Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320d käynnistyy ja sammuu 10s jälkeen.. RATKAISTU!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 8lok8
    Newbiemmer
    • Mar 2011
    • 12
    • Ylöjärvi

    E46 320d käynnistyy ja sammuu 10s jälkeen.. RATKAISTU!

    Moi!

    Onko muilla tullut vastaavaa vikaa vastaan? Eli tänä aamuna oli noin -12C pakkasta ja auto kyllä käynnistyy nätisti, mutta sammuu noin 10 sekunnin päästä. Lisäksi lämpömittari ponnahtaa heti tappiin kun virrat pistää päälle ja flekti lähtee pyörimään. Salavalikosta katottuna lämmöt -128C .. Mahtaako olla moottorin lämpötila-anturi tiensä päässä vai mikä? Missähän muuten kyseinen anturi tässä autossa sijaitsee?
    Akkua kokeilin jo pitää pariinkiin otteeseen irti, ei mitään vaikutusta..
    Niin ja lisäksi mittaristossa palaa käsijarrun ja luistoneston valo kun virrat on pääällä.. syystä ei hajuakaan..
    Niin ja auto on tosiaan E46 touring M47 koneella vuosimallia -01
    Last edited by 8lok8; 13-01-2012, 15:37.
  • 8lok8
    Newbiemmer
    • Mar 2011
    • 12
    • Ylöjärvi

    #2
    Lisäystä edelliseen sen verran, että sain auton käyntiin vielä eilen illalla pitämällä kierroksia korkealla noin minuutin ajan.. Auto yritti sammua ja taas lisää kierroksia. Sen jälkeen pysyi käynnissä nätisti ja ajaessa moottori tuntui toimivan normaalisti. Seuraavan kerran startatessa, tällä kertaa lämpimällä moottorilla ihan sama homma, eli ei meinaa pysyä aluksi käymässä aluksi ollenkaan.
    Mittaristo on vieläkin samassa jamassa kuin eilenkin, käsijarrun ja luistoneston valot palaa, kierrosluku ja kulutus mittarit ei toimi, lämpömittari tapissa ja flekti pyörii.
    Lisäksi virtojen ollessa päällä takaluukku/lasi ei aukea, kun sammuttaa toimii hienosti. Ja pieni kutina on, että tankin pumpulta ei kuulunut sellaista sirinää kuin yleensä, täytyy tarkistaa. Onko muuten edes mahdollista, että auto käy normaalisti pienten kierrosten nostelun jälkeen, jos tankin pumppu ei pelaa?Alkaa tuntumaan jonkinlaiselta maadoitus/yms. ongelmalta.. Mutta missä?

    Comment

    • 8lok8
      Newbiemmer
      • Mar 2011
      • 12
      • Ylöjärvi

      #3
      Nyt on auto kunnossa.. Joutu tämän palstan mahtavista neuvoista huolimatta viemään auton Pirkkalan autosähköön. Mittaristohan siellä oli rikki, joka pisti väylänkin sekaisin. Lisäksi jostain syystä oli kaikki hehkut palanut kerralla.. Nyt on sitten hehkut, hehkujen rele ja mittaristo vaihdettu ja homma toimii..

      Comment

      • Takalo_kari
        BTCF Member
        • Mar 2007
        • 1359
        • tku

        #4
        Hehkut on helppo mitata. ihan yleismittarilla onnistuu.

        N. 1ohm on normaali vastus ainakin volvolla.

        Ps. vikakoodien luvulla tuo mittarivikakin olisi heti selvinnyt..
        Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
        -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
        Kiitos ajastasi? :think

        Comment

        • Esal
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1344
          • Lempäälä

          #5
          Originally posted by A.I View Post
          Ps. vikakoodien luvulla tuo mittarivikakin olisi heti selvinnyt..
          Jos olisi, obd on fyysisesti mittaristossa kiinni ja mittaristo keskustelee väylän kautta muihin yksiköihin, voi olla että luku ei onnistu. No joo, siitä ehkä voi päätellä mittariston olevan rikki.
          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎