Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330i jättänyt pari kertaa käynnistymättä näillä pakkasilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |makke
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 847
    • Vaasa

    E46 330i jättänyt pari kertaa käynnistymättä näillä pakkasilla

    Pidän lämpöisessä tallissa auton yöt.
    Töistä joudun kylläkin pihalta lähtemään, ja tilanne on nyt tämä:

    Eilen kun koitin startata, niin eipä auto käynnistynytkään. Pyöritti kyllä, mutta ei vain käynnistynyt. Koitin ehkä 10 sek ja hetken päästä uudelleen, mutta en antanut akun loppua. Laitoin webaston päälle ja palasin paikalle puolentoista tunnin kuluttua--> akku loppu. Vara-akusta virtaa kaapeleilla ja lähti täysin normaalisti käyntiin.

    Tänään `melkeen sama homma... ei millään lähtenyt ja sitten rupes akku hiipumaan. Työkaverin autosta virtaa ja n.15 sek käynnistyksen jälkeen hörähti käyntiin hieman vaivalloisesti.

    Hain uuden akun tänään, mutta en usko sen poistavan ongelmaa, koska se jaksoi kyllä pyörittää ihan ok.

    Mistä lähden etsimään vikaa? Kannattaisko luetuttaa vikakoodit? Laitoin myös jäänestoa tankkiin... se kun on vähän jäänyt.
    Ens viikolla pitäis mennä katsastamaan, niin näkeekö ne siellä ne vikakoodit?
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Vikakoodit aluksi lukuun.

    Jäänestoa ei pitäisi tarvita käyttää, etanolibensassahan se tarjoillaan jo valmiina
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • |makke
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 847
      • Vaasa

      #3
      Originally posted by Cell View Post
      Vikakoodit aluksi lukuun.

      Jäänestoa ei pitäisi tarvita käyttää, etanolibensassahan se tarjoillaan jo valmiina
      Mulla on noin 1 km töihin ja auto on kokoajan kylmässä-lämpöisessä tallissa-kylmässä-lämpöisessä tallissa jne.

      Luulis että tankkiin kerääntyy kosteutta tuolla tyyliä.

      Mut kannattaako mun luetuttaa erikseen ne vikakoodit vai meenkö katsastaan ja ne luetaan siellä?

      Comment

      • Perlenbacher
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2010
        • 1103
        • Suomi

        #4
        Johonkin harrastajalle INPA-lukuun tai sitten bosch car service on toinen hyvä, mutta kalliimpi. Ei missään tapauksessa katsastukseen, eikä marmorille.

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #5
          Siinä sun autossa ei välttämättä ole mitään varsinaista vikaa. Tarpeeksi v...n kylmä kun on niin vaatii jostain syystä vähän liian pitkän sahaamisen ja esim. kastelee tulpat. Voihan siitä jollakulla vikakoodit luetuttaa toki.


          Originally posted by |makke View Post
          Laitoin webaston päälle ja palasin paikalle puolentoista tunnin kuluttua--> akku loppu. Vara-akusta virtaa kaapeleilla ja lähti täysin normaalisti käyntiin.
          Eihän sulla lisälämmitin ollut jauhamassa tuota puoltatoista tuntia?
          Last edited by petrolhead; 04-02-2012, 14:59.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • |makke
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 847
            • Vaasa

            #6
            Originally posted by petrolhead View Post
            Siinä sun autossa ei välttämättä ole mitään varsinaista vikaa. Tarpeeksi v...n kylmä kun on niin vaatii jostain syystä vähän liian pitkän sahaamisen ja esim. kastelee tulpat. Voihan siitä jollakulla vikakoodit luetuttaa toki.



            Eihän sulla lisälämmitin ollut jauhamassa tuota puoltatoista tuntia?
            Joo saan ne vikakoodit selville tuossa tiistaina.

            No ei se webasto näköjään toimi ku pari minuuttia ja sitte sammuu

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #7
              Originally posted by |makke View Post
              Joo saan ne vikakoodit selville tuossa tiistaina.

              No ei se webasto näköjään toimi ku pari minuuttia ja sitte sammuu
              No se kuulostaa vialta. Tuntematta E46:ssa käytettyjä lisälämmittimiä sen enempää.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • Perlenbacher
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2010
                • 1103
                • Suomi

                #8
                Jep, eihän se mihkään lähe pöhiseen jos on akku vähissä tai rupeaa muuten olemaan kuolleehko

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #9
                  Originally posted by Perlenbacher View Post
                  Jep, eihän se mihkään lähe pöhiseen jos on akku vähissä tai rupeaa muuten olemaan kuolleehko
                  Jatketaan offtopikkia. Välillä näkee sitäkin että alennetaan jännitteen raja-arvoa missä Webasto vielä käy , mutta siinäkään ei mun mielestä ole oikein järkeä. Sitte käy niin että on lämmin auto joka ei starttaa.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • Bääm
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 401
                    • Pori

                    #10
                    Muutenki, kun käyttää webastoa/eberiä, niin kannattaa laittaa tuuletuksen puhallin aika pienelle. Jos se on automaattiasennossa, niin puhallin kuluttaa melkopaljon virtaa jo puolessatunnissakin, saati sitten 1,5 tunnissa.
                    330d -03 M57N

                    Comment

                    • lorttoni
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2011
                      • 50
                      • salo

                      #11
                      jos sulla on 1 km töihin ni eikö kaikkein fiksuinta olis kävellä juosta tai mennä pyöräl turhaan autoo tommosen matkan takia kiusaa. en yhtään ihmettele et ei suostu käyntiin lähtee..
                      E92 lci 335d m-sport
                      E28 520i..
                      E28 535i boosted project
                      E30 316i
                      E91 320d
                      E36 320i tracktool
                      Ja paljon exiä

                      -salo works-

                      Comment

                      • Perlenbacher
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2010
                        • 1103
                        • Suomi

                        #12
                        Ajamista varten ne autot on

                        Comment

                        • lorttoni
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2011
                          • 50
                          • salo

                          #13
                          no joo totta mut voiks tollast matkaa ajamiseks ees sanoo
                          E92 lci 335d m-sport
                          E28 520i..
                          E28 535i boosted project
                          E30 316i
                          E91 320d
                          E36 320i tracktool
                          Ja paljon exiä

                          -salo works-

                          Comment

                          • Nettipepe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1340
                            • Kajaani

                            #14
                            Tuolla käytöllä, akkuhan on melkein heti tyhjä... ei tarvitse paljoa webastoa pöhyyttää.
                            Nyrkkisääntöhän oli, että samanverran vähintään ajoa kun weba päällä.
                            Tuossa kilometrin työmatkalla ei ehdi akku latautua juuri yhtään...
                            ->
                            tyhjä akku -> alhainen jännite -> mitä ihmeellisimpiä ongelmia.
                            Webasto tiputetaan paljon ennen pelistä kun vielä edes huomaa starttauksessa.
                            olen omakohtaisesti huomannut...

                            Iske akkulaturi kiinni niin eiköhän ongelmat helpotu
                            F30 320xia
                            Ex E90 325da
                            Ex E90 320da
                            Ex E46 330D

                            Comment

                            • Perlenbacher
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2010
                              • 1103
                              • Suomi

                              #15
                              Riippuu vähän webasta ja akun kunnosta, huonolla akulla webaston jännitteen alaraja on liian vähän ja seuraa pelkkä valoshouwi kun yrittää startata.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎