Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d m57n valtava kulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • buugi uugiii
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 30

    #16
    330d

    Originally posted by van_gils View Post
    Mulla on 330xda(-01) ja kulutus on ollu kesällä noin 6,2-7,2l/100km ja talvella mennään tuossa 7,5-9litran välillä ja pidän sitä aika normaalina
    Mulla tosin ei talvella noussu lämmöt lähellekkään normaalia vaikka nokka oli tukossa, olisko termostaatin vaihtoa vailla?! Tosin taitaa tuo automaatti ja 4-veto vähän kasvattaa kulutusta
    Mulla ollut auto noin kuukauden ja siihen vaihdettiin termari kun lämmöt ei noussut sinisen yläpuolelle pitkälläkään ajolla !

    Mutta nyt ilmennyt sellainen vika kun ilmeni ensin normaaleissa lämmöissä eli ei käy kaikilla sylintereillä tyhjäkäyntiä kunnolla kun ajaa ihan hiljaa ryömii niin tärisee ja vapisee koko härveli !!
    Tänään tuo tauti on edennyt niin pitkälle että aloitti tuon vajaa käynnin jo kun lämmöt oli sinisellä !
    Voisko olla löpösuodatin ??
    Sen irrotin ja tyhjensin sen purkkiin ja sieltä tuli röhnää aikapaljon ulos !!
    Uuden olen tilannut jo varmuudenvuoksi !!

    Comment

    • jmarjamaa
      Bimmer Rookie
      • Oct 2002
      • 92
      • Kerava city

      #17
      Softausta epäilee toki jos ei tiedä mitä softatessa tehdään

      Tehoa kun otetaan kaasu pohjassa, karttoja muokataan loppupäästä, sieltä kaasupohjassa päästä näin kansankielelle väännettynä, jos softaa on muokattu niin että osakaasulla painetaan väkisellä moottoriin ylimääräistä ainetta, ei se käy kunnolla todellakaan, eikä sellaista softaa Karala, Harinen tai kukaan muukaan täyspäinen kenellekään tee

      joskushan nämä vakiot kartat ovat varmuudella etenkin bensakoneissa paksunpuoleisia ettei detonointia pääse tapahtumaan eri lämpötiloissa ja olosuhteissa, näitä sitten voidaan ohennella, jolloin päästään sanomaan että softattuna menee vähemmällä aineella.

      Nyt tässä keväällä, kesärenkailla sama homma jatkuu, kulutusmittari näyttelee 7,5l/100km kulutusta, ja todellinen 10-11l/100km, ja ajettu on todella taloudellisella tyylillä, nyt enempi kaupingissa kuten lukema ilmoittaa.

      Viturallaan on jotain ja pahasti.
      Mitään normaalia tässä ei ole, seuraavaksi maf-arvot vielä tarkistaa, ja maf vaihtoon. jonkun verran huomasin että kevyessä kiihdytyksessä kulutusmittarin neula sykkii, eli paljon mahdollista että maffin huutaa puppaa vähän tulemaan, ei vielä ole aivan särki mutta menossa-teoria siis, tämäkin on nähty ennekin.

      katsotaan vkl miten etenee maffin mahdollisella vaihdolla.

      Webaston letkussa myös havaittu kuplia, viittaa webastolinjan mahdolliseen vuotoon myös, ehkäpä tässä on nämä kaksi vikaa päällekäin

      ps. ammatilaisen tekemä suuttimien purku ja putsi tosiaankaan ei ole ongelma, se vain pidentää suuttimien käyttöikää, parantaa polttoainetaloudellisuutta ja vähentää ohivuotoa
      Last edited by jmarjamaa; 28-03-2012, 20:10.
      E82 135i Coupe M-Sport @ 428Hp
      Z32 Fairlady TwinTurbo @ 520Hp

      EX:
      e46 330dA m-sport II touring

      Comment

      • Esal
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1344
        • Lempäälä

        #18
        Originally posted by jmarjamaa View Post
        Softausta epäilee toki jos ei tiedä mitä softatessa tehdään

        Tehoa kun otetaan kaasu pohjassa, karttoja muokataan loppupäästä, sieltä kaasupohjassa päästä näin kansankielelle väännettynä, jos softaa on muokattu niin että osakaasulla painetaan väkisellä moottoriin ylimääräistä ainetta, ei se käy kunnolla todellakaan, eikä sellaista softaa Karala, Harinen tai kukaan muukaan täyspäinen kenellekään tee

        joskushan nämä vakiot kartat ovat varmuudella etenkin bensakoneissa paksunpuoleisia ettei detonointia pääse tapahtumaan eri lämpötiloissa ja olosuhteissa, näitä sitten voidaan ohennella, jolloin päästään sanomaan että softattuna menee vähemmällä aineella.

        Nyt tässä keväällä, kesärenkailla sama homma jatkuu, kulutusmittari näyttelee 7,5l/100km kulutusta, ja todellinen 10-11l/100km, ja ajettu on todella taloudellisella tyylillä, nyt enempi kaupingissa kuten lukema ilmoittaa.

        Viturallaan on jotain ja pahasti.
        Mitään normaalia tässä ei ole, seuraavaksi maf-arvot vielä tarkistaa, ja maf vaihtoon. jonkun verran huomasin että kevyessä kiihdytyksessä kulutusmittarin neula sykkii, eli paljon mahdollista että maffin huutaa puppaa vähän tulemaan, ei vielä ole aivan särki mutta menossa-teoria siis, tämäkin on nähty ennekin.

        katsotaan vkl miten etenee maffin mahdollisella vaihdolla.

        Webaston letkussa myös havaittu kuplia, viittaa webastolinjan mahdolliseen vuotoon myös, ehkäpä tässä on nämä kaksi vikaa päällekäin

        ps. ammatilaisen tekemä suuttimien purku ja putsi tosiaankaan ei ole ongelma, se vain pidentää suuttimien käyttöikää, parantaa polttoainetaloudellisuutta ja vähentää ohivuotoa

        Ei niitä savukarttoja mistään "välistä" voi mun käsittääkseni säätää, se määrää katon tietylle polttoainemäärälle tietyllä kierrosluvulla. Maffin avulla ecu hoitelee sen välin tyhjäkäynnistä kaasupohjaan.
        Dieselissä kun ei ole varsinaisesti mitään seossuhdetta, ilmaa voi painaa koneeseen huoletta, ruiskutusmäärä määrää mitä koneesta tulee ulos tehoa. Tietenkin jos ilmaa on liian vähän tulee savu. Päästöjen takia se ilmanmäärä on tarkempi.
        Yleensä maf-vika näyttää pudottavan tehoa, mittaa ilmanmäärän liian pieneksi, jolloin kulutuskin käsittääkseni voi jopa pienentyä? Tuo maf on tietysti helppo testata ottamalla ensin se johto irti ja ajella sitten.

        Oma m57 nelivedolla vie nyt mittarin mukaan 6,7 ja tankkauksista laskettuna joku päälle 7 l/100km.

        Tuohon Webastolinjaan, sillehän tulee tankilta suoraan oma putki ja välissä pumppu...vai mistä tässä oli kyse.
        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

        Comment

        • JMTN
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2010
          • 338
          • Haukipudas

          #19
          Suurin ero tulee sieltä ratin ja penkin välistä. Ensin mulla vei maantiellä 7l, muutti vähän ajo tyyliä, niin tipahti 5,8l. Enkä edelleenkään ole teiden tukkona.

          Nämä siis laskettuja kulutuksia, eikä ajotietokoneesta katottuja.
          Last edited by JMTN; 30-03-2012, 09:52.
          BMW e91 320d -08
          ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
          ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
          ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
          Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎