Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330d kytkin kovalle vauhtipyörälle?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jube
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 9636
    • ...

    e46 330d kytkin kovalle vauhtipyörälle?

    Kytkinhommiista ei ole kokemusta päässyt karttumaan joten muutama kysymys asiaan liittyen:
    Jousitettu 240mm levy ja asetelma pitäisi saada hommattua kovalle vauhtipyörälle, sopiiko e28 535i 240mm jousitettu levy 330d manuaalin boorille? Asetelmaksi on suunniteltu 330d Sachs race asetelmaa.
    Täytyisi saada pitämään 600-700Nm, onnistuuko em. kokoonpanolla kun sintterihommiin ei mielellään lähdetä? :think
    Entä painelaakeri, sopiiko 330d orkkis laakeri race asetelman kanssa?

    Semmosta tälläkertaa, lisää virittelyprojektista sitten kun voimansiirto on kunnossa
    Näillä mennään:
    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
    MB c124 230CE -90 "Badboy"
    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
  • NokiLeka
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2341
    • Eurajoki

    #2
    Sachsilta on saatavilla myös levyä tuolle Race asetelmalle, sama lätty kuin e39 M5. Ainakin muistaakseni näin, väännönkestoa ei taideta missään sanoa.

    edit. Tuossa kyseinen levy ja sanovat väännön kestoksi 540+nm.
    Last edited by NokiLeka; 08-05-2012, 12:14.
    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

    Comment

    • Jube
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 9636
      • ...

      #3
      Mutta eikö e39 M5:ssa ole jousittamaton levy kun on kaksoismassa vauhtipyörä? :think
      Originally posted by NokiLeka View Post
      edit. Tuossa kyseinen levy ja sanovat väännön kestoksi 540+nm.
      Missä?
      Näillä mennään:
      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
      MB c124 230CE -90 "Badboy"
      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

      Comment

      • NokiLeka
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2341
        • Eurajoki

        #4
        Tuossa siis, linkki jäi



        Ja kyllähän se on jousittamaton. Mutta toisena vaihtoehtona tulee mieleen sellainen, että muistaakseni uudemman M57N:n kytkin olisi jousitettu?
        "I do everything my Rice Crispies tell me to"

        Comment

        • Jube
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 9636
          • ...

          #5
          Taitaa jousittamaton levy + kova vauhtis olla turhan jäpäkkä paketti päivittäiskäyttöä ajatellen
          Näillä mennään:
          Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
          BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
          BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
          BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
          MB c124 230CE -90 "Badboy"
          MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

          Comment

          • NokiLeka
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2341
            • Eurajoki

            #6
            Varmasti.
            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

            Comment

            • Jube
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 9636
              • ...

              #7
              Osaako joku sanoa onko e28 535i levyssä sama boori kuin e46 330d:n akselissa?
              Em. levy on toistaiseksi ainoa löytämäni 240mm jousitettu levy :think
              Näillä mennään:
              Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
              BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
              BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
              BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
              MB c124 230CE -90 "Badboy"
              MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #8
                Originally posted by Jube View Post
                Osaako joku sanoa onko e28 535i levyssä sama boori kuin e46 330d:n akselissa?
                Em. levy on toistaiseksi ainoa löytämäni 240mm jousitettu levy :think
                Ei ole. 330D on paljon paksumpi booritus, silmämääräisesti sama kuin V8 manuaalissa.
                Yksi manuaaliaski meinaan on tuossa 330d perästä josta vertailtiin kokoja juuri.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • Jube
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 9636
                  • ...

                  #9
                  Ok, kiitoksia Supa!

                  Mistähän helvetistä tuohon sitten levyn löytää, ei ole varaosakuvan mukaan M57N koneisen levykään jousitettu samoin kuin ei myöskään v8 manuaalin levy
                  Ja miten silmälaakerin asennus, onko M57 kampuran päässä kokeistus silmälaakeria varten?
                  ST Mersuissa ovat käyttäneet e39 M5 race asetelmaa mutta niissäkin lie sitten käytetty Merssan boorituksella olevaa 240mm jousitettua levyä, vai onko joku kokeillut jousittamatonta levyä kovan vauhtiksen kanssa :think

                  Edit: 21217526590 numerolla olevasta v8 levystä on kahdenlaista varaosakuvaa, toisessa kuvassa jousittamaton ja toisessa jousitettu levy...

                  Jos jollakulla on varmaa tietoa esim: M57N koneisen levystä niin kertokaa ihmeessä?
                  Last edited by Jube; 08-05-2012, 14:00.
                  Näillä mennään:
                  Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                  BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                  BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                  BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                  MB c124 230CE -90 "Badboy"
                  MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                  Comment

                  • Jube
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 9636
                    • ...

                    #10
                    Olisiko Supalla mahdollista mitata 330d kytkinakselin boorista sekä sisä että ulko halkaisija? :think
                    On käsittääkseni 27/35mm mutta varmistus asiaan ei olisi pahasta...
                    Last edited by Jube; 08-05-2012, 18:06.
                    Näillä mennään:
                    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                    MB c124 230CE -90 "Badboy"
                    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                    Comment

                    • Jonsku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 4645
                      • Tuusula

                      #11
                      Originally posted by Jube View Post
                      Taitaa jousittamaton levy + kova vauhtis olla turhan jäpäkkä paketti päivittäiskäyttöä ajatellen
                      Originally posted by NokiLeka View Post
                      Varmasti.
                      On itseasiassa yllättävänkin mukava ja näpsäkkä. Ainakin omaan jalkaan tuntuu varsin sopivalta (cabriossa S62 jousittamaton levy, Sachs -765 asetelma + kova VP)..

                      Eli ei mahdoton, riippuu toki mieltymyksistä.



                      Eikös "kaikissa" BMW:ssä ole tuo kampuran silmälaakeri sama 15x32x10? Ainakin M20, M30, M57, M60 ja M62 ovat olleet samoja - miksei muutkin?

                      edit; aika kattavalta tuo lista äkkiseltään näyttää http://bmwfans.info/parts/catalog/11211720310/
                      Last edited by Jonsku; 08-05-2012, 20:41.
                      - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                      ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                      ex. Alpina D10 Touring #33/94
                      ... and many more

                      Comment

                      • saki
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2006
                        • 247

                        #12
                        Originally posted by Jonsku View Post
                        On itseasiassa yllättävänkin mukava ja näpsäkkä. Ainakin omaan jalkaan tuntuu varsin sopivalta (cabriossa S62 jousittamaton levy, Sachs -765 asetelma + kova VP)..

                        Eli ei mahdoton, riippuu toki mieltymyksistä.



                        Eikös "kaikissa" BMW:ssä ole tuo kampuran silmälaakeri sama 15x32x10? Ainakin M20, M30, M57, M60 ja M62 ovat olleet samoja - miksei muutkin?

                        edit; aika kattavalta tuo lista äkkiseltään näyttää http://bmwfans.info/parts/catalog/11211720310/
                        Itellä kanssa m50 perässä kova vauhtis, M5 sachs race asetelma ja kova sintteri levy. Ihan ok ajella.. vähän ehkä kulmikas vekslaillessa mutta jos manuaalilla ajo muuten onnaa hyvin ei toi mikään ongelma ole. Massa levy antanee viel hieman pehmeemmän ja vähemmän haukkaavan kytkennän mitä toi sintteri niin lienee melko siivo käytöksinen jo.
                        BMW i3 REX

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          #13
                          Kyllä kova vauhtis bensas toimii mutta miettisin kyllä pariin kertaan dieselissä. Ei käy kuitenkaan ihan niin tasaisesti :think
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Jube
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 9636
                            • ...

                            #14
                            Kovan vauhtipyörän toiminnasta dieselissä on puhuttu paljon mutta hyvin toimii alkupään w124 diesel Mersuissakin ja käyvät vielä "hieman" epätasaisemmin mitä M57 :think
                            Sitä en tiedä kuinka paljon rasittaa M57:ssa kampiakselia kun on suunniteltu kaksoismassa pyörälle toisin kuin Merssat?
                            Näillä mennään:
                            Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                            BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                            BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                            BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                            MB c124 230CE -90 "Badboy"
                            MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                            Comment

                            • Jube
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 9636
                              • ...

                              #15

                              Siinä se on...
                              Onkohan tuommonen levy millainen väännönkestolta vrt. normi massalevy?
                              Näillä mennään:
                              Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                              BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                              BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                              BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                              MB c124 230CE -90 "Badboy"
                              MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎