Announcement

Collapse
No announcement yet.

perä n vertailua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Takalo_kari
    BTCF Member
    • Mar 2007
    • 1359
    • tku

    perä n vertailua

    Olen huomannut että isokoneisissa autoissa on matalammat kierrokset samalla nopeudella ajettaessa.
    -haluan omaani pitemmät välitykset jotta saan kierrokset alaspäin.

    onko niissä toisiovälitys (perävälitys) "pitempi" vai onko kaikki ero laatikossa?

    ja toinen kysymys että jos löydän pitempivälitteisen perän niin sopiiko se suoraan paikalleen, kardaanin & vetarien kanssa ja missä autossa voisi sopiva olla?

    autoni E46 316i 1.8l (N42B18)
    Last edited by Takalo_kari; 01-03-2012, 22:55.
    Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
    -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
    Kiitos ajastasi? :think
  • 525TurboIC
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 663
    • Pomarkku

    #2
    Ei taida kannattaa vaihtaa ku sitte joudut ajaa pienemmällä vaihteella ku ei vääntö riitä...

    Comment

    • e30tampio
      Banned
      • Feb 2012
      • 216
      • Seinäjoki

      #3
      Originally posted by A.I View Post
      Olen huomannut että isokoneisissa autoissa on matalammat kierrokset samalla nopeudella ajettaessa.
      -haluan omaani pitemmät välitykset jotta saan kierrokset alaspäin.

      onko niissä toisiovälitys (perävälitys) "pitempi" vai onko kaikki ero laatikossa?

      ja toinen kysymys että jos löydän pitempivälitteisen perän niin sopiiko se suoraan paikalleen, kardaanin & vetarien kanssa ja missä autossa voisi sopiva olla?

      autoni E46 316i 1.8l (N42B18)
      Varmaan perää vaihtamalla saat välityksiä muutettua jo riittävästi ja todennäköisesti joku muu bmw perä sopii paikalleenkin (voi olla, että jopa jotku vanhemmatkin perät sopii) mutta onko siinä järkeä niin....... :think jos ajat vain pitkää matkaa niin ehkäpä voisi ollakin mutta jos jotain seka ajoa niin kyllä se ärsyttävää on kun ei jaksa mennä..

      Comment

      • NokiLeka
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2341
        • Eurajoki

        #4
        Vaihdat sinne perän 330d:stä, siitä vanhemmasta 184hp mallista. Siinä on 2,28 välitys. Mutta vaihtoon menee kyllä muutakin ja luultavasti tuo kuningasmoottori ei paljoa jaksa enää hönkiä sen jälkeen koppaan vauhtia..
        "I do everything my Rice Crispies tell me to"

        Comment

        • Tonton
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 9101
          • Raisio

          #5
          no ei se meno nyt lopu kuin seinään jos sitä välitystä muuttaa 0,2-0,3:lla
          realoemista vaan selaamaan mikä siellä nyt on ja mitkä sinne sopii

          318 ja 320 perien selaamisesta tietenkin kannatta aloittaa
          sigpic
          M-B Vito -22
          Transit Custom -18
          Yamaha vx ho cruiser -22
          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
          [email protected]

          Comment

          • Takalo_kari
            BTCF Member
            • Mar 2007
            • 1359
            • tku

            #6
            Originally posted by 525TurboIC View Post
            Ei taida kannattaa vaihtaa ku sitte joudut ajaa pienemmällä vaihteella ku ei vääntö riitä...
            ideahan on että saan kierrokset alaspäin. siellä on niin pienet pyörät alla että huutaa hoosianna moottoritiellä.
            rengastusta ei voi muuttaa suuremmaksi koska muuten maavara kasvaa..

            ps. "NokiLeka" ei mulla oo kiire, kyllä mä voin odottaa sekunnin kauemminkin sitä 80kmh vauhtia..
            Last edited by Takalo_kari; 03-03-2012, 17:21.
            Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
            -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
            Kiitos ajastasi? :think

            Comment

            • Takalo_kari
              BTCF Member
              • Mar 2007
              • 1359
              • tku

              #7
              realoemista hain oman peräni kopan numeron antoi tuollaisen sopivuuden:
              01Transmission coverTYP 168K1
              12/200333111428080$107.22
              Part 33111428080 (Transmission cover) was found on the following vehicles:
              E46: Details on E46
              E46 316Ci Coupe, Europe
              E46 316i Touring, Europe
              E46 316i Sedan, Europe
              E46 316i 1.6 Sedan, Europe
              E46 316i 1.9 Sedan, Europe
              E46 316ti Compact, Europe
              E46 318Ci Coupe, Europe
              E46 318Ci Convertible, Europe
              E46 318i Sedan, Europe
              E46 318i Touring, Europe
              E46 318ti Compact, Europe
              E46 320Ci Coupe, Europe
              E46 320Ci Convertible, Europe
              E46 320i Sedan, Europe
              E46 320i Touring, Europe

              E83: Details on E83
              E83 X3 2.5i SUV, Europe

              eli 320i perä luultavasti sopii suoraan, ainoa ongelma että koko paketilla on sama valmistenumero joten ovat samoja osia.

              edit: E83 näyttäisi olevan erilainen, mutta kuinka paljon?
              ja purkaamolta sellasia ei taida juurikaan saada..
              Last edited by Takalo_kari; 02-03-2012, 22:07.
              Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
              -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
              Kiitos ajastasi? :think

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #8
                tossa jotain http://www.bokchoys.com/differential/GearRatios.htm

                edit: ilmeisesti 316-318-320i:ssä on 3.38...
                Last edited by bemu2000; 02-03-2012, 22:14.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • Takalo_kari
                  BTCF Member
                  • Mar 2007
                  • 1359
                  • tku

                  #9
                  Originally posted by bemu2000 View Post
                  tossa jotain http://www.bokchoys.com/differential/GearRatios.htm

                  edit: ilmeisesti 316-318-320i:ssä on 3.38...
                  eli 323 ja 328 olis kolmen molemmin puolin. eli eroa olisi n. 10-12%

                  nykyinen 3000rpm olisi uudella välityksellä siis 2650-2700rpm?
                  tuo voisi olla passeli.

                  vielä kun jostain saisi selville että sopiiko se 316 kardaanin ja vetareitten kanssa paikalleen..

                  perän kiinitys varmaankin sopii koska korimalli on sama.
                  -jos joltain löytyy tuosta sopivuudesta vielä tietoa niin olisin erittäin iloinen.
                  Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                  -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                  Kiitos ajastasi? :think

                  Comment

                  • NokiLeka
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2341
                    • Eurajoki

                    #10
                    bmwfans.info tai realoem.com
                    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎