Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 318i vm. -98 käyntiongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nakkki
    Newbiemmer
    • Apr 2012
    • 7
    • pne

    E46 318i vm. -98 käyntiongelmia

    nii eli kyseinen bemari ois tossa tulilla. vikakoodit on luettu ja anto seuraavaa:

    > nokka-akselin asentotunnistin (uusittu pari päivää sitten)
    > CAN: viestiyhteys: moottori - mittaristo (mikä tää o?)

    tommosia anto kun luetin viereisellä paikkakunnalla olevalla korjaamolla.
    ongelmana on siis se, että auto käynnistyy, mutta ehtii käydä n. 5 sekuntia kunnes ASC valo alkaa palaa, jonka jälkeen auto sammuu. uusi akku on sisällä (62Ah / 600A, merkkiä en muista), joten ei pitäis siitä ainakaan sitten olla kiinni. ilmamassamittari on myös uusittu pari viikkoa sitten.
  • Jake78
    Newbiemmer
    • Jan 2012
    • 4
    • Suomi

    #2
    Mulla antoi vaikka mitä vikakoodeja ja sama valo syttyi ku kampiakselin sentotunnistin oli rikki, ei kylläkään sammunut, mutta nyki niin pirusti..

    Comment

    • nakkki
      Newbiemmer
      • Apr 2012
      • 7
      • pne

      #3
      jepjoo.. vois vaihtaa sen kans

      Comment

      • nakkki
        Newbiemmer
        • Apr 2012
        • 7
        • pne

        #4
        jooo eli pientä updatee tähän. kampiakselin asentotunnistin sekä ilmapumppu oli rikki. mut nyt se tekee semmosta, et kylmänä ei tunnu ottavan kierroksia ollenkaan, mut sitten ku lämmöt nousee sen sinisen rajan yli, niin toimii ihan normaalisti. vikakoodeissa valittaa edelleen nokka-akselin asentotunnistinta. myös bensapumppu on kunnossa. olisko ketju löysällä? ku sehän on näissä tyyppivikana :p

        Comment

        • nakkki
          Newbiemmer
          • Apr 2012
          • 7
          • pne

          #5
          ja tosiaan kone on 1.9l bensa, M43TU

          Comment

          • Takalo_kari
            BTCF Member
            • Mar 2007
            • 1359
            • tku

            #6
            äkkiä arvattuna vois olla lämpöanturi sökö.

            ei faktaa mutta oireet vois viitata johonkin sellaseen. tuskin kovin kallis anturi kokeilla..

            ps. ei oo eka kerta kun uusi osa olisi paskana joten voihan uusikin asennontunnistin olla rikki
            Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
            -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
            Kiitos ajastasi? :think

            Comment

            • nakkki
              Newbiemmer
              • Apr 2012
              • 7
              • pne

              #7
              kävin tuolla korjaamolla missä se auto on, nii ne äijät sano et sen nokka-akselin anturin ja nokan välissä on liian iso rako(?) ettei se anturi tunnista sitä oikein tjsp. mut se on tarvikeanturi, eihän niist ikinä tiiä. ja en tiiä onko siinä N42 vai M43 koneelle tarkotetut arvot. seuraavaks ne koittaa alkuperäsellä anturilla, kattoo jos sit vaikka toimis

              Comment

              • nakkki
                Newbiemmer
                • Apr 2012
                • 7
                • pne

                #8
                plus että ketjun ajotus oli kunnos

                Comment

                • nakkki
                  Newbiemmer
                  • Apr 2012
                  • 7
                  • pne

                  #9
                  noniin, vika ei korjaantunu sillä nokka-akselin anturin vaihdolla. eli ongelmana: kylmäkäynnistyksen jälkeen ei ota kierroksia ja meinaa tukehtua. normi tyhjäkäynti kyllä toimii. ja kun lämpiää sinisen rajan yli niin toimii normaalisti.

                  apuja?!

                  Comment

                  • Takalo_kari
                    BTCF Member
                    • Mar 2007
                    • 1359
                    • tku

                    #10
                    Originally posted by nakkki View Post
                    kävin tuolla korjaamolla missä se auto on, nii ne äijät sano et sen nokka-akselin anturin ja nokan välissä on liian iso rako(?) ettei se anturi tunnista sitä oikein tjsp. mut se on tarvikeanturi, eihän niist ikinä tiiä. ja en tiiä onko siinä N42 vai M43 koneelle tarkotetut arvot. seuraavaks ne koittaa alkuperäsellä anturilla, kattoo jos sit vaikka toimis
                    olisit heti sanonut että tarvike.. ja hait tietty motonetista.

                    niihin paskoihin ei kannata koskea...
                    Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                    -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                    Kiitos ajastasi? :think

                    Comment

                    • juppiss
                      Newbiemmer
                      • May 2012
                      • 1
                      • Kuopio

                      #11
                      Originally posted by nakkki View Post
                      noniin, vika ei korjaantunu sillä nokka-akselin anturin vaihdolla. eli ongelmana: kylmäkäynnistyksen jälkeen ei ota kierroksia ja meinaa tukehtua. normi tyhjäkäynti kyllä toimii. ja kun lämpiää sinisen rajan yli niin toimii normaalisti.

                      apuja?!
                      Mulla oli samat oireet kun ilmamassamittari oli rikki. kokeile kun irrotat sen johdon.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎