Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d M57 Turbovaihtoehtoja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kepesjokke
    Bimmer Rookie
    • Apr 2011
    • 52
    • Lapland

    330d M57 Turbovaihtoehtoja?

    Hakua on käytelty pitkin talvea ja sieltä täältä jotain on jäänyki muistiin mutta kysympä nyt jos jollaki on suoraa tietoa kun tarkotuksena on käyttää auto Karalalla ennen kesää.

    Autolla on ajettu jo 200tkm ja mielessä turbon vaihto ennenku tuo nykynen porsii niin ajattelin josko kerralla laittas hieman isomman ahtimen ennen ohjelmointia josko sais lisätehoa vähän enemmän.

    Mikä sinne kannattaa vaihtaa ja mistä halvimmalla?

    Ja mimmonen projekti tuo ahtimen vaihto on?

    Muuta huomioitavaa ?

    Makia homma jos löytys tietotaitoa aiheen tiimoilta !
    E46 330d
  • Esal
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1344
    • Lempäälä

    #2
    Ei sillä isommalla ahtimella yksistään juuri mitään hyötyä saa, ei se vakiokaan yleensä kesken lopu. Tarvis välijäähdytintä ja ehkä pakoputkistoa muutella, isommat suuttimet...samalla rahalla saa m57n josta ilman rakenteellisia muutoksia saa enempi irti säädettynä.

    Omassa m57 on 2260 ahdin ja lastutettuna se antoi samanlaisia arvoja kuin vakioahtimellakin saadaan.
    Last edited by Esal; 02-04-2012, 09:04.
    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

    Comment

    • NokiLeka
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2341
      • Eurajoki

      #3
      Alkuperäinen ahdin pitäisi riittää sinne 250hv paikkeille ja sitä ei helpolla vanhasta koneesta saa ilman suuttimien vaihtoa, joten isompi ahdin ei pelkästään auta tehon puutteeseen. Kannattaa lueskella tämä ketju huolella läpi, sieltä löytyy kyllä kaikki tarvittavat vastaukset matkan varrelta GT2260v asennus e39 530D:n + muuta pikku näpräystä tekniikkapuolelle
      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

      Comment

      • Kepesjokke
        Bimmer Rookie
        • Apr 2011
        • 52
        • Lapland

        #4
        Joo! tuota olenki joskus selaillu mutta nyt en sitä löytäny..

        Ompa hyvä että tuli kuitenki kysyttyä, säästin tonnin lueskelin vaan tuolta Karalan sivuilta että M57n:n ahdin kannattaa vaihtaa nykysen tilalle niin pääsee paremmille teholukemille mutta jos sillä ei merkittävää hyötyä saa niin käytän vaan ohjelmoinnissa ja kovaa ajoa.
        E46 330d

        Comment

        • NokiLeka
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2341
          • Eurajoki

          #5
          Pääseehän sillä, jos on ensin vaihtanut suuttimet ja muuta pientä.. Mutta muutoin vakiokoneesta ei uudemmalla ahtimella tee sen kummempaa teholisää. Ainoa saatava hyöty on nähtävästi hieman pidempi vetoalue, jonka isompi ahdin pystyy tarjoamaan. Mullakin on tuo 2260 laitettuna alkuperäisen tilalle, kun kerran halvalla sain, mutta ei ole lastutettu niin en ota kantaa lukemiin.
          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

          Comment

          • Jonsku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 4647
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by Kepesjokke View Post
            Autolla on ajettu jo 200tkm ja mielessä turbon vaihto ennenku tuo nykynen porsii niin ajattelin josko kerralla laittas hieman isomman ahtimen ennen ohjelmointia josko sais lisätehoa vähän enemmän.
            Kyllä nuo ahtimet kestää hyvin paljon enemmänkin. Itselle tuli M57:aan äskettäin 360tkm mittariin, ei ylimääräistä välystä ahtimessa ja hyvin rokkaa muutenkin
            - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

            ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
            ex. Alpina D10 Touring #33/94
            ... and many more

            Comment

            • Kepesjokke
              Bimmer Rookie
              • Apr 2011
              • 52
              • Lapland

              #7
              kiitoksia vastauksista!

              Joo ei tuo omakaan ujella, savuta ja vetää hyvin eli kyllä varmaanki on solmu kunnossa, eli ei kai siinä muuta kun Karalalle aikaa varailemaan.

              Meinasin tosin jos coolerin käyttäs irti ja pesis ennen ohjelmoinnissa käyttöä, EGR:lle oonki jo tehny ohitusleikkauksen.
              Tosin riippuu kuinka helvetinmoinen työmaa tuosta on cooleri päästää pois ?

              Karalan sivuilta luin että coolerin tehoa voi parantaa muuttamalla coolerin jäähytysreittejä, onko kellään siitä kokemusta?

              Karala taitaa olla aika etevä nuissa ohjelmoinnissa ja käsittääkseni penkissä säätää? harmi että niitä pajoja ei taida olla ylempänä kuin Jväskylässä, joutuu ajeleen 2000km sen takia kun muuta käyntiä ei ole etelässä..
              E46 330d

              Comment

              • NokiLeka
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2341
                • Eurajoki

                #8
                Originally posted by Kepesjokke View Post
                Karalan sivuilta luin että coolerin tehoa voi parantaa muuttamalla coolerin jäähytysreittejä, onko kellään siitä kokemusta?
                Löytyy juttua siitä samasta linkittämästäni keskustelusta, lähinnä pohjapanssarin rei'ityksestä kyse. Sieltä löytyy kyllä kuviakin.
                "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                Comment

                • Esal
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1344
                  • Lempäälä

                  #9
                  Originally posted by Kepesjokke View Post
                  Karala taitaa olla aika etevä nuissa ohjelmoinnissa ja käsittääkseni penkissä säätää? harmi että niitä pajoja ei taida olla ylempänä kuin Jväskylässä, joutuu ajeleen 2000km sen takia kun muuta käyntiä ei ole etelässä..
                  Karalan vakiosoftaahan laittaa moni muukin, kaikilla ei tosin penkkiä.
                  Siinä sivun alareunassa on lueteltu 24 paikkakuntaa
                  *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                  Comment

                  • Kepesjokke
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2011
                    • 52
                    • Lapland

                    #10
                    Originally posted by Esal View Post
                    Karalan vakiosoftaahan laittaa moni muukin, kaikilla ei tosin penkkiä.
                    Siinä sivun alareunassa on lueteltu 24 paikkakuntaa
                    No katohan vaan !

                    Karalaki ilmeisesti ajaa vaan tuon vakiosoftan mutta penkkilapun saa siitä?

                    Onko tietoa minkähintanen tuolla Oulun pajassa on ?
                    E46 330d

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎