Announcement

Collapse
No announcement yet.

103 Vanos ERROR: Input camshaft... NYT INPAN LIVEDATA NÄHTÄVILLÄ. Mitäs nyt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carbonfiber
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 5226
    • Hki 43

    #16
    No niin jatketaa selvittelyä ja pyydetään apuja! Kävin tänään potilasta katsomassa inpan kanssa ja tälläistä vikakoodia antoi:



    Livedatataltioinnit: http://carbonfiber.1g.fi/kuvat/Misc/Makke%20vikakoodit/


    Auto käy hienosti ja jos nollaa vian, kun auto on käynnissä niin se ei ainakaan pienellä lenkillä palaa, mutta joka kerta käynnistettäessä vika toistuu. Kuuluuko olla niin, että nuo vanoksen arvot eivät muutu vaikka kaasua painelisi/ajaisi? Luvut pysyivät koko ajan samassa, noin 4000 asti kierrätettiin ajossa.
    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
    Z3 Roadster 2.8 '98
    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #17
      Katsoisin ajoitukset, ettei ole räpelletty jotain aiemmin ja hampaalla pielessä tms. Silloin se käykin vielä ihan hyvin jos vanos saa kirittyä heiton. Noita ajoitusvikaisia voi tulla ihan merkkiliikkeestäkin.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • |makke
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 847
        • Vaasa

        #18
        Originally posted by Cell View Post
        Katsoisin ajoitukset, ettei ole räpelletty jotain aiemmin ja hampaalla pielessä tms. Silloin se käykin vielä ihan hyvin jos vanos saa kirittyä heiton. Noita ajoitusvikaisia voi tulla ihan merkkiliikkeestäkin.
        Mulla on ollut tuo auto 4 vuotta, mutta vasta nyt antaa vikakoodia :think
        Mites ne yhtäkkiä vois muuttua? Vanoksen O-renkaatkin vaihdettu.

        Miten ajoituksia edes tarkistetaan/säädetään E46:ssa?

        Katsoitteko Carbonfiberin linkistä nuo INPA:n tulokset?

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #19
          Mnjoo, ehkä, mutta jostain syystä se joko luulee nokan olevan väärässä asennossa tai sitten nokka on. Jostain vaan pitää lähteä liikkeelle.



          Paineilmajuttuja voi taatusti soveltaa jos niitä haluaa käyttää. Eiköhän sieltä stoppari löydy muutenkin.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Perlenbacher
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2010
            • 1103
            • Suomi

            #20
            Venynyt ketju?

            Comment

            • Justice
              Newbiemmer
              • Mar 2006
              • 9
              • Vaasa

              #21
              Originally posted by Carbonfiber View Post
              No niin jatketaa selvittelyä ja pyydetään apuja! Kävin tänään potilasta katsomassa inpan kanssa ja tälläistä vikakoodia antoi:



              Livedatataltioinnit: http://carbonfiber.1g.fi/kuvat/Misc/Makke%20vikakoodit/


              Auto käy hienosti ja jos nollaa vian, kun auto on käynnissä niin se ei ainakaan pienellä lenkillä palaa, mutta joka kerta käynnistettäessä vika toistuu. Kuuluuko olla niin, että nuo vanoksen arvot eivät muutu vaikka kaasua painelisi/ajaisi? Luvut pysyivät koko ajan samassa, noin 4000 asti kierrätettiin ajossa.
              Katoikko että vanoksen molemmat solenoidit toimii ja et se niiden "öljymäntätappi" liikkuu ihan vapaasti sielä putkessa? solenoidit lähtee auki 32mm lenkkiavaimella! jos ne tapit on jumis tai solenoidi ei vedä nii ei pääse öljy vanoksen männille.

              Comment

              • |makke
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 847
                • Vaasa

                #22
                Originally posted by Cell View Post
                Mnjoo, ehkä, mutta jostain syystä se joko luulee nokan olevan väärässä asennossa tai sitten nokka on. Jostain vaan pitää lähteä liikkeelle.



                Paineilmajuttuja voi taatusti soveltaa jos niitä haluaa käyttää. Eiköhän sieltä stoppari löydy muutenkin.
                Nyt on ajotukset tarkistettu, silti antaa vikakoodia käynnistyksessä
                Rupee antamaan jo oma pää vikakoodia, ellei tota saa pian ajoon.

                Originally posted by Perlenbacher View Post
                Venynyt ketju?
                Auto oli korjaamolla, jossa tarkistettiin ajoitukset. Mistä tuon voi tietää onko ketju venynyt?

                Autolla on ajettu vasta 119 tkm. Konepellin alta löytyy kyllä ESS:n remmiahdin, mutta eipä tuolla ainakaan mun aikana ole hirveesti revitelty. Mulla on ollut tuo auto vähän yli 4 vuotta (84 tkm eteenpäin), mutta vasta nyt tosiaan tuo vikakoodi on tullut.


                Originally posted by Justice View Post
                Katoikko että vanoksen molemmat solenoidit toimii ja et se niiden "öljymäntätappi" liikkuu ihan vapaasti sielä putkessa? solenoidit lähtee auki 32mm lenkkiavaimella! jos ne tapit on jumis tai solenoidi ei vedä nii ei pääse öljy vanoksen männille.
                En ole tarkistanut solenoidien toimintaa. Onko vaikea homma?


                Sain kyllä todistuksen missä mitattu päästöt ja OBD-testi ok.
                Eikö riitä että menen tuon kanssa katsastukseen ja maksan pelkästä katsastuksesta?

                Comment

                • Justice
                  Newbiemmer
                  • Mar 2006
                  • 9
                  • Vaasa

                  #23
                  joko oot kattonu ne solenoidien mäntätapit että ne liukuu vapaasti? sitte vois heittää uudet solenoidit sinne kans tai koittaa ainaki vaihtaa solenoidien paikkaa nii jos vika siirtyy B nokalle nii hyvin tod näk sen jälkeen on kyl solenoidi paskana. vai toimiiko koko auto jo ilman vikakoodeja?

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎