Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330d kytkin kovalle vauhtipyörälle?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MasterGuruOFengines
    Newbiemmer
    • Jun 2010
    • 26
    • Panelia

    #16
    Ei todellakaan sovi M30 askin kytkinakselin rihla mallia vanha liitto...

    330d:n viisipykäläisessä on sama boori kuin M60B40 koneen S6S420R askissa... Ja levyn halkaisija juurikin tuo 240mmm


    Originally posted by Jube View Post
    Kytkinhommiista ei ole kokemusta päässyt karttumaan joten muutama kysymys asiaan liittyen:
    Jousitettu 240mm levy ja asetelma pitäisi saada hommattua kovalle vauhtipyörälle, sopiiko e28 535i 240mm jousitettu levy 330d manuaalin boorille? Asetelmaksi on suunniteltu 330d Sachs race asetelmaa.
    Täytyisi saada pitämään 600-700Nm, onnistuuko em. kokoonpanolla kun sintterihommiin ei mielellään lähdetä? :think
    Entä painelaakeri, sopiiko 330d orkkis laakeri race asetelman kanssa?

    Semmosta tälläkertaa, lisää virittelyprojektista sitten kun voimansiirto on kunnossa
    nykyiset: E39 523i -00, E39 "520"ia - 96, 525iA Ex. Diblomat -89, 520i M50 -90 ( tuned ), 520i tbo Mosselmann - 88 M20B27

    Ex. 323i -81, 628iA -82, E28 535i -86, 520i -90

    Comment

    • Jube
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 9636
      • ...

      #17
      Miksihän tämä on siirretty pois moottori ja voimansiirto osiosta?
      Minä olen tyhmä ja tiedän sen mutta olen luullut kytkimen kuuluvan olennaisena osana voimansiirtoon, vaikka otsikossa lukee 330d niin asiahan koskee kaikkia M57 johdannaisia manuaaleja
      Last edited by Jube; 11-05-2012, 09:48.
      Näillä mennään:
      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
      MB c124 230CE -90 "Badboy"
      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

      Comment

      • keisba
        Newbiemmer
        • Jan 2009
        • 13
        • jutah

        #18
        E91 330D kytkin ja vauhtipyörä tuntuu kestävän hyvin 700nm vääntöä sen kummemmin jyristelemättä tai luistamatta. Luulisi menevän heittämällä myös E46:siin. Itse vuodenpäivät ajellu ilman ongelmia, 725nm mitattu vääntöä joka tulee 2800 kohdilla. Vauhtipyörän täytyy olla parempi kuin E46 vauhtipyörä.

        Comment

        • eskomorko
          Bimmer Rookie
          • Nov 2004
          • 45

          #19
          Mulla oli aikanaan 325tds:ssä kova vauhtis+jousittamaton levy (328 e36 massalevy)+ race asetelma -765. Dieselissä toi askilta tuleva rallatus on tyhjäkäynnillä kytkin ylhäällä aika raastavaa pidemmän päälle ja vaihdoin sen jousitettuun levyyn, joka hiljens rallatusta aika paljon. Käytön kannalta eroa ei juurikaan ole. Eli niinku Jonskukin sanoi niin ei oo mahoton ratkasu.

          Eikös Sachsin sivuilla näe kaikista malleista levyjen hammasprofiilin, jonka mukaan voi verrata mitkä levyt mihinkin malliin.

          330d m57 135kw hammasprofiili massalevyllä, jousittamaton on 10, joka on sama mitä on melkee joka bemarissa, vanhemmissa varsinkin. e39 M5 on myös sama profiili.

          330d m57n 150kw onkin sitten hammasprofiiliksi laitettu 26, jota löytyy esim e90 korimallista.

          SACHsin sivuilta löytyy tiedostot näihin tietoihin ja asetelmien ja jousitettujen levyjen väännönkestoihin. Linkkejä ei oo valitettavasti tähän hätään
          Last edited by eskomorko; 30-05-2012, 21:30. Reason: lisätieto

          Comment

          • eskomorko
            Bimmer Rookie
            • Nov 2004
            • 45

            #20
            Edelliseen viitaten, niin jos Jubella on m57 koneinen 330d niin se e28 535 jousitettu levy ja -765 asetelma vois hyvinkin mennä. Ja olikohan Supan vertailema laatikko m57 vai m57n perästä ja 5 vai 6 lovinen? Multa löytyy vanhoja levyjä joita voi sovittaa boorille jos on tarvis ja ne on juuri tuolla 10 hammasprofiililla

            Mulla itellä oli juuri tuo e28 -731 loppunen massalevy ja -765 loppunen asetelma. Sitte sen vauhtipyörän kiinnityspinnan piti olla millin tjsp. syvemmällä kuin kytkin pinta, jotta asetelma toimii oikein eli pitää sen 600-700 nm. zJark tai Jonksu voi muistaa vauhtiksen mitat paremmin.

            Comment

            • JMTN
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2010
              • 338
              • Haukipudas

              #21
              Tuolta mittatilaustyönä kovavauhtipyörä --> www.blingfactory.fi
              BMW e91 320d -08
              ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
              ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
              ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
              Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

              Comment

              • JMTN
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2010
                • 338
                • Haukipudas

                #22
                Originally posted by keisba View Post
                E91 330D kytkin ja vauhtipyörä tuntuu kestävän hyvin 700nm vääntöä sen kummemmin jyristelemättä tai luistamatta. Luulisi menevän heittämällä myös E46:siin. Itse vuodenpäivät ajellu ilman ongelmia, 725nm mitattu vääntöä joka tulee 2800 kohdilla. Vauhtipyörän täytyy olla parempi kuin E46 vauhtipyörä.
                Sopiihan ne keskenään, kun saman varaosanumeron antaa koko paketille.
                BMW e91 320d -08
                ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
                ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
                ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
                Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎