Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 öljyn kulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mike46
    Newbiemmer
    • Dec 2011
    • 15
    • Vaasa

    E46 öljyn kulutus

    Elikkä auto on 325 ci coupe ja vuosimalli on 2001 lilometrejä on kertynyt 178000 ja kysymys on et pitäiskö mun olla pahoin huolestunut kun autoon vaihdoin ostamisen jälkeen mobilin 0w-40 öljyt ja 5000 kilometrin jälkeen keltanen eli öljyn tason varotus valo rupes palamaan yleensä auton sammutuksen jälkeen ja tarkastuksen jälkeen oli alamerkissä (tai vähä jopa allekkin sen) ja kun lisäsin litran tämän jälkeen niin sama homma toistu jo 7000 jälkeen ja taas öljy alamerkissä ja sen verran tajuan et ei nyt ihan normaalia oo mut tausta infona voin sanoo sen verran et rehellisesti auto on "kenkää" saanu huomattavasti enemmän ku ny normaali kuluttaja antais. Ja minkä ny ite tiedän jotenki öljyn kulutukseen vaikuttavan niin auto on käyny yhen täys kuorma 500km reissun tolla välillä. Allensa bimmeri ei öljyä vuoda.
  • Mics
    Bimmer Rookie
    • Aug 2008
    • 45
    • Vaasa

    #2
    Originally posted by mike46 View Post
    Elikkä auto on 325 ci coupe ja vuosimalli on 2001 lilometrejä on kertynyt 178000 ja kysymys on et pitäiskö mun olla pahoin huolestunut kun autoon vaihdoin ostamisen jälkeen mobilin 0w-40 öljyt ja 5000 kilometrin jälkeen keltanen eli öljyn tason varotus valo rupes palamaan yleensä auton sammutuksen jälkeen ja tarkastuksen jälkeen oli alamerkissä (tai vähä jopa allekkin sen) ja kun lisäsin litran tämän jälkeen niin sama homma toistu jo 7000 jälkeen ja taas öljy alamerkissä ja sen verran tajuan et ei nyt ihan normaalia oo mut tausta infona voin sanoo sen verran et rehellisesti auto on "kenkää" saanu huomattavasti enemmän ku ny normaali kuluttaja antais. Ja minkä ny ite tiedän jotenki öljyn kulutukseen vaikuttavan niin auto on käyny yhen täys kuorma 500km reissun tolla välillä. Allensa bimmeri ei öljyä vuoda.
    Moro. Ite käytän 5w-50 mobilia Ja auto on 330Xi -02 aj 220000, kuluttaa jonkin verran mutta ei noin paljon kuin sun oma. Koita vaihtaa esim tuohon 5w-50 öljyyn jos olis vaikutusta.
    E46 330xi Touring -02


    ex. Audi TT -99
    ex. E39 530dA Touring -01
    ex. E36 325i Coupe -92
    ex. E28 535 iM -85

    Comment

    • Caveo
      BTCF Member
      • May 2008
      • 85
      • Kajaani

      #3
      Moro! Itsellä kans e46 ja jonkin verran myös on öljyn hävikkiä. Mä kans suosittelisin kokeilemaan tota 5w-50 öljyä. Mulla ainakin hieman väheni öljyn kulutus.
      BMW e90 325i -07
      Skoda suberb combi -10

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3446
        • Janakkala

        #4
        Kyllähän öljymerkeillä ja viskositeeteilla voidaan päästä parempiin tuloksiin, eli pienempään kulutukseen.
        Kannattaa ehdottomasti kokeilla jollakin hiukan paksummalla öljyllä esim 5w-40 tai 5w-50.
        Shellin öljyt on ainakin pysyneet kohtalaisen hyvin noissa moottoreissa.

        Sitten asiaan vaikuttaa myös imusarjan alla oleva huohotin separaattori.
        Mikäli se on vielä alkuperäinen eli tarkoitan mikäli sitä ei ole ikinä uusittu niin kannattaa laittaa se vaihtoon vielä "hyvänsään aikana".
        Se vaikuttaa öljynkulutukseen, ja sen vaihdolla ehkäistään myös huohottimen jäätymistä.
        Haulla löytyy aiheesta runsaasti keskustelua, en jaksa tähän runoilla siitä enempää. laiska kun olen kirjoittamaan
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • A.I
          BTCF Member
          • Mar 2007
          • 1359
          • tku

          #5
          mulla on monia bemareita öllut, samoiten öljyjä, ja paras öjly on ollut castrollin magnatec tähän mennessä..
          Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
          -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
          Kiitos ajastasi? :think

          Comment

          • mike46
            Newbiemmer
            • Dec 2011
            • 15
            • Vaasa

            #6
            Kiitos infosta.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎