Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 325 Ei suostu käynnistymään, oudot vikakoodit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Latuu
    Newbiemmer
    • Mar 2011
    • 26
    • Kpo/Laitila

    E46 325 Ei suostu käynnistymään, oudot vikakoodit

    Hei,

    Aloitetaan nyt BTCF:lle kirjoittaminen hankalan kautta. Eli potilaan olisi -01 325i M54 tomaatilla. Ongelmana on että auto starttaa, mutta ei suostu käynnistymään. Inpalla ja DISsillä ei tule moottorista minkään valtakunnan vikakoodeja, mutta kaksi vikakoodia löytyy Bodyn kautta.

    EWS:ltä löytyy tälläinen kuin "Power on reset" joka tulee takaisin vaikka nollaisi
    ZKE5:selta (olikohan tämä nyt inpan listassa general electric tai vastaava body väylässä) - 7 Anti-theft alarm system:Siren, Radio interior protection, Tilt alarm sensor or Wire STDWA short or open ground circuit.

    Sulakkeista en ole löytänyt vikaa, en hanskalokeron enkä jarrunestesäiliön vierestä. Bensapumppu surisee sen 3sec kun laittaa virrat päälle. Lisäksi vaihdoin tulpat varmuuden vuoksi jolloinka kone yrittää kokoajan mutta ei sittenkään. Ilmamassamittarin piuhaakin olen käyttänyt irti mutta ei.

    Taustana tässä vielä että ajoin autolla bensa-asemalle tankkaamaan ja tankkauksen jälkeen auto vaan välkytteli kaikkia valoja eikä yrittänytkään käyntiin. Valot seilasivat miten sattuu himmeästi ja kirkkaasti. No vikakoodit pois ja apuvirralla käyntiin --> tyytyväisenä kotia. Seuraavana aamuna taas sama ralli. Tämän jälkeen vaihdettiin vara-akku ja taas auto pörähti käyntiin. Sammutin noin 30s - 60s käynnissä olon jälkeen ja mittasin että mikään laite ei syö akkua. Jätin auton tämän jälkeen ilman maakapelia yöksi varmuuden vuoksi, mutta tämän jälkeen ei ole muuta kuin yrittänyt startata. Ostin vielä uuden 85ah:n exiden vehkeeseen, mutta eipä tämäkään ole enää tepsinyt.

    Olisiko jollain jotain kuningas ideaa miten tästä jatkaa? :think
  • Latuu
    Newbiemmer
    • Mar 2011
    • 26
    • Kpo/Laitila

    #2
    Jatketaan tässä nyt vielä itse puhelua. Suutintukille tulee bensaa ja ampuu hyvällä paineella kun virrat on päällä. Koitin starttailla auto kun inpa oli kiinni niin moottorin ohjauksesta analog valuesta injection time nousi niin isoksi että inpa ei heitti siitä errorit. Voiko kampuran asentotunnistin vaikuttaa jollain tavalla tähän?

    Comment

    • Enzoo
      Newbiemmer
      • Apr 2005
      • 11
      • Joensuu

      #3
      Sitten kun olet sen kampuran asentotunnistimen vaihtanut, niin tarkastetaan ajoituslampulla kipinä puolan johdosta. Jos ei lamppu vilku, niin veikkaan, että ajonestolaitteella on jotain tekemistä asian kanssa. (kun on kerran ainoa mistä vikakoodi tulee).
      E36M3EVOAVO & E60530D
      Mieluummin ajaisin kyllä ooppelia...

      Comment

      • Latuu
        Newbiemmer
        • Mar 2011
        • 26
        • Kpo/Laitila

        #4
        Noniin nyt on vaihdettu kampuran sensori. Eikä tapahtunut ihmeitä niin kuin osasin odottaa. Onpahan ainakin sekin nyt sitten suljettu pois. Seuraavaksi pitäisi selvittää miksi vehe ei anna kipinää :think Kokeilin Ecun releen terminal 30 mitata jännitteitä ja sieltähän päksähti sama kuin akulta. Minnehän nuo 87:t menevät?

        Comment

        • Slazha
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 2284
          • Joensuu/Syvyys

          #5
          Näätkö livedatasta onko käynnistyslupaa? tai millä nimellä se nyt siellä onkaan? jos ei niin sitten vika kyllä viittaa ajonesto puolelle
          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
          E36 318is class II, e30 turpo

          Comment

          • Latuu
            Newbiemmer
            • Mar 2011
            • 26
            • Kpo/Laitila

            #6
            hmm.. voisin kokeilla. Osaatko sanoa yhtään tarkemmin mitä kautta tuo tieto löytyy Inpasta?

            Comment

            • Slazha
              BTCF Member
              • Nov 2004
              • 2284
              • Joensuu/Syvyys

              #7
              Originally posted by Latuu View Post
              hmm.. voisin kokeilla. Osaatko sanoa yhtään tarkemmin mitä kautta tuo tieto löytyy Inpasta?
              ei oo ikinä tullu inpaa käytettyä, että viisaammat kertokoon. Mutta "keskuselektroniikan" alta varmastikin tämä löytyy
              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
              E36 318is class II, e30 turpo

              Comment

              • Perlenbacher
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2010
                • 1103
                • Suomi

                #8
                GM tai EWS alta kattelisin.

                Comment

                • Latuu
                  Newbiemmer
                  • Mar 2011
                  • 26
                  • Kpo/Laitila

                  #9
                  Noniin kävin kattelemassa vähän dataa inpalla. EWS:n internal state:ssa on DME line switched free - YES ja Key is sending - YES. Pitäis kokeilla saada kuvat jotenkin laitettua tänne näkösälle puhelimesta.

                  EWS:n ihmeellisin kohta on reading ISN number, password
                  ISN number ERROR_ECU_REJECTED
                  password ERROR_ECU_REJECTED
                  mitähän tämä ISN number tekee ja mitkä arvot tuossa pitäis olla kun virrat on käännetty 2-asentoon.

                  Moottoriohjauksen puolelta kun koitin kattoa niin EWS - DME start value synchronizen alta löytyi vielä "Keine Startwert - initialisierung im aktuellen Fahrzyklus durchgefuehrt". Sen verran ymmärrän saksaa että ei starttausarvoa?

                  Onko lisää ehdotuksia mitenkä edetään? :think

                  Comment

                  • Inhuman
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2010
                    • 507
                    • Oulu ja Haukipudas

                    #10
                    Onko sitä toisella avaimella koitettu käyntiin?
                    MOI !

                    Comment

                    • Latuu
                      Newbiemmer
                      • Mar 2011
                      • 26
                      • Kpo/Laitila

                      #11
                      On kokeiltu molemmilla avaimilla. Ei vaikutusta asiaan.

                      Comment

                      • Latuu
                        Newbiemmer
                        • Mar 2011
                        • 26
                        • Kpo/Laitila

                        #12
                        Noh nyt on tullut opiskeltua vähän lisää ja näyttäsi siltä että DME.n jakama ISN number ei täsmää EWS.ssä olevan numeron kanssa. En tosin tiedä mikä versio EWS3:sesta tässä -01 mallissa on, mutta jotenkin EWS ja DME pitäisi saada mätsäämään toistensa ISN numberit (allignment). Ei näköjään enää suomi suju kun lukee enklantia. Onko kukaan tehnyt tälläistä? Ja onko tuolla EWS - DME "linjauksella" väliä onko DME.ssä rullaava numerosarja vai kiinteä numero?

                        Tuntuu kyllä ihmeelliseltä että tuo olisi "koodi" olisi voinut unohtua ajonestolta. DME:stähän ei ilmeisesti koodit muutu? Noh akku oli kuitenkin noin 8h irti autosta niin kai se voi olla mahdollista.

                        Comment

                        • Latuu
                          Newbiemmer
                          • Mar 2011
                          • 26
                          • Kpo/Laitila

                          #13
                          Jaaha vika saatu korjattua. Auto käy ja kukkuu, mutta reiluhkon ajelun jälkeen syttyi sitten latauksen merkkivalo ja todettiin et laturi soronoo. Noh tälläistä tällä kertaa

                          Comment

                          • Slazha
                            BTCF Member
                            • Nov 2004
                            • 2284
                            • Joensuu/Syvyys

                            #14
                            Originally posted by Latuu View Post
                            Jaaha vika saatu korjattua. Auto käy ja kukkuu, mutta reiluhkon ajelun jälkeen syttyi sitten latauksen merkkivalo ja todettiin et laturi soronoo. Noh tälläistä tällä kertaa
                            mikä oli vialla?
                            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                            E36 318is class II, e30 turpo

                            Comment

                            • Latuu
                              Newbiemmer
                              • Mar 2011
                              • 26
                              • Kpo/Laitila

                              #15
                              Inpan mukaan ei ollut käynnistyslupaa, mutta inpalla resetoimalla moottorinohjauksen puolelta EWS-DME synkronointi niin lähti käyntiin. En tiiä sit miten paljon tuo viallinen laturi sekoitti menoa. Jännä kyllä kun missään vaiheessa ei polttanut latauksen merkkivaloa, ennen kuin olin ajanut n. 20km. Ei se kyllä palanut vian alettuakaan, mutta hyvä että nyt toimii.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎