Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 2000vm 1.9bensa ei käynnisty välillä.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kimmo1
    Bimmer Rookie
    • Aug 2008
    • 60

e46 2000vm 1.9bensa ei käynnisty välillä.

eli parivuotta ollut auto mulla ja on joskus harvoin tehnyt niin että kun starttaa, niin auto käy sekunnin käynnissä ja sammuu, jonka jälkee lähtee käyntiin vain hinaamalla, ei auta vaikka antaa lisävirtaa toisesta autosta.
    olen aina heilutellut konehuoneesta maholliset johdot ja letkut, ja olen huomannut että ruiskun pensalinjoissa, jotka ovat metalliset, niin siinä on se 10mm pultti, niin se on aina vähän löystynyt, vaikka olen sen aina kiristänyt, voisiko johtua siitä, vai olisiko bensapumppu vetämässä viimesiään. on ollut tarkotus kirjottaa tästä jo aiemmin mutta vika on ollut niin harvoin, mutta nyt taas talvella se on tehnyt tätä jo 2.päivänä peräkkäin, tosin joka kerta kun se on sitä tehnyt niin pensaa on ollut aika vähän(aina pensavalo palanut)
    kaikenlaiset neuvot ja vihjeet otetaan vastaan(mahdollisimman selkeinä) -kädetön korjaaja

niin ja se pitää vielä lisätä että kun tänään teki tuon niin lähti starttaamalla käyntiin omalla akulla sen jälkeen kun koputteli sorkkaraudalla auton pohjaan jossa kuulemma on suodatin ja tankki...korjatkaa jos olen väärässä.
  • Takalo_kari
    BTCF Member
    • Mar 2007
    • 1359
    • tku

VIKAKOODIEN LUKUUUN!!!!
    (multa löytyy vehkeet jos olet turun suunnalta)

1. Paljonko autolla on ajettu?
    2. Onko pumppua koskaan uusittu
    3. Koska b-suodatin on viimeksi vaihdettu?

Sitten kun vika on päällä:

1. katso saako bensapumppu jännitettä
    2. tarkasta bensapaineet

Kuvauksesi voisi viitata polttoainepuolen ongelmiin.

Auto käynnistyy ilman bensapumppuakin, koska b-linjoissa on vielä bensaa.
    kun b-linja on tyhjä auto sammuu.

auto käy siis n. 0-10sekunttia
    Last edited by Takalo_kari; 12-01-2012, 22:41.
    Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
    -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
    Kiitos ajastasi? :think

Comment

• kimmo1
      Bimmer Rookie
      • Aug 2008
      • 60

kerran on vikakoodit luettu kun airbag-valo nollattiin samalla niin ei löytynyt mitään vikakoodeja viitaten muualle kuin airbaggiin. 260tkm ajettu, en tiedä onko pumppua uusittu ja suodatintakaan ei ole ainakaan 2vuoteen vaihdettu,eli minun aikanani. miten tarkastan saako pensapumppu jännitettä ja tarkastan paineet?

Comment

• Takalo_kari
        BTCF Member
        • Mar 2007
        • 1359
        • tku

jos sulla on koodit luettuna vuosi sitten niin siellä voi nyt jo olla vikakoodia joten uudestaa koodien lukuun vaan.

Noilla kilometreillä luultavasti sun bensapumppu alkaa olemaan about loppu tai ainakin ehtoopuolella..

Suodatinkin olisi jo hyvä vaihtaa..

b-pumpun toiminta on tosi helppoa tsekata.
        kun sulla on vika päällä, otat sulakeboksin kopan pois ja pumpun sulakkeen irti, sitten lykkäät virtamittarin sulakkeen tilalle ja mittaat virrat.

Virran pitäisi luonnollisesti olla about 0mA tai ainakin lähellä sitä kun autossa ei ole virta päällä.

Kun starttaat virran pitäisi kasvaa huomattavasti.

Jos kasvaa niin pumpulle menevät johdot ainakin ovat ehjät ja luultavasti pumpussa jotain tapahtuu, ja 50% todennäköisyydellä toimiikin.

Tietty jos kuulet pumpun hurinan niin tiedät sen varmasti toimivan voi olla että tarvii ottaa takapenkin istuinosa pois ja muoviluukku että kuulet pumpun..

bensapaineet mittaat luonnolisesti mittarilla..
        Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
        -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
        Kiitos ajastasi? :think

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎