Announcement

Collapse
No announcement yet.

330xdA(-01) kysymyksiä..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Homer
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2005
    • 3653
    • Springfield-Jyväskylä

    #16
    Originally posted by van_gils View Post
    Opiskelin tässä vähän ja tutustuin foorumiin ja vaikuttaisi että tuo kolaus tulisi rättinivel/kumilimppusta Toivon todellakin että vika ei ole siinä jakolaatikossa, sen korjaaminen kun varmaan maksaa aikas tavalla..
    Originally posted by juxo View Post
    Omassa 330xda:ssa on samaa ongelmaa tuossa kolahtelussa/tumpsahtelussa... Rättinivel ja tukilaakeri on ehjiä, puslat näyttää ja tuntuu ehjältä mitä kerennyt kattelemaan. Täytyy vielä tarkemmin tutkia perän kehdon puslat ja vetarit jos niissä olis väljää. Tätä samaa ongelmaa oli tutkittu edellisen omistajan aikana korjaamollakin, muttei sitä kolahtelun syytä löydetty. Voihan se peräkin tietysti olla väljä.
    Ite aikanaan käytin tuolla omaa 330xd:tä samasta syystä,siis Ylämaalla. Kun klonks ääni kanssa vaivasi vähän.Rättiniveltä veikkasin ja kaikki voimansiirron öljyt vaihdatin myöskin,mutta vikaa tuohon ei löydetty.Ja yksi mekaanikko oli sitä mieltä että tuo on tuon nelivedon ominaisuus,ja sen takia oli jättänyt kyseisen automallin itselleen ostamattakin.Joko peränväljyys tai jakolaatikko kai tuon tekee jos useemmasta autosta ei muualta löydy vikaa.Samalla kertaa taidettiin vaihtaa etuvetarin suojakumi,että kai noihin sisempiä tai jotain kumeja irrallaankin myydään?Ite en lähtisi lastuttelemaan tuota automaattiasi,niin monessa myynti-ilmotuksessa kun näkee että laatikon on päässyt uusimaan ilman sitäkin.

    Comment

    • Petri
      BTCF Member
      • Jun 2004
      • 3156
      • Nummela

      #17
      Originally posted by Homer View Post
      Samalla kertaa taidettiin vaihtaa etuvetarin suojakumi,että kai noihin sisempiä tai jotain kumeja irrallaankin myydään?
      Ei kai ne sisemmät kumit sieltä miksikään mene, 3v ja 60tkm tuli ajettua eikä ollut tarvetta vaihtaa. Ulommat suojakumit oli sitten täysin eri juttu ja niitä vaihdeltiin kerran-kaksi vuodessa, mukavaa hommaa.

      E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
      E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


      Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

      Comment

      • väiski525
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2010
        • 2572
        • Vantaa

        #18
        Originally posted by van_gils View Post
        Voe voe kun siinä olisi sit ollu kaikki mutta on myös todennäköisesti menny xenonin sytytin ja HINTA OLI 470€, mitä VITTUA?? Siis voiko oikeasti olla noin kallis?

        Mut laitelkaapa vähän apua saisiko jostain vetarin ja sytyttimen edullisempaan hintaan Kiitoksia jo etukäteen.
        no tuohon hintaan saat jo täysin uudet 50w xenonsarjat lyhyille sekä pitkille, joilla alkaa jo näkemään hyvin ja jää vielä taskuun rahaa mennä ryyppäämään huolet pois baariin

        omaan e46 toukkaan ostin 50w setit lyhyille ja pitkille ja hintaa tuli 320e, sis. polttimot,ballastit,johdot,adapterit, jatkojohdot (jotta saa ballastit paremmin asennettua) , varuiksi ostin myös vastusjohdot jotka poistaa palaneen polttimon ilmoituksen, tosin näitä ei tarvinnut kun ei aiheuttanut vikavaloa setti toiminut täysin moitteetta, ei aiheuta häiriötä radioon ja kyllä näkee suosittelen
        - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

        - MB s205 220cdi -15
        - Volvo s80 2.5t -07
        - mb s211 280cdi -08
        - e46 320i -03
        - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
        - e46 320d Individual "m-sport" -04
        - e39 525i -01

        Comment

        • van_gils
          Bimmer Rookie
          • Jan 2011
          • 117
          • keski-suomi

          #19
          Olisiko se siis tämä mikä mulle käy? Autohan oli 330xda(-01) farmari. Ja siis pitääkö vanha palauttaa tuonne??

          http://www.microsofttranslator.com/b...item484280f526

          Onko kukaan tilannu kyseisestä paikasta tavaraa?
          Last edited by van_gils; 24-03-2012, 18:19.

          Comment

          • van_gils
            Bimmer Rookie
            • Jan 2011
            • 117
            • keski-suomi

            #20
            Niin siis ja uusittava osa on pelkääjän puolen eli onko se OIKEA puoli?

            Comment

            • van_gils
              Bimmer Rookie
              • Jan 2011
              • 117
              • keski-suomi

              #21
              Mun pitää nyt ensi viikolla soitella huoltoon ja kysyä että eihän mun ole pakko ottaa sitä vetaria jos saan sen muualta puoleen hintaan Ei pitäis oikeesti kyllä antaa huollon tilata mitään osia vaan kannattaisi aina ensin katsella itse jostain! Niin Äijät, olisiko tämä se vetari mikä kävis tuohon mun autoon ja siis pitääkö tuonne lähettää vanha takaisin?
              Tuossa on nyt vielä linkki vetariin Ja oletteko tilanneet tuolta tavaraa? Mulle kun tuo ebay on vielä aika uusi tuttavuus Tilin olen kyllä luonu ja yhdesti englannista tavaraa tilannu.

              http://www.microsofttranslator.com/b...item484280f526
              Last edited by van_gils; 24-03-2012, 19:16.

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17474
                • Turku

                #22
                Originally posted by van_gils View Post
                Mun pitää nyt ensi viikolla soitella huoltoon ja kysyä että eihän mun ole pakko ottaa sitä vetaria jos saan sen muualta puoleen hintaan Ei pitäis oikeesti kyllä antaa huollon tilata mitään osia vaan kannattaisi aina ensin katsella itse jostain! Niin Äijät, olisiko tämä se vetari mikä kävis tuohon mun autoon ja siis pitääkö tuonne lähettää vanha takaisin?
                Tuossa on nyt vielä linkki vetariin Ja oletteko tilanneet tuolta tavaraa? Mulle kun tuo ebay on vielä aika uusi tuttavuus Tilin olen kyllä luonu ja yhdesti englannista tavaraa tilannu.

                http://www.microsofttranslator.com/b...item484280f526
                On kyllä edullinen vetari verrattuna siihen, mitä omaani ostin. Yli 400€ kappaleelta. Pakostahan tuo on kuitenkin saksalaisvalmistetta, ei noita taida muut valmistaa eli hintakin tulossa pikkuhiljaa alaspäin .
                Näillä mennään:
                - BMW E81 118i since 2017
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • van_gils
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2011
                  • 117
                  • keski-suomi

                  #23
                  Juu on kyllä edullinen kun kl varaosissa tosiaan oli oikean puolen vetari 406€ mut nyt tarvisin vielä vahvistuksen että onko juuri TUO käypänen minun autooni?! Vahvasti itse epäilisin että on..

                  Comment

                  • van_gils
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2011
                    • 117
                    • keski-suomi

                    #24
                    Vähän sain tänään xenoneista selvyyttä! Vika ei ainakaan ole polttimossa kun vaihdoin tänään polttimot ristiin eikä vika siirtynyt toiselle puolelle Nyt täytyy vielä jossain vaiheessa vaihtaa balastit(vai mikä nyt lie oli) ristiin niin näkee onko vika siinä vai sytyttimessä Sit tietää mitä osia joutuu hommailemaan..

                    Comment

                    • van_gils
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2011
                      • 117
                      • keski-suomi

                      #25
                      Näin jyväskylässä huollon pihassa e46:sen farmarin josta oli konepelti teipattu hiilikuituteipillä! Tuli mieleen että onkohan jyväskylän suunnalla jotain firmaa joka tekee noita teippauksia? Ja jos on niin laittakaahan vähän tietoa tänne. Oli niin velhon näkönen mun silmään ja muutti auton ulkonäköä niin ajattelin että vois itsekkin suunnitella jos tuon pellin teippauttais jossain..

                      Comment

                      • van_gils
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2011
                        • 117
                        • keski-suomi

                        #26
                        No joo, kai tuo sit käy

                        Comment

                        • van_gils
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2011
                          • 117
                          • keski-suomi

                          #27
                          Vetari tilattu saksasta(linkki ylempänä), saas nähdä tilasinko oikean osan ja milloin se toimitetaan Tämä ebay tilaus on mulle vielä niin uutta että aina jännittää vähän No raportoin tänne sit miten kävi...
                          Maksoin paypal:lla..

                          Comment

                          • juxo
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2010
                            • 301
                            • Jyväskylä

                            #28
                            Tuohon kolahdukseen palatakseni, omassa oli väljää jakolaatikossa etukardaanin laipassa. Jotenkin veikkaisin, että jakolaatikko tekee sen äänen/välyksen. Jos jollain on faktaa niin ois kiva kuulla!
                            G05 X5 45e Msport
                            E70 X5 35d
                            E36 Compact VR6T
                            E60 M5 VR6T
                            E92 VR6T Build

                            Comment

                            • van_gils
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2011
                              • 117
                              • keski-suomi

                              #29
                              Vetari tuli tänään! Vaihto olisi 24pvä ja sitten pitää alkaa perehtymään noihin xenoneihin Eli balastien vaihto toisin päin niin näkee siirtyykö vika toiselle puolelle?! Jos ei niin sitten vissiin sytytin vaihdon tarpeessa..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎