Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 lämppärin puhaltimen vaihto N42 moottorilla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • poke
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 3051

    E46 lämppärin puhaltimen vaihto N42 moottorilla?

    Moro,

    Olis tuossa tyrkyllä yksi E46 N42B18 koneella. Vikana on lämppärinpuhaltimen kitinä. TIS ohje väittää, että juuri tuosta N42 tyypin moottorista on otettava sylinterin kansi irti, jotta pääsee lämppärin puhaltimen vaihtamaan. Onko kellään kokemusta onko mitään muita keinoja?

    Auto on valmistettu 02/2004
    Kulkineet/projektit:

    640D F06
    530iA E39
    635 CSi E24
    518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
  • Muumipeikko
    Newbiemmer
    • Sep 2010
    • 25
    • Muumimaailma

    #2
    Ohjehan taitaa tarkoittaa venttiilikopan irroittamista. Mutta uudessa alkuperäisessä moottorissa taisi olla irrotettavat siivet (sokilla). Joten vanhasta siivet irti(särki) ja uusi osina paikoilleen.

    Comment

    • poke
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 3051

      #3
      Originally posted by Muumipeikko View Post
      Ohjehan taitaa tarkoittaa venttiilikopan irroittamista. Mutta uudessa alkuperäisessä moottorissa taisi olla irrotettavat siivet (sokilla). Joten vanhasta siivet irti(särki) ja uusi osina paikoilleen.



      Tässäpä se ohje on. "Remove cylinder head" tarkoittaa ainakin minun englannin kielen taidoillani "irroita sylinterin kansi"

      Toisaalta hyvä, jos uuden puhaltimen saa osina paikalleen.
      Kulkineet/projektit:

      640D F06
      530iA E39
      635 CSi E24
      518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

      Comment

      • Remolux
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 294

        #4
        Omassa kiulussa purin esille ja spraynä molempiin päihin ensiksi teflon pohjasta voiteluainetta joka tekee laakereille kalvon, hidasta pyöritystä käsin että leviää ja jähmettyy, sen jälkeen ruuttaa spraynä wurthin kunnollista öljyä joka o tarkotettu nopasti liikkuviin laakereihin.. eipä oo ääntäny sen jälkeen..

        Comment

        • poke
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 3051

          #5
          Originally posted by Remolux View Post
          Omassa kiulussa purin esille ja spraynä molempiin päihin ensiksi teflon pohjasta voiteluainetta joka tekee laakereille kalvon, hidasta pyöritystä käsin että leviää ja jähmettyy, sen jälkeen ruuttaa spraynä wurthin kunnollista öljyä joka o tarkotettu nopasti liikkuviin laakereihin.. eipä oo ääntäny sen jälkeen..
          jep. Tuli hommattua kyseinen kulkine ja tosiaan ajatus voidella laakeri ensin, jospa se sillä hiljenisi.
          Kulkineet/projektit:

          640D F06
          530iA E39
          635 CSi E24
          518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
          1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎