Eli autona 2002 E46 330d Touring ja reilusti kuormattuna raapii rankasti takakaariin. Takakaaret on mankeloitu/hieman pullistettu. Venne 18x9.5" ET35 ja rengas 255/35r18. Viime kesänä autossa oli säädettävä D2 alusta ja renkaat mahtuivat pyörimään raapimatta myös kuormattuna. Syksyllä vaihdoin H&R juoset + alkuperäiset m-sport iskarit autoon, koska en enää halunnut kärsiä toista talvea pakkasessa jäykistyvästä D2 alustasta. H&R jousilla meno muuttui huomattavasti mukavammaksi, mutta kantavuus loppuu kesken ja jouset painuu pohjaan. Ja nyt pitäisi löytää joku ratkaisu, rengas raapii kaaren sisältä yläosaan ja takapuskurin yläkulmaan. Onko saatavilla jousen alapäähän korkeampia pohjaanlyöntikumeja? Kapeampi rengas olisi yksi vaihtoehto, mutta ei viittis vaihtaa ku on vielä hyvin pintaa jäljellä. Eikä kiinnosta hommata taas säädettävää alustaa. Mikä olisi pienen budjetin ratkaisu?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 330d "raapii"
Collapse
X
-
Originally posted by Kraak View PostOnhan nuita saatavana jousien väliin laitettavia kumitalloja, muistaakseni saa lain puitteissa olla kolme tallaa per jousi. Löytyy nimellä jousen välikumi, mm biltema ja motonet myy näitä. Jäykistää jousta hyvin, oli itsellä aikoinaan käytössä tuollaiset.
Comment
-
-
eikai se niin vaarallista jos vähän raapii?
tuskin monesta millistä kiinni on?
käy sorvauttamassa vanteesta pari mm pois niin kasvaa et..
tai mankeloi hieman lisää.Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
-
Laita vaikka parin millin filmivanerin palanen sinne jousen alapäähän jos oikein halvalla haluaa selvitä- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by A.I View Posteikai se niin vaarallista jos vähän raapii?
tuskin monesta millistä kiinni on?
käy sorvauttamassa vanteesta pari mm pois niin kasvaa et..
tai mankeloi hieman lisää.
Sorvaus kävi kyllä mielessä. Vanteessa on aika niukasti sorvausvaraa, mutta ehkä siitä hiukan pystyis ottamaan. Mitähän siitä velotetaan?Pesu, vahaus, myllytys, maalaus, nahkapenkkien ehostus, jarru / alusta ruuvailut ym. kysy privalla tai 0443357600
Comment
-
-
Originally posted by Jonsku View PostLaita vaikka parin millin filmivanerin palanen sinne jousen alapäähän jos oikein halvalla haluaa selvitäPesu, vahaus, myllytys, maalaus, nahkapenkkien ehostus, jarru / alusta ruuvailut ym. kysy privalla tai 0443357600
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostItse laittaisin hieman kapeammat kumit, ennen kuin sorvailisin vanteista:think
Tai jos perä roikkuu liian alhaalla, niin kyllähän se oikeasti on vaihtoehto laittaa sinne jousen alle korotusta. Jos ei nyt ihan sentään vaneria, niin vaikka alumiinikiekko, tai kovaa kumia.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostOnko korkeus sama noilla H&R jousilla kun edellisillä?Yleensä kannattaa jousijumpan jälkeen säädättää kaikki kulmat uusiksi.Eli onkohan sillä taka camperit liian pystyssä?Sen jälkeen rupeaisin vasta muuta miettimään.
Eikai niitä saa liian pystyyn millään madallusjousilla?
Comment
-
-
H&R:n jousia ei ole tarkoitettu kuorman kantamiseen, ovat takaa todella pehmeät. Jos haluat enemmän kantavuutta ja silti mukavan alustan niin hae M-sportin takavieterit, ovat jonkun verran H&R:n jousia korkeammat, mutta kantavuudessa sekä mukavuudessa vievät kyllä voiton.
Takapään cambereilla saa hieman apua sinne, mutta totta on että vanteet ja renkaat eivät ole ihan ne paras mahdollinen yhdistelmä mitoitukseltaan."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
Comment