Elikkäs, kyseessä 328Ci -2001.
Yksi kaunis päivä kesken ajon tuntui kuin virrat olisi käyneet pois päältä, rullasi vain, kulutusmittarissa kyllä neula liikkui normaalisti. Muutaman sekunnin päästä käynnistyi vauhdista uudelleen. Annoin olla sillä kertaa, nyt tehnyt vian lyhenevin välein kymmenkunta kertaa. Viimeisenkerran ei lähtenyt käyntiin enää ollenkaan vaan jätti työpäikan pihalle, vikaa tutkittu sen verran et ensin testeriin, ei muuta muistissa kuin kakkoslambda pimeänä (oli jo tiedossa mut ei vaikuta tähän) Kun auto on sammunut ajosta, huomattiin ettei pumppu tee esipainetta ollenkaan. Asentotunnistin vianhan pitäisi jäädä muistiin jokatapauksessa, eli onko tässä nyt kyse vain pumpun, releen, tai releen ohjauksen oikkuilusta.
Katsottu on jo kaikki sulakkeet, relettä ei mitattu mut naksahtaa ja pakkohan sen on toimia kun pumppukin sen esipaineen tekee!
Tyhjäkynnillä antaa käydä kyllä ainakin 20min mitä kokeiltiin, mutta ajamalla sammuu suunnilleen kun kone alkaa olla lämmöissään. Eilen oli narupartio mukana ja ootettiin et sammui taas, pumppu mykkänä kun virrat käänsi päälle..
Itse epäilen tota pa-pumppua, mut miksi se antaa tyhjäkäynnillä pyöriä pitkän aikaa, myös lämpimänä, kun ajamalla taas ei. Pumppuhan pyörii siitä huolimatta samalla teholla kokoajan? Eikä kehtais tota pumppua ostaa jos onkin joku pienempi vika.
Viimeisin diagnoosi on että pumppu sammuu kun auto käy vähän aikaa, ja antaa siksi käydä tyhjäkäyntiä, kun taas ajamalla imee letkut tyhjäks nopeammin ja sammuu sitten? Pitäisikö käynnissä ollessa mittailla tota pumppua et sammuuko vai mitä sitä aloittais..
Jos saisi apuja kokeneilta niin olisipa mukavan iso apu! Aika V-mäinen vika pitemmän päälle.
Yksi kaunis päivä kesken ajon tuntui kuin virrat olisi käyneet pois päältä, rullasi vain, kulutusmittarissa kyllä neula liikkui normaalisti. Muutaman sekunnin päästä käynnistyi vauhdista uudelleen. Annoin olla sillä kertaa, nyt tehnyt vian lyhenevin välein kymmenkunta kertaa. Viimeisenkerran ei lähtenyt käyntiin enää ollenkaan vaan jätti työpäikan pihalle, vikaa tutkittu sen verran et ensin testeriin, ei muuta muistissa kuin kakkoslambda pimeänä (oli jo tiedossa mut ei vaikuta tähän) Kun auto on sammunut ajosta, huomattiin ettei pumppu tee esipainetta ollenkaan. Asentotunnistin vianhan pitäisi jäädä muistiin jokatapauksessa, eli onko tässä nyt kyse vain pumpun, releen, tai releen ohjauksen oikkuilusta.
Katsottu on jo kaikki sulakkeet, relettä ei mitattu mut naksahtaa ja pakkohan sen on toimia kun pumppukin sen esipaineen tekee!
Tyhjäkynnillä antaa käydä kyllä ainakin 20min mitä kokeiltiin, mutta ajamalla sammuu suunnilleen kun kone alkaa olla lämmöissään. Eilen oli narupartio mukana ja ootettiin et sammui taas, pumppu mykkänä kun virrat käänsi päälle..
Itse epäilen tota pa-pumppua, mut miksi se antaa tyhjäkäynnillä pyöriä pitkän aikaa, myös lämpimänä, kun ajamalla taas ei. Pumppuhan pyörii siitä huolimatta samalla teholla kokoajan? Eikä kehtais tota pumppua ostaa jos onkin joku pienempi vika.
Viimeisin diagnoosi on että pumppu sammuu kun auto käy vähän aikaa, ja antaa siksi käydä tyhjäkäyntiä, kun taas ajamalla imee letkut tyhjäks nopeammin ja sammuu sitten? Pitäisikö käynnissä ollessa mittailla tota pumppua et sammuuko vai mitä sitä aloittais..
Jos saisi apuja kokeneilta niin olisipa mukavan iso apu! Aika V-mäinen vika pitemmän päälle.
Comment