190tkm ajettu 320dA oireilee siten, että kun on seissyt pidempään paikallaan (jo muutama tunti yleensä riittää), on tehot kateissa. Käytännössä reagoi ainoastaan pintakaasuun, vauhtia kerätään kaikessa rauhassa. Joskus vika menee ohi 10 sekunnissa, joskus se kestää 10 minuuttia. Aina kuitenkin on yhtäkkiä tehot löytynyt ja tuttuun tapaan ruvennut kiskomaan.
Vikaa selvitetty sen verran, että Schmiedmannilla vikakoodit luettu. Herjaa imuvuotoa turbon imupuolella (charge air tube). Epäilivät, että likainen ilman lämpötila tai mikä lie sensori putken kyljessä olisi aiheuttanut tuon vian. Sensorista ja sen liittimistä crc:llä huuhdeltu lika pois --> ei vaikutusta. Seuraavana ehdotuslistalla oli ilmamassamittari ja joku toinen sensori muistaakseni ahtopuolella.
Sen verran historiaa, että sekä automaatin turbiini että turbo hajosivat ja vaihdettiin syksyllä uusiin. Turbon hajottua menin ajamaan sillä parikymmentä kilometriä aina öljyn merkkivalon syttymiseen saakka, jonka seurauksena öljyä päätyi paikkoihin, joihin sen ei kuuluisi mennä. Tammer-Dieselissä vaihtoivat turbon uuteen ja pesivät muistaakseni imusarjan (läppien poisto samalla) ja intercoolerin. Voikohan tuo sotku jollain tapaa aiheuttaa tämän vian?
Lisäksi kuluneena talvena kylmäkäynnistys oli inhottavan huonoa, perstuntuma sanois että hehkut paskana muttei niistä tule vikakoodia niin en ole niiden tai niiden ohjausboksin vaihtoon ryhtynyt.
Onko viisaammilla ajatuksia?
Vikaa selvitetty sen verran, että Schmiedmannilla vikakoodit luettu. Herjaa imuvuotoa turbon imupuolella (charge air tube). Epäilivät, että likainen ilman lämpötila tai mikä lie sensori putken kyljessä olisi aiheuttanut tuon vian. Sensorista ja sen liittimistä crc:llä huuhdeltu lika pois --> ei vaikutusta. Seuraavana ehdotuslistalla oli ilmamassamittari ja joku toinen sensori muistaakseni ahtopuolella.
Sen verran historiaa, että sekä automaatin turbiini että turbo hajosivat ja vaihdettiin syksyllä uusiin. Turbon hajottua menin ajamaan sillä parikymmentä kilometriä aina öljyn merkkivalon syttymiseen saakka, jonka seurauksena öljyä päätyi paikkoihin, joihin sen ei kuuluisi mennä. Tammer-Dieselissä vaihtoivat turbon uuteen ja pesivät muistaakseni imusarjan (läppien poisto samalla) ja intercoolerin. Voikohan tuo sotku jollain tapaa aiheuttaa tämän vian?
Lisäksi kuluneena talvena kylmäkäynnistys oli inhottavan huonoa, perstuntuma sanois että hehkut paskana muttei niistä tule vikakoodia niin en ole niiden tai niiden ohjausboksin vaihtoon ryhtynyt.
Onko viisaammilla ajatuksia?
Comment