Announcement

Collapse
No announcement yet.

318i pakkasten jälkeen nesteet pihalle! -Korjattu-

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jube
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 9636
    • ...

    318i pakkasten jälkeen nesteet pihalle! -Korjattu-

    Noniin, elikkä auto tuossa seisonut pakkaskauden ja ilmeisesti nesteet käyneet hyhmässä
    Tänään autoa käyntiin viritellessä huomasin että nestettä tihkuu vähän sieltätäältä, ajoin auton tallille --> Lämmöt pysyi normaalissa mutta lämmintä ei tullut sisälle, mistä tuo mittaa nesteen lämpötilan eli onko mahdollista että jostain kohtaa olisi lämmähtänyt kunnolla vaikka mittari pysyikin "keskellä"
    Oma vikahan se on kun ei ole nesteitä tarkastanut mutta viime kesänä korjaamolla vaihdettu vesipumppu ja termostaatti niin tuli oletettua ettei siellä vettä koneeseen laiteta mutta oletushan on kaikkien emämokien äiti

    Pikaisella vilkaisulla näytti ainakin alavesiletkun molemmista päistä vuotavan sekä kannen takapäässä olevasta liitoksesta, pohjamuovin keskellä oli myös aika reippaasti nestettä!
    Harmi kun ei ole tänäviikonloppuna aikaa tutkia asiaa enempää mutta täytynee ensi viikonlopuksi hommata ainakin lohkoon kiinni tulevat muovi "tumpit", ylä ja ala vesiletkut sekä paisuntasäiliö?
    Voihan se tietty olla syylärikin paskana, ja minun tuurilla onkin
    Onko tuommonen M43 yhtä hankala ilmata kuin M50/52?
    Pakko kysellä tyhmiä, helpoitenhan se selviää kun alkaa hommiin mutta tämäkin auto pitäisi saada mahdollisimman pian liikkeelle niin ei ole aikaa "opetteluun"

    Pakkaskausi meni kyllä kaikinpuolin putkeen:


    Ei näköjään kolmella Bemarilla pärjää kahden viikon pakkasjaksoa!
    Last edited by Jube; 19-02-2012, 18:38.
    Näillä mennään:
    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
    MB c124 230CE -90 "Badboy"
    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
  • Guest's Avatar

    #2
    Sorry OT,mutta mietin het kun otsakkeen näin, että ei ole talvi sun aikaa....

    Comment

    • humala
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 739
      • Kemi

      #3
      Nesteet ei kierrä lämmityspuhaltimen kennolle jos kylmää puhkuu ja lämmöt normaalit.. Kierroksilla todennäköisesti alkais keittämään.. Ilmauksesta en tohon osaa muuta vastata ku että eihän se M50 niin paha ollu ilmata kun käytti sitä kokispullopatenttia.. Ohje on jossain täällä foorumin syövereissä.
      E70 X5 3.0d -07
      E39 530da touring -99
      ex: E36 325i sedan -93

      Comment

      • Jube
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 9636
        • ...

        #4
        Tapaakohan näistä mennä usein syyläreitä vai antautuuko paisuntasäiliö ja muut muoviosat ensiksi? :think
        Näillä mennään:
        Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
        BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
        BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
        BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
        MB c124 230CE -90 "Badboy"
        MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

        Comment

        • poke
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 3051

          #5
          Originally posted by Jube View Post
          Tapaakohan näistä mennä usein syyläreitä vai antautuuko paisuntasäiliö ja muut muoviosat ensiksi? :think
          Ainakin paisuntasäiliön alatiiviste tuppaa vuotamaan vanhemmiten. On sellainen o-rengas. Tiivisteitä saa merkkitiskiltä muutamalla eurolla eikä vaihtotyö ole kummonen.
          Ja ilmaaminen tosiaan menee sillä Hemin pepsipullo patentilla.
          Kulkineet/projektit:

          640D F06
          530iA E39
          635 CSi E24
          518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
          1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

          Comment

          • Jube
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 9636
            • ...

            #6
            Varaosa-ohjelma ei anna o-renkaita erikseen mutta samapa tuo, ottaa töistä koko paisarin mukaan kun tapaahan noita haljetakkin :think
            Näillä mennään:
            Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
            BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
            BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
            BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
            MB c124 230CE -90 "Badboy"
            MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6689
              • .......

              #7
              On sulla hyvä tuuri
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • _Wraith_
                Bimmer Rookie
                • Apr 2010
                • 156
                • Oulu

                #8
                Kellään varmaa tietoa tuosta paisarin pohjaan tulevan o-renkaan koosta tai osanumerosta? Pienemmille o-renkaille löytyy kyllä osanumero, mutta onko niin, että tuota kyseistä ei saa kuin paisarin mukana? Itselläkin pukkasi auto nesteet pihalle ja käytin huollossa, mutta porsi ilmojen lauhduttua uudestaan. Ei pidä huoltamon liimamassapatentit pidemmän päälle.
                Vikakoodinlukua Oulun alueella E- ja F-sarjalaisiin
                -14 Volvo V60 Plug-in Hybrid
                EX -10 E70 X5
                EX -12 MB W212 E300 Bluetec Hybrid
                EX -13 F25 X3
                EX -12 F11 520D
                EX -05 E53 X5
                EX -06 E61 520D
                EX -04 E60 525iA
                EX -04 MB C180 KOMPRESSOR
                EX -02 E46 316
                EX -98 E46 318

                Comment

                • Jube
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 9636
                  • ...

                  #9
                  Jos jollaki on osanumeroita o-renkaille niin laittakaa näkyville :think
                  Näillä mennään:
                  Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                  BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                  BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                  BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                  MB c124 230CE -90 "Badboy"
                  MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                  Comment

                  • huppu
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2010
                    • 423
                    • Rovaniemi

                    #10
                    Sullahan noita hyytyneitä bemareita riittää
                    BMW E46 318d 10/04

                    Comment

                    • Jube
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 9636
                      • ...

                      #11
                      Originally posted by huppu View Post
                      Sullahan noita hyytyneitä bemareita riittää
                      Eihän ne menny kuin kaikki ajokelvottomaan kuntoon pakkasjakson aikana
                      Ei näkyy kolmella pärjää viikon pakkasjaksoa mutta kun on paskaan tottunut niin ei merkkiäkään uskalla vaihtaa...
                      Näillä mennään:
                      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                      MB c124 230CE -90 "Badboy"
                      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                      Comment

                      • Jube
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 9636
                        • ...

                        #12
                        Tämähän meni kerrankin meikäläisen mittapuun mukaan kohtuudella, vauriot:
                        -Termostaattikotelo halki.
                        -Alavesiletkun toinen pää halki.
                        -Paisuntasäiliö halki.
                        -Kannen takaosassa oleva konnektori mureni aivan pa*kaksi.

                        Uudet osat kiinni --> nesteet sisään --> suhteellisen työläs mutta huolellinen ilmaus ja taas pelaa.
                        Onneksi ei mennyt tälläkertaa jäähdytin mutta eiköhän se sekin vielä mene

                        Nyt retevästi leuka rintaa vasten ja kohti uusia pettymyksiä, tällainen elämä on oikeastaan aika vaihtelevaa kun ei koskaan tiedä mitä huomenna mistäkin autosta hajoaa
                        Näillä mennään:
                        Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                        BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                        BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                        BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                        MB c124 230CE -90 "Badboy"
                        MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                        Comment

                        • RPee
                          Newbiemmer
                          • Aug 2011
                          • 23
                          • hs

                          #13
                          Jees, ainoa oikea asenne näiden kanssa. Eikö ole vielä porsinut se imusarjan käärmekasan alle piilotettu baijerilaisen insinöörin kuttaperkkakosto suomalaiselle kotitarvekituuttajalle? Siis se lohkon yläosasta edestä lähtevä kahdella isommalla pikaliitoksella ja yhdellä pienemmällä klemmariliitoksella oleva piippu? Se menee tod. näk. seuraavaksi, kannattaa tarkkailla taustapeiliä ja odottaa pari sataa metriä kestävää höyrypöllähdystä. Siitä hauska kikkare hajoamaan, että omalla kohdalla havaitsin sen juuri tuosta usvasta ja siitä että lämpö katiskassa väheni tuntuvasti; ajelin kaasua hölläämällä varmaan puoli kilometriä linjuripysäkille ja kutsuin kaverin hinaamaan . Aivan parasta on että jäähd.nesteen häläri ei ilmonnut mitään (ei tyhjännyt siis paisaria heti) ja lämpömittari uskollisesti jökötti koko ajan siinä keskellä missä kuuluukin. Jos keli olisi ollut lämmin (ei lämmön tarvetta ohjaamossa) ja silmät muualla kuin taustapeilissä, niin lasku olisi ollut ehkä muovituubia, letkun pätkää ja jäähdytysnestettä hiukan isompi. Kun katselee näitä muovisia osia, vaikka nyt tämän monipiipun pienintä lähtöä joka tapauksessani katkesi kumiletkun alta piilosta, niin ei voi kuin ihmetellä mikä on ollut insinöörillä mielessä. Jos autolla on nesteen hävittämiseen taipumusta, eikä noita puutarhaliitoksia ole todistettavasti vaihdettu, niin melkein kannattaa investoida koko settiin kerralla sopivassa paikassa kun aikaa ja intoa on...






                          Originally posted by Jube View Post
                          ... Nyt retevästi leuka rintaa vasten ja kohti uusia pettymyksiä, tällainen elämä on oikeastaan aika vaihtelevaa kun ei koskaan tiedä mitä huomenna mistäkin autosta hajoaa

                          Comment

                          • Jube
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 9636
                            • ...

                            #14
                            En alkanut sitä konnektoria vaihtamaan kun on hieman hankalammassa paikassa ja oli vielä toistaiseksi ehjä!
                            Vaihdan sen kyllä sitten samoilla tulilla kun saan inspiraation alkaa vaihtamaan öljynsuodatinjalan tiivisteen ja paineventtiilin o-renkaan :think

                            Yllättävän v*ttumaiseksi on tämän ikäluokan Bemarit tehty ilmata verraten siihen että suuri osa autoista ilmautuu aivan itsekseen...
                            Last edited by Jube; 20-02-2012, 09:57.
                            Näillä mennään:
                            Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                            BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                            BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                            BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                            MB c124 230CE -90 "Badboy"
                            MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎