämmitäkkään näillä keleillä..
      mitenhän sen saisi testattua parhaiten, että onko vika siinä.. Entä onko ks. kalu kertakäyttötavaraa ja mitä se kustantaa?

      Comment

      • Esal
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1344
        • Lempäälä

        #4
        Originally posted by kers.jj View Post
        mitenhän sen saisi testattua parhaiten, että onko vika siinä.. Entä onko ks. kalu kertakäyttötavaraa ja mitä se kustantaa?
        Toiset sanoo ettei sen kuulu tuollai "nykiä" konetta, mutta monella se taas toimii ja lämmittää juuri noin, omassa autossanikin. En tekisi mitään sille, kun talvikäytössä voi tulla kaikkea muutakin kivaa ongelmaa.
        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

        Comment

        • Hiddenemarc
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2011
          • 426
          • Rovaniemi

          #5
          Kokeileppa sillain että jos se kierroksien humpaus loppuu ko laittaa läpöjä pienemmälle ja käynnistää auton uudestaan. Mulla on samaa oiretta mit sulla eli humpaa ko lämmöt täysillä kabiinissa mutten oikeen edes tiedä mistä sitä vikaa lähtis ettimään.. kuitenki se kierroksien humpaaminen katoaa ko laskee lämpöjä alaspäin kabiinissa.
          S4 B5
          Urs4 4.2
          A8 D3 4.2 Lang

          ex. M5 e39 -99
          ex. 330 xDA e46 -03
          ex. 523 e39 -96

          Comment

          • Esal
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2009
            • 1344
            • Lempäälä

            #6
            Originally posted by Hiddenemarc View Post
            Kokeileppa sillain että jos se kierroksien humpaus loppuu ko laittaa läpöjä pienemmälle ja käynnistää auton uudestaan. Mulla on samaa oiretta mit sulla eli humpaa ko lämmöt täysillä kabiinissa mutten oikeen edes tiedä mistä sitä vikaa lähtis ettimään.. kuitenki se kierroksien humpaaminen katoaa ko laskee lämpöjä alaspäin kabiinissa.
            Vika on siinä, kun pyydät lämpöä kabiiniin enemmän kuin koneesta tulee. Eli jos autolla on ajettu niin paljon että kone on lämmennyt, vikaa on termostaatissa tai termostaateissa. (egr-termari ja normaali koneen termostaatti). Se lisälämmitin lakkaa lämmittämästä jossain 75 asteessa?
            *** E53 X5 3.0d 2005 ***

            Comment

            • Hiddenemarc
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2011
              • 426
              • Rovaniemi

              #7
              No perkele, täytyypä vaihtaa se EGR termari ja kattoa josko se humpaamienn loppuis siihen..
              Just nimittäin vaihtanu ton pää termarin ni kokeillaas tota EGR termaria.
              Last edited by Hiddenemarc; 05-01-2012, 21:00.
              S4 B5
              Urs4 4.2
              A8 D3 4.2 Lang

              ex. M5 e39 -99
              ex. 330 xDA e46 -03
              ex. 523 e39 -96

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎