Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e46 xi/xd etuvetoakselit ebay/?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dustfall
    Newbiemmer
    • May 2012
    • 3
    • Pirkanmaa

    Bmw e46 xi/xd etuvetoakselit ebay/?

    Uudet etuvetarit olisi hakusessa -01 330xd:hen. Kysymys kuuluukin, onkohan kukaan näistä kerännyt kokemuksia?

    1.
    2.
    3.

    Suhteellisen houkuttelevat vaihtoehdot kun hintaa katsoo.
    Onko noiden kanssa sitten vaarana, että on jo valmistustoleranssit sen verta runsaat/ylipäätänsä olemattomat, että nivelrungot jo valmiiksi väljät ja pääsevät paukkumaan minkä kerkiävät tonnin ajon jälkeen

    Ja jos ei noista, niin mistä jotta vähän halvemmaksi tulisi? Schmieddmanilta reilut 800e orginaalit..

    danke
  • DVader
    Newbiemmer
    • Oct 2011
    • 16
    • suomi-helsinki-mikkeli

    #2
    pelkkä cv vai koko akseli?

    (varmistamaton) huhu merkkiliikkeen mekaanikolta kertois että 330xd sais nytten jo pelkkiä murroksiakin (50-100e) ihan lähialueilta. viime vuoden puolella ei oikein löytyny xdhen ainakaan.

    Ite jouduin talvella vaihtamaan molemmat puolet ja tilasin englannista kokonaiset tangot, olisko ollu 80-90 puntaa kappale (Oe-mainoksella) ja postit parikymppiä päälle. Hyvin menivät paikalleen ja ihan fiksuilta vaikuttivat. Tietty tiivisteiden kunto kannattaa kans tsekata, pientä nirhaumaa löyty iteltä stefoista joten nekin meni vaihtoon.



    -jaa, tuossa olikin linkkejäkin. omien etsintäkokemusten mukaan saksassa oli useammin huomattavasti kalliimpaa rautaa kuin lontoon suunnassa, ainakin vetareissa. välillä halvemmat muut osat löyty taas saksasta. kannattaa ehkä vaihdella ebayn domainia .de/.co.uk ni välillä tulee ihan eri rojut ruutuun.
    Last edited by DVader; 29-05-2012, 00:37. Reason: linkkien tarkistus

    Comment

    • dustfall
      Newbiemmer
      • May 2012
      • 3
      • Pirkanmaa

      #3
      CV:kin riittäisi

      Kiitokset vinkistä. Olen ollut tuuduttuneena siihen, ettei noita sisäniveliä saa uusittua fiksuun hintaan ilman akselitolppien vaihtoa ja sillä katsellut noita uusia akseleita. Hassusti mennyt ohi noi Engelsmannien tavarat vaikka koitin ebayn kautta mitä erinäisin hakusanoin metsästää. Sattuko olemaan minkä valmistajan noi tilaamasi vetarit ja miten ovat kestäneet?

      Noita jenkkipalstoja tullut tutkailtua kokemusten perään ja lähes poikkeuksetta negaa ovat saaneet kaikki siellä yleisimmin myydyt tarvikevetarit (FEQ,EMPI ja Cardone). Eivät ole 20t mailin jälkeen olleet kehuttavassa kunnossa ja valmistusvirheellisiäkin löytynyt harmittavan monta otantaa.

      Comment

      • DVader
        Newbiemmer
        • Oct 2011
        • 16
        • suomi-helsinki-mikkeli

        #4
        ei tähän hätään tarkempaa tietoa

        varmaan carsparesta voisivat vastailla paremmin. Soittelin sinne ite alunperin juuri tiedustellen samoja asioita. Ainahan puhelimessa voi sanoa mikä sattuu ostajaa miellyttämään, mutta heidän mukaansa ei tältä valmistajalta ole tullut montaakaan kappaletta vaihtoon, mitä ovat pari vuotta toimittaneet ja muistelisin myyntimääräksi mainostetun 1000-2000 akselin/osan väliin. ilmeisesti käyttävät myös joissakin merkkiliikkeissä samaa toimittajaa (oisko ollu Rellu ja Mazda tms).

        Omilla vasta ajettu 15kKm joten muuta en osaa sanoa, mutta millilleen oli samankokoiset kun alkuperäiset. tuskin se rauta sieltä mihinkään taipuu ja käsitykseni mukaan niveletkin kestää kunhan ei pääse hiekkaa tms väliin eli suojakumit pysyy ehjinä. Siinä tapauksessa se kulahtaa aika vauhdilla. sisänivelen kanssa voi päästä helpommalla kun heittää uuden tangon paikalleen, kun euroopan hinnat tuntuvat olevan kohdallaan.
        Last edited by DVader; 30-05-2012, 00:45.

        Comment

        • Esal
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1344
          • Lempäälä

          #5
          Originally posted by DVader View Post
          käsitykseni mukaan niveletkin kestää kunhan ei pääse hiekkaa tms väliin eli suojakumit pysyy ehjinä. Siinä tapauksessa se kulahtaa aika vauhdilla.
          Hommasin etuvetarit saksasta 2 vuotta sitten, piti olla tehdaskunnostetut, mutta oli mielestäni uudet. En nyt muista merkkiä, mutta molemmilta puolilta on nyt hajonnut suojakumi, toinen sisempi ja toinen ulompi. Reilun vuoden kesti. Alkuperäiset suojakumit ei sopinut tilalle. Loputkin hajoaa kohta, ellei jo hajalla.
          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

          Comment

          • dustfall
            Newbiemmer
            • May 2012
            • 3
            • Pirkanmaa

            #6
            Nostetaas tätä taas pienen kysymyksen osalta..

            Kuinkas monelta nelikko e46:n omistajalta on kaikonnut etuvetarien/sisänivelten vaihdolla nämä vaihdetta vaihtaessa tai kaasua pumpatessa tumppauksina/kolahduksina ilmenevät motivaatioäänet?

            Comment

            • Esal
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1344
              • Lempäälä

              #7
              Originally posted by dustfall View Post
              Nostetaas tätä taas pienen kysymyksen osalta..

              Kuinkas monelta nelikko e46:n omistajalta on kaikonnut etuvetarien/sisänivelten vaihdolla nämä vaihdetta vaihtaessa tai kaasua pumpatessa tumppauksina/kolahduksina ilmenevät motivaatioäänet?
              Etuvetarit vaihdettu, toinen jo 2 kertaan, edelleen tumpsahtaa vaikka on automaatti, eli välys on muualla.

              Sen verran noista halvoista vetareista, kuten tuossa ylempänä kerroin, suojakumit hajosivat molemminpuolin. Lisäksi kuskinpuoleinen lähti ajossa 2 kertaa irti, onneksi sisäpää ei mahtunut pyörimään isompaa ympyrää tai jälki olisi ollut rumaa, kun nopeus oli 120 kmh moottoritiellä.
              Akselista ei löytynyt mitään vikaa, vaihdettaessa toiseen huomattiin sen olleen ehkä aavistuksen lyhyempi. Että onnea kokeiluihin.:think
              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

              Comment

              • DVader
                Newbiemmer
                • Oct 2011
                • 16
                • suomi-helsinki-mikkeli

                #8
                vähän viivellä, mutta: ohhoh. aika jännästi jos lähtee irti sillein että veto loppuu. Kyllähän ne pitää olla millilleen oikeen kokoiset että ylipäätään käyvät. Tietty vajaaksi voi jäädä, mutta eikös akselin kiristyksen pitäs varmistaa että ei lähde pojasta irti :think jos muu pyörän tuenta on kunnossa. manuaalissa akselia ei ulos enneku iskaria nykii reilusti ulospäin ja sittenkin saattaa joutua vähän koputtamaan akselin päähän.

                Spoorit on kuiteski 30mm pitkät ja jos ne on oikealla hampaalla, tiukattuna, ni ei pitäisi lähteä. Mutta näköjään joku malli voi.

                Originally posted by Esal View Post
                Etuvetarit vaihdettu, toinen jo 2 kertaan, edelleen tumpsahtaa vaikka on automaatti, eli välys on muualla.

                Sen verran noista halvoista vetareista, kuten tuossa ylempänä kerroin, suojakumit hajosivat molemminpuolin. Lisäksi kuskinpuoleinen lähti ajossa 2 kertaa irti, onneksi sisäpää ei mahtunut pyörimään isompaa ympyrää tai jälki olisi ollut rumaa, kun nopeus oli 120 kmh moottoritiellä.
                Akselista ei löytynyt mitään vikaa, vaihdettaessa toiseen huomattiin sen olleen ehkä aavistuksen lyhyempi. Että onnea kokeiluihin.:think

                Comment

                • Bullitt
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 2786
                  • Turku

                  #9
                  Originally posted by dustfall View Post
                  Nostetaas tätä taas pienen kysymyksen osalta..

                  Kuinkas monelta nelikko e46:n omistajalta on kaikonnut etuvetarien/sisänivelten vaihdolla nämä vaihdetta vaihtaessa tai kaasua pumpatessa tumppauksina/kolahduksina ilmenevät motivaatioäänet?
                  Ei johdu vetoakseleista. Vahva veikkaus apurungon puslat.


                  Kahalta näköjään saa vetareita Suomesta, mutta hinta on kovempi kuin alkuperäisen merkkiliikkeessä.

                  Noista ebayn halvimmista sanoisin, että tuskin kannattaa pitopeliin laittaa.
                  Last edited by Bullitt; 03-01-2013, 19:37.


                  Comment

                  • DVader
                    Newbiemmer
                    • Oct 2011
                    • 16
                    • suomi-helsinki-mikkeli

                    #10
                    Originally posted by Bullitt View Post
                    Ei johdu vetoakseleista. Vahva veikkaus apurungon puslat.

                    Kahalta näköjään saa vetareita Suomesta, mutta hinta on kovempi kuin alkuperäisen merkkiliikkeessä.

                    Noista ebayn halvimmista sanoisin, että tuskin kannattaa pitopeliin laittaa.
                    Näin voi olla. Itellä on kuiteski kestäny kohta 30tkm ja samasta putiikista kaverilla 10-15tkm mitä kesällä vaihdettiin. Käsittääkseni suurin vetareitten tappaja on hiekka tms roska, joka pääsee rikkoutuneen/irronnen suojakumin välistä niveleen (ja rasva pakenee samalla) joka sanoo räks sitten hyvin pian. Siis jos raudassa sinänsä ei oo mitään vikaa. yhden kumin olen joutunu vaihtaan eteen, olisko sepelitien kivi reijittäny sen tms.

                    Toki pitopelistä kannattaa aina pitää huolta.

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17509
                      • Turku

                      #11
                      Originally posted by Bullitt View Post
                      Kahalta näköjään saa vetareita Suomesta, mutta hinta on kovempi kuin alkuperäisen merkkiliikkeessä.

                      Noista ebayn halvimmista sanoisin, että tuskin kannattaa pitopeliin laittaa.
                      Kahalta sai tilaamalla ja odottelemalla jo yli 2 vuotta sitten tavaraa. Hinta oli vajaa 300€ halvempi kappaleelta kuin Suomen marmori.

                      Nuo halvimmat Ebay:n voivat olla saman valmistajan kuin orkkiksenkin. Kuin myös tuo Kahan maahantuoma. Mahtaako noita kovin moni valmistaakaan, etenkään muut kuin saksalaiset?
                      Näillä mennään:
                      - BMW E81 118i since 2017
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • Tommy T
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2004
                        • 268

                        #12
                        Mulle tuli pari kuukautta sitten SB.Autoteilestä vetari hyvin tuo on vielä pyörinyt. Toimitus kotiovelle viikossa. Rahteineen 199 euroa.
                        ix---xi

                        Comment

                        • msippala
                          Newbiemmer
                          • Mar 2015
                          • 7
                          • Raahe

                          #13
                          Vanhaan ketjuun päivitys, kun Ebaystä just etuvetarit omaan vm-01 330xd:hen tilasin:



                          Tuolta tilasin itselle 10.10.2015, ja kotiovelle tulivat eilen, eli 19.10.2015. Päivällä heitti toimitusarvio, mutta mun mielestä ok toimitusaika.

                          Hintaa tuli molemmille vetareille rahteineen 103,98GBP, n. 142€ (rahti vajaa 33€).

                          Nämät siis:
                          BMW 3 Series E46. Cv Joints Driveshafts Bootkits Abs Rings Hub Nuts. New Driveshaft 2 year warranty. 330 Turbo Diesel. Rest of World. This part is for the front shaft only, used outside the UK market!

                          BMW 3 Series E46. New Driveshaft 2 year warranty. Cv Joints Driveshafts Bootkits Abs Rings Hub Nuts. 330 Petrol Touring. Rest of World. This part is for the front shaft only, used outside the UK market!
                          - jos pyörä ei vedä, se jarruttaa -

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17509
                            • Turku

                            #14
                            Naurettavan halpaa nykyään. Näetkö mistään, missä nuo on valmistettu tai remanufactured?
                            Näillä mennään:
                            - BMW E81 118i since 2017
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • msippala
                              Newbiemmer
                              • Mar 2015
                              • 7
                              • Raahe

                              #15
                              Vaatimaton valmistaja, paketissa sanotaan että "ISO sertifioitu valmistaja" ja 3v takuu.
                              - jos pyörä ei vedä, se jarruttaa -

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎