Announcement

Collapse
No announcement yet.

318d -03 hehkujen vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M_Maenpaa
    Newbiemmer
    • Nov 2011
    • 14
    • Vaasa

    318d -03 hehkujen vaihto

    Olisiko kenelläkään antaa yksiselitteistä työvaihe ohjeistusta hehkujen vaihtoon.


    Siis mallia irroita raitisilmasuodattimen kotelo joka on kiinni x ruuvilla jotka on sijainnissa x


    318d -03 uudempi. Nelos kone


    Uudet hehkut on kädessä, mutta ei autossa. Vielä.


    Pakkasta -15 ja käytettävissä kylmä talli.

    Jos onnistuisi täällä sisällä lämpimässä ensi selvitys, että mitä pitää purkaa, mistä ja kuinka.


    Alkuperäisosa
    Beru germany 141
    0 100 266 002 5V
    lukee hehkun kyljessä


    BMW osanumero
    12 23 7 786 869
  • Hanza
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1931
    • Juvan Shell. Requiescat in pace

    #2
    Ei kai siinä mitään muuta ihmeellistä, ole kuin ensin akku irti, sitten imusarja ja vaihtamaan.
    Moottori kannattaa olla lämmin niin lähteevät paremmin kuulemma irti?

    Edit: Tossa vielä sanallinen tutoriaali.
    Last edited by Hanza; 27-01-2012, 20:07.
    Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

    t: luft waffel

    "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

    Comment

    • M_Maenpaa
      Newbiemmer
      • Nov 2011
      • 14
      • Vaasa

      #3
      Eli tässä nyt yksityiskohtaiset ohjeet.

      Imusarja pois tieltä niin siellähän ne tulpat sitten jo pilkisteleekin.

      -muovit pois koneen päältä
      -takimmainen muovi tosi ahtaassa paikassa

      -raitisilmasuodatin kotelo pois edestä (4 torx ruuvia itse suodattimen takana rintapellissä)
      -ahtoputki irti. (putkiklemmari ruuvarilla)
      -kotelo pois jossa ahtoputki ja egr kiinni (4xM6)
      -öljyn mittatikku imusarjan kyljestä irti (yksi M6 ruuvi)
      -mahdollinen apuvirta mutteri imusarjasta irti
      -imusarjan takaa ahtopaine anturin liitin irti (ota ennen imusarjan nostoa)
      -imusarjan pultit pois (8x10mm)
      -imusarjan pultit pois (5x11mm)
      -imusarjan alla on letkuille/putkille kiinike klipsuja ne irti samalla kun nostaa imppasarjaa ylös.
      Last edited by M_Maenpaa; 29-01-2012, 18:04.

      Comment

      • M_Maenpaa
        Newbiemmer
        • Nov 2011
        • 14
        • Vaasa

        #4
        Noniin.

        Ensimmäinen yritys.

        Muuten kaikki hyvin, mutta yhdestä hehkusta jäi sisuskalut paikalleen.
        Kierreosa nousi, mutta ei sisuskalut.

        wd40 ei auttanut, kuumailmapuhallin eikä lukkopihdit

        Nyt sitten toistaiseksi ajellaan koskatahansa laukeavalla...

        Kolme vanhaa hehkua laitoin takaisin koneeseen ainakin toistaiseksi.
        Neljännen päälle laitoin rätin ettei irrotessaan tuhoa imusarjaa.

        Comment

        • M_Maenpaa
          Newbiemmer
          • Nov 2011
          • 14
          • Vaasa

          #5
          missä tuo hehkun ohjaus loota on?

          Comment

          • M_Maenpaa
            Newbiemmer
            • Nov 2011
            • 14
            • Vaasa

            #6
            hehkuille ei tule sähköä olenkaan

            mistä vikaa oikein pitäisi lähteä etsimään?

            ohjausboxi missä?
            onko relettä/sulaketta?

            Comment

            • Hanza
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 1931
              • Juvan Shell. Requiescat in pace

              #7
              Eiköhän se ole rele/ohjain varmaa mykkä.
              Toinen ohje m47tu moottorille.


              Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

              t: luft waffel

              "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

              Comment

              • M_Maenpaa
                Newbiemmer
                • Nov 2011
                • 14
                • Vaasa

                #8
                Originally posted by Hanza View Post
                Eiköhän se ole rele/ohjain varmaa mykkä.
                Toinen ohje m47tu moottorille.


                http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/07/40/02
                tuon alemman linkin kans jo löysin.
                Olipas mukava paikka
                Alakautta...

                Onko mitään hinta-arviota loodalle?

                ja edelleen--> onko sulaketta tai ohjaus relettä jossakin?

                Comment

                • M_Maenpaa
                  Newbiemmer
                  • Nov 2011
                  • 14
                  • Vaasa

                  #9
                  Ohjain vaihdettu ja toimii.
                  115€ käyttöauto

                  Sai sen yhden hajonneen hehkun pois koneesta samalla.
                  Runko takaisin koneeseen, lukkopihdit hehkun varteen ja avas mutteria, niin nousi.

                  uskomattoman hankalas paikas tuo ohjain boxi!
                  Eli imusarjan alla, startin vieressä.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎