Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d sammui kesken ajon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ!
    Bimmer Rookie
    • Mar 2011
    • 51
    • Raahe

    330d sammui kesken ajon

    Moro, elikkä 330d touring jätti yhtäkiä välille. 1 km kerkesin ajaa niin sammu kesken ajon? :think Koitin starttailla niin välillä lähti käyntii mutta pari sekunttia niin sammu jälleen. Lämpömittari heitteli punasen ja sinisen välillä koko ajan, kun laitto virrat päälle ja kuului outoa raksutusta ecun tyköä ja sulakkeitten tyköä. Tarkistin sulakkeet ja kaikki ok. En saanu käyntii niin eikö hinaukseen ja hinauksen jälkee ei ole enään lähteny käyntii. Pumput kyllä ääntää ja naftaa tulee letkuista. Vikakoodit luettiin niin löyty 1df5, eli ajoestolaite?? Startti kyllä pyörii niin iloisesti mutta ei vaan lähe käyntii niinkuin ois eculta joku johto irti. Koodia koitettiin poistaa mutta aina tuli takaisin. Taitaa olla samaa vikaa kuin tuossa? ---> http://www.btcf.fi/forum/search.php?searchid=2264449
    En laittanu tonne ku oli mallisarjakohtainen topic. Huomena pitäs alottaa kytkinremontti mutta mitenpä tota ajaa minnekkään pajalle ku vikoja tulee vikojen päälle niinkuin täsä pemarissa on ollu... 3 kpl avaimia ja mikään ei toimi vaikka koodaski avaimet onnistuneesti.
    Nykyinen: E61 525d, Nissan King Cab
    Ex: Golf,2xVolvo, Bmw e46 330d, Bmw e36 M3, Corolla, e34 525td, 2x E36 328
  • timppa-
    Bimmer Rookie
    • Apr 2011
    • 52
    • Rovaniemi

    #2
    Käsittääkseni mikäli ajonestoa lykkää päälle, ei vikakoodien luku/nollaus poista ongelmaa, vaan on suoritettava koodaustoimenpiteitä, joilla ajonesto saadaan pois päältä ja auto käyntiin! :think



    Originally posted by TJJ! View Post
    Moro, elikkä 330d touring jätti yhtäkiä välille. 1 km kerkesin ajaa niin sammu kesken ajon? :think Koitin starttailla niin välillä lähti käyntii mutta pari sekunttia niin sammu jälleen. Lämpömittari heitteli punasen ja sinisen välillä koko ajan, kun laitto virrat päälle ja kuului outoa raksutusta ecun tyköä ja sulakkeitten tyköä. Tarkistin sulakkeet ja kaikki ok. En saanu käyntii niin eikö hinaukseen ja hinauksen jälkee ei ole enään lähteny käyntii. Pumput kyllä ääntää ja naftaa tulee letkuista. Vikakoodit luettiin niin löyty 1df5, eli ajoestolaite?? Startti kyllä pyörii niin iloisesti mutta ei vaan lähe käyntii niinkuin ois eculta joku johto irti. Koodia koitettiin poistaa mutta aina tuli takaisin. Taitaa olla samaa vikaa kuin tuossa? ---> http://www.btcf.fi/forum/search.php?searchid=2264449
    En laittanu tonne ku oli mallisarjakohtainen topic. Huomena pitäs alottaa kytkinremontti mutta mitenpä tota ajaa minnekkään pajalle ku vikoja tulee vikojen päälle niinkuin täsä pemarissa on ollu... 3 kpl avaimia ja mikään ei toimi vaikka koodaski avaimet onnistuneesti.
    _______________________
    E91 335d -08

    ex: E90 330i -06
    ex: E46 330Ci -01
    ex: E30 316 -88
    ex: E36 325 -94
    ex: E30 316 -91

    Comment

    • Esal
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1344
      • Lempäälä

      #3
      Originally posted by TJJ! View Post
      3 kpl avaimia ja mikään ei toimi vaikka koodaski avaimet onnistuneesti.
      Tuolla avaimien koodauksella ei ole mitään tekemistä ajoneston kanssa, siinä koodataan keskuslukituksen kaukosäätimet autoon. Ajonestosiru taas toimii ilman paristoa, vaikka siinä avaimessa se paristo (tai akkuparisto) onkin...
      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

      Comment

      • TJJ!
        Bimmer Rookie
        • Mar 2011
        • 51
        • Raahe

        #4
        Tänään taas tutkittu, liitoksia ja jakajapumpusta käytettiin pari putkia irti ja pumppu pukkas nestettä. Semmone vielä hoksattiin että hehkun (DDE) valo palaa koko ajan jos on virrat päällä. Siirtopumppu surisi, hakattiin putkella ja koitettiin käynistää niin ei mitään. Suodattimelle tuleva letku irrotettiin ja kokeiltii virtoja päällä niin naftaa tuli mutta tuleekohan oikealla paineella sitte. Jos sitä kokeilis vielä saaha käsipumpulla painetta letkuihin ja huomena kattois läppärillä ne paineet jos ei käynisty
        Nykyinen: E61 525d, Nissan King Cab
        Ex: Golf,2xVolvo, Bmw e46 330d, Bmw e36 M3, Corolla, e34 525td, 2x E36 328

        Comment

        • TJJ!
          Bimmer Rookie
          • Mar 2011
          • 51
          • Raahe

          #5
          Siirtopumppu irroitettu tänään mutta ennen sitä meinas käynistyä. Uutta tietoa:
          -Kuskinpuolella takapenkin alla tankissa pumppu rohisee
          -Aamulla palo hehkun valo koko ajan mutta vikakoodin poistolla häipy.
          - Suodattimen jälkeen letkuista näkee että sinne jää ilmaa
          - Suodatin käytetty irti ja sen päältä liitintä käytettiin irti vikakoodin lukun aikana ja antoi heti vikaa kun irrotti, eli ei oo siinä vika? Ehkä..
          Jotain tietoa jäi mielee että 0,8bar oli jakajan paine, 237 linjaston ja 1bar oli joku ensisyöttö.

          Tämä ei kyllä liity tähän mutta hoksasin että tuo yks vesipumppu lämpenee niin kuumaksi ettei passaa koskia. --> http://imageshack.us/photo/my-images/832/otq2mjnfca.jpg Normaalia?
          Nykyinen: E61 525d, Nissan King Cab
          Ex: Golf,2xVolvo, Bmw e46 330d, Bmw e36 M3, Corolla, e34 525td, 2x E36 328

          Comment

          • Esal
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2009
            • 1344
            • Lempäälä

            #6
            Originally posted by TJJ! View Post
            Siirtopumppu irroitettu tänään mutta ennen sitä meinas käynistyä. Uutta tietoa:
            -Kuskinpuolella takapenkin alla tankissa pumppu rohisee
            -Aamulla palo hehkun valo koko ajan mutta vikakoodin poistolla häipy.
            - Suodattimen jälkeen letkuista näkee että sinne jää ilmaa
            - Suodatin käytetty irti ja sen päältä liitintä käytettiin irti vikakoodin lukun aikana ja antoi heti vikaa kun irrotti, eli ei oo siinä vika? Ehkä..
            Jotain tietoa jäi mielee että 0,8bar oli jakajan paine, 237 linjaston ja 1bar oli joku ensisyöttö.

            Tämä ei kyllä liity tähän mutta hoksasin että tuo yks vesipumppu lämpenee niin kuumaksi ettei passaa koskia. --> http://imageshack.us/photo/my-images/832/otq2mjnfca.jpg Normaalia?
            Niin, se pumppu on oikealla puolella, kuplat letkussa vois viitata tankkipumppuun, kun polttoainetta on joku neljännes jäljellä. Mutta ei se noita muita häikkejä selitä.

            Se korkeampi tötsä on lämmityslaitteen kiertovesipumppu ja matalampi ilmeisesti vesiventtiili, en tiedä kuinka paljon kuuluu kuumeta.
            *** E53 X5 3.0d 2005 ***

            Comment

            • k-mikko
              Bimmer Rookie
              • Feb 2007
              • 39

              #7
              Originally posted by TJJ! View Post
              Jotain tietoa jäi mielee että 0,8bar oli jakajan paine, 237 linjaston ja 1bar oli joku ensisyöttö.
              Sahatessa käyntiin? pitäis löytyä railipainetta reilu 300 ja ensisyöttö(siirtopaine) 3,5 hujakoilla. Todennäköisesti jompikumpi pumppu tullut tiensä päähän.

              Ja itsellä ainakin vesiventtiili lämpiää aika kuumaksi ajoittain, lienee "normaalia" tai sitten molemmilla vikaa

              Edit: Googlella löyty tolle vikakoodille vaan turhan yksinkertasta selitystä: EWS Timeout, eli ei signaalia vai syncca hukassa?

              Kävin yhden e60 3 litrasen koodaamassa missä ews synkka katosi syystä tai toisesta autoa käyntiin sahatessa(saksasta käynnistymättömänä ostettu, vikaa suuttimissa ja painesäätimessä)
              Last edited by k-mikko; 23-05-2012, 19:12.

              Comment

              • TJJ!
                Bimmer Rookie
                • Mar 2011
                • 51
                • Raahe

                #8
                Autolle en ole oikeastaan tehnyt mitään. Ilmakuplia ei tule enään. (tankki täynnä) Tässä odottelen että siirtopumppu saapuu saksasta ke 16.5 tilasin, 19.5 la tuli ilmoitus että osa on lähetetty. Huikeat 65e+4.5e postikulut tuli maksamaan Irrotin EWS --> ei startannu ja takaisin paikolleen niin taas starttas. Odottelis pumppua ja sen jälkee veis jollekki koodaajalle jos ei käynisty. Laittaa virrat päälle EWS boksi ääntää 5sek ja katkasee virrat niin sama homma. Sähköissä ei ole mitään häiriöitä niinkuin joillakin on ollut täällä foorumilla.
                Nykyinen: E61 525d, Nissan King Cab
                Ex: Golf,2xVolvo, Bmw e46 330d, Bmw e36 M3, Corolla, e34 525td, 2x E36 328

                Comment

                • Esal
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1344
                  • Lempäälä

                  #9
                  Mistä tilasit siirtopumpun? Tarvii kanssa tilata varoiksi, kun mouruaa joskus aamulla tuo pumppu.

                  Sen tankkipumpun kanssa pärjää, vaikka se ei pyörisi enään ollenkaan, kunhan pitää huolen ettei tankki tyhjene liiaksi...
                  Sellaisen (Pierburg) tilasin kanssa saksasta toissa vuonna, ja tehtaalta oli toimitusvaikeuksia. Odottelin varmaan pari kuukautta, koko setin missä myös polttoaineanturi olisi kyllä saanut, mutta pelkkä pumppu oli puolet sen hinnasta.
                  *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                  Comment

                  • TJJ!
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2011
                    • 51
                    • Raahe

                    #10


                    Tuola oli 2 jälellä sillo ku tilasin mutta ne meni äkkiä. Pistä uutta hakua englanniksi/saksaksi niin löytää. Kraftstoffpumpe nimellä löytää alle 100e
                    Nykyinen: E61 525d, Nissan King Cab
                    Ex: Golf,2xVolvo, Bmw e46 330d, Bmw e36 M3, Corolla, e34 525td, 2x E36 328

                    Comment

                    • Esal
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1344
                      • Lempäälä

                      #11
                      Originally posted by TJJ! View Post
                      http://viewitem.eim.ebay.fi/Kraftsto...d=853730644018

                      Tuola oli 2 jälellä sillo ku tilasin mutta ne meni äkkiä. Pistä uutta hakua englanniksi/saksaksi niin löytää. Kraftstoffpumpe nimellä löytää alle 100e
                      Nykyinen osanumero on 16117165590 ja vanhempiin e46 16126750603, jossa tulee se kumipanta mukana. Sen voi toki ottaa vanhasta.
                      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                      Comment

                      • TJJ!
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2011
                        • 51
                        • Raahe

                        #12
                        Originally posted by Esal View Post
                        Nykyinen osanumero on 16117165590 ja vanhempiin e46 16126750603, jossa tulee se kumipanta mukana. Sen voi toki ottaa vanhasta.
                        Mun entisessä pumpussa oli 16146751867 niin tilasin samalaisen. Sais tulla jo niin tietäis onko siinä vika.
                        Nykyinen: E61 525d, Nissan King Cab
                        Ex: Golf,2xVolvo, Bmw e46 330d, Bmw e36 M3, Corolla, e34 525td, 2x E36 328

                        Comment

                        • TJJ!
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2011
                          • 51
                          • Raahe

                          #13
                          Ei ollu pumpussa vika, irrotettiin imusarja ja tutkittu kaikkia liittimiä\johtoja + elektroniikka sprayta suihkuteltu. Varmaan seuraavana pitää kokeilla ews:n koodausta jos löytää osaavia henkilöitä. Vai pitäskö laittaa ebaysta suoraan ecu+ews+ muut hilpetöörit tilaukseen??
                          Nykyinen: E61 525d, Nissan King Cab
                          Ex: Golf,2xVolvo, Bmw e46 330d, Bmw e36 M3, Corolla, e34 525td, 2x E36 328

                          Comment

                          • -Markus-
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2005
                            • 1461
                            • Ihan Savossa

                            #14
                            Eihän näissä vaan ole Bosch VP44 sarjan pumppu ?

                            Jos näin, niin siitä iltalukemista:


                            Ford Mondeo Mk3 STW
                            VW E-Golf 2015
                            BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                            Comment

                            • Esal
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1344
                              • Lempäälä

                              #15
                              Originally posted by -Markus- View Post
                              Eihän näissä vaan ole Bosch VP44 sarjan pumppu ?
                              Ei ole enään jakajapumppuja näissä, osassa 320d on.
                              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎