Announcement

Collapse
No announcement yet.

-04 316ti misfire - likellä ratkaisua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tha
    Newbiemmer
    • Jan 2012
    • 21
    • Helsinki

    -04 316ti misfire - likellä ratkaisua

    Oisko kellään tarkempaa tieto näistä vikakoodeista:

    P1341 - Multiple Cylinder Misfire With Fuel Cut-off
    P1345 - Misfire Cylinder 2 With Fuel Cut-off

    Tällaiset koodit löytyi kun vikatiedostot luki. Kylmänä auto starttaa kyllä hyvin, mutta alka yskimään 2000 kierroksen tienoilla, vilkuttaa moottorin vikavaloa toisinaan ja vetää taas 3000 kierroksen jälkeen normaalisti. Rykiminen vähentyy kun moottori saavuttaa normaalin työskentelylämmön, mutta kiihdytyksessä on huomattavissa lämpimällä koneellakin pientä kakomista 2000-2500 kierroksen välillä. Tulpat on uusittu.

    Tulpat vaidoin, mutta ei vaikutusta. Vikakoodien nollaamisen jälkeen ei uusia koodeja ole jäänyt muistiin. Epäilen, että tuo multiple cylinder misfire jäi siitä kun auto ei käynyt kaikilla pytyillä, mutta kun sammutti ja käynnisti uudelleen, niin kävi normaalisti.

    Millaisia arvoja esim lambdalta pitäisi tulla? Scantool.net ohjelma näytti lamdalle arvoa n. 0,440 volttia ja kierrosten muuttamisella ei juurikaan ollut vaikutusta lamdan arvoihin.

    Ja mikähän mahtais olla parhain ohjelma koneelle tuota OBD-lukua varten?
    Last edited by tha; 01-06-2012, 11:21.
  • tha
    Newbiemmer
    • Jan 2012
    • 21
    • Helsinki

    #2
    Anyone? Kovilla pakkasilla ongelma oli lähes olematon, mutta nyt kun ilmat hieman lauhtui, niin käyntihäiriötkin paheni.

    Comment

    • Guest's Avatar

      #3
      Originally posted by tha View Post
      Anyone? Kovilla pakkasilla ongelma oli lähes olematon, mutta nyt kun ilmat hieman lauhtui, niin käyntihäiriötkin paheni.
      Puolavialtahan tuo kuulostaisi näin äkkiseltään

      Comment

      • tha
        Newbiemmer
        • Jan 2012
        • 21
        • Helsinki

        #4
        Nope. Ei ole puolavika. Kaikki neljä puolaa ja uusittu ja tulpat vaihdettu. Kärräsin auton pajalle missä pitäisi olla BMW-asiantuntemusta ja testerit. Ilmoittivat, että vika on kakkos- ja nelospuolalla. Vaihtoivat puolat ja tulpat, mutta vika jäi.

        Comment

        • Muumipeikko
          Newbiemmer
          • Sep 2010
          • 25
          • Muumimaailma

          #5
          Onko venttiilikoppaa raotettu ja tarkistettu valvetronikin-akselin ja välivipujen kuluneisuus? Bemarin testerillä voi ainakin tehdä "kuluneisuustesti", jos ei halua heti koppaa aukaista. Paljonko muuten ajettu?

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Imuvuotohan se tämäkin.

            Comment

            • tha
              Newbiemmer
              • Jan 2012
              • 21
              • Helsinki

              #7
              185 tkm ajettu.

              Comment

              • tha
                Newbiemmer
                • Jan 2012
                • 21
                • Helsinki

                #8
                2 sylinterillä puristukset kadoksissa, 3 ja 4 sylinterillä vajaat. Ainoastaan yhdellä sylinterillä normaali puristukset. Eli yläkerta osiksi. Todennäköisin vaihtoehto on venttiilivika ja pahimmassa tapauksessa männässä/männissä reikä.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by tha View Post
                  2 sylinterillä puristukset kadoksissa, 3 ja 4 sylinterillä vajaat. Ainoastaan yhdellä sylinterillä normaali puristukset. Eli yläkerta osiksi. Todennäköisin vaihtoehto on venttiilivika ja pahimmassa tapauksessa männässä/männissä reikä.

                  Kuinkahan nämä paineet on nyt oikein mittailtu?
                  Lähtee kuitenkin käymään ja käy normaalia tyhjjäkäyntiä, ei savuta öljyä sumukoneen lailla,jne,jne?...ja kuitenkin "puristukset kateissa"/männissä reikiä?
                  Imuvuodot kuntoon ja kovaa ajoa.

                  Comment

                  • tha
                    Newbiemmer
                    • Jan 2012
                    • 21
                    • Helsinki

                    #10
                    Lähtee käyntiin, mutta silleen laiskasti. Pyörittää vähän samaan tyyliin kuin nokkaremmivikainen. Kylmänä käy todella huonosti tyhjäkäyntiä, vajailla. Lämmetessään käy kans tyhjäkäynnillä vajavaisesti. Mielestäni savuttaa kylmänä enemmän kuin ennen ja toisinaan kun alkaa rykimään niin puskee melkoista savupatsasta pakoputkesta.

                    Comment

                    • A.I
                      BTCF Member
                      • Mar 2007
                      • 1359
                      • tku

                      #11
                      Varmaan valvetronic niin kulunut että venttiilit jää kantamaan.

                      kannattaa se tsekata ensin ennenkuin alkaa kantta irrottelemaan..

                      valvetronicin kuluneisuudesta tulee myös sytytyskatkos vikakoodeja.
                      Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                      -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                      Kiitos ajastasi? :think

                      Comment

                      • tha
                        Newbiemmer
                        • Jan 2012
                        • 21
                        • Helsinki

                        #12
                        Olipas se autokorjaamokeikka melkoinen farssi. Eivät onneksi ehtineet purkamaan autoa kovin pitkälle. Kolmen viikon valohoidon ja vatuloinnin jäljiltä kypsyin ko. liikkeeseen ja sanoin, että vaihtavat vanhat puolat ja tulpat takaisin paikalleen ja tulen hakemaan sen pois kun ei sille ilmeisesti siellä mitään aiota tehdäkkään.

                        Noh. Liike sanoi, että onnistuu. Paskanpää jäykkänä menin autoa hakemaan. Hyvin asiantuntevasti tiskillä selitettiin mitä kaikkea autossa on vialla. Esim. kakkossylinterin puola. Olihan se rikki kun se oli vartavasten rikottu. Siis fyysisesti katkaistu ja siitä puuttui puolet! Onko kellään kokemuksia, että bmw:n puola oikeasti menisi keskeltä poikki ilman väkivaltaa? Varsinkin kun puola oli fyysisesti ehjä vielä kaksi päivää ennen "korjaamolle" menoa.

                        Vikoja on kuulemma enemmänkin. Nokkaketju hypännyt hampaan yli ja venttiilejä solmussa. Ilmeisesti asentajilla röntgen-katse kun pystyvät nokan ajoitusmerkit näkemään konetta avaamatta. Edelleen uskoisin, että jos näin on käynyt, niin se kuuluisi kyllä selkeämmin käynnistä.

                        Vikoja oli lisää. Vanoksen tiiviste vuotaa. Mitä vittua!? Miten siinä voi vanoksen tiiviste vuotaa kun ei siinä edes ole vanosta? Ilmeisesti tarkoittanevat valvetronicia tai puhelevat lämpimikseen pehmeitä...

                        Siis saadessani autoni takaisin se oli enemmän rikki kuin sinne mennessä. Ei pelkästään se, että puola oli poikki, oli kaikki puolat irti. Samoin kaikki moottoritilan paskaiset suojamuovit oli irrallaan heiteltynä ympäri apukuskin penkkiä ja jalkatilaa.

                        Jos olisin hieman kyynisempi ihminen, niin saattaisin todeta tässä olevan jo hieman puhdasta vittuilun makua. Jännästi ko. yritys mainostaa, että heillä on paljon BMW-osaamista mm. mekaanikkojen harrastuspohjan kautta ja monilla asentajilla on itsellään BMW. Ilmeisesti osaaminen onkin juuri harrastelijatasoa eikä sitä pitäisi sekoittaa lattiantasolla näkyvään ammattitaitoon.

                        Comment

                        • tha
                          Newbiemmer
                          • Jan 2012
                          • 21
                          • Helsinki

                          #13
                          Yllättäen, tai yllättämättä, Hemi on osittain jäljillä. Nyt auto on asiantuntevalta vaikuttavalla pajalla. Imusarjalta huohottimelta löytyi vuotoja ja öljynerottomen kalvo oli paskana. Tämän lisäksi ilmamassamittarin anturi on tullut tiensä päähän. Lämpimänä pajan mukaan hyrrää nyt todella nätisti, mutta edelleen tippuu kylmänä kakkospytty välillä pelistä ja alkaa ravistaan ja käy huonosti. Lämpinä ei mitään vikaan. Epäilivät, että syystä tai toisesta ei sillä yhdellä pytyllä kylmällä koneella mene venttiili kunnolla kiinni. Aikoivat vielä Fortella huuhdella koneen ja vaihtaa uudet öljyt ja suodattimen ja palauttaa auton takaisin ajoon. Ei kuulemma nykyinen 95e10 tekee hyvää noille koneille. Nyt pitäisi kuulema pari viikkoa ajella uusilla öljyillä ja 98:lla ja mennä sen jälkeen nollauttaan autosta aivot ja palauttaa tehdasasetukset. Saapas nähdä joko tällä tokenis...

                          Pian saattais olla siis myynnissä hieno musta compacti

                          Comment

                          • 535SD
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2005
                            • 1068
                            • Lahti

                            #14
                            Ja mikähän tämä kyseinen korjaamo oli? kerro nyt toki muillekin.
                            Olleita ja menneitä
                            1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

                            Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

                            Comment

                            • tha
                              Newbiemmer
                              • Jan 2012
                              • 21
                              • Helsinki

                              #15
                              Laitellaan sitten nimet tiskiin jahka asiat on hoideltu. Eka pajaa en mainitte enneku on päästy johonkin yhteisymmärrykseen paljonko auton hajoittamisesta voi asiakasta veloittaa ja toista pajaa kehun vasta kun ovat saaneet auton kuntoon.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎