Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d Automaatti sammuu ajossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ntjt
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 166
    • Jyväskylä

    320d Automaatti sammuu ajossa

    Mikä voisi olla kun -00 vm 320d a auto nykii ja sammuilee kylmänä.
    Lähtee käymään hienosti, mutta kun lähdet liikkeelle ja seuraavan kerran pysähdyt risteykseen, sammuu auto kuin manuaalin stumppaisi. lähtee käyntiin hienosti kuitenkin heti sammumisen jälkeen. joskus pimeällä huomannut, että tyhjäkäynnillä valot saattavat hieman himmentyä ja tyhjäkäyntiääni käy ikään kuin matalammalla. saan oman vikakoodinlukija piuhan ja ohjelmiston läppärille ensi viikolla niin saa vikakoodeja ja livedataa seurailla, mutta minkäänlaisia vikavaloja ei auto sytytä. Olisiko minkäänlaisia vinkkejä tuohon? Auto myös nykii tasakaasulla ajettaessa 2000-2500rpm. Aivan kuin silloinkin sammuisi, mutta lähtee käymään heti uudestaan, eli terävää nykimistä. Auto ollut minulla 3 viikkoa ja ollut kyllä varsinainen murheenkryyni. Liikkeestä ostettu ja ostettaessa hajosi termarikotelo ja ilmastointikompressori roikkui pelkkien letkujen varassa. Kyllä pistää vihaksi...

    Johtoja käyty läpi ja vielä ei ainakaan mitään outoa ole löytyny, ei hiertymiä, ei poikkinaisia johtoja.

    E: olen lähes kaikki nykimisjutut käynyt läpi ja käyttänyt valehtelematta 4h foorumilla etsien samanlaista vikaa, mutta tuloksetta.
    Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
    Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994
  • TJJ!
    Bimmer Rookie
    • Mar 2011
    • 51
    • Raahe

    #2
    Saako riittävästi naftaa? Ellei oo siirtopumppu menossa rikki? Itellä 330d joka sammu yllättäen tien päällä ja pajalta soitettii pe että ecu ois kärähtäny.
    Nykyinen: E61 525d, Nissan King Cab
    Ex: Golf,2xVolvo, Bmw e46 330d, Bmw e36 M3, Corolla, e34 525td, 2x E36 328

    Comment

    • ntjt
      Bimmer Rookie
      • Dec 2010
      • 166
      • Jyväskylä

      #3
      nyt kun sanot niin suurimmat nypytykset tullu ku tankki ollu alle 1/4 täynnä, meinaisko siirtopumppua? kuinkahan sen parhaiten selvittäisi ettei ole pumppu? pitää tutkia tuota ku aina kun se on sitä tehnyt kone on ollut kylmä ja kello ollut noin 4 aamuyöstä jolloin pihalla +2-+4 lämmintä. En ole vielä kertaakaan tuolta työpaikalta lähtenyt suuremmalla löpömäärällä liikenteeseen, aina valo palanut koska yleensä tankkaan läheisellä kylmäasemalla töiden jälkeen.

      E: ja tosiaan käyn motonetistä hakemassa tuota diesel injector cliineriä, joka toimii forten tavoin, heti huomenna. jos vaikka olisi vaan likaa väärässä paikassa ja tukkisi suuttimia tjtn.
      Last edited by ntjt; 03-06-2012, 20:01.
      Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
      Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

      Comment

      • Esal
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1344
        • Lempäälä

        #4
        Originally posted by ntjt View Post
        nyt kun sanot niin suurimmat nypytykset tullu ku tankki ollu alle 1/4 täynnä, meinaisko siirtopumppua? kuinkahan sen parhaiten selvittäisi ettei ole pumppu? pitää tutkia tuota ku aina kun se on sitä tehnyt kone on ollut kylmä ja kello ollut noin 4 aamuyöstä jolloin pihalla +2-+4 lämmintä. En ole vielä kertaakaan tuolta työpaikalta lähtenyt suuremmalla löpömäärällä liikenteeseen, aina valo palanut koska yleensä tankkaan läheisellä kylmäasemalla töiden jälkeen.

        E: ja tosiaan käyn motonetistä hakemassa tuota diesel injector cliineriä, joka toimii forten tavoin, heti huomenna. jos vaikka olisi vaan likaa väärässä paikassa ja tukkisi suuttimia tjtn.
        Kumpiko tuo on, M47 vai M47N koneella? M47 ei edes ole siirtopumppua, mutta sen sijaan VP44 jakajapumppu löytyy. Parempi ehkä kun ei löytyis

        Huono homma pitää tankkia tyhjänä, kondensoituu vettä vaan tankkiin. Tankkipumppu kun lopussa niin tyhjän tankin kanssa tulee ongelmia, mutta sen voi tarkistaa mittariston salavalikosta jääkö polttoainetta vasempaan tankkipuoliskoon. Vasemman puolen tulee tyhjetä ensin, ja oikean vasta sitten kun lähtö on sieltä puolelta. Tuo cliineri tuskin auttaa...mutta toivotaan.
        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

        Comment

        • ntjt
          Bimmer Rookie
          • Dec 2010
          • 166
          • Jyväskylä

          #5
          M47tämä taitaa olla, eikö 47n tullu vasta 01-> voisko siis olla tuo helvatan VP44... mistäs sen saisi selville?

          E: salavalikko kertoo löpön kannalta seuraavaa. valikko osio 6.0, eli tämähän on dieselin määrä tankissa. 067224 ja kun lyö auton tulille niin vasemman puoleinen luku pienenee suht paljon ja kun sammuttaa koneen niin kasvaa pikkuhiljaa.
          Last edited by ntjt; 04-06-2012, 15:39.
          Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
          Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

          Comment

          • ntjt
            Bimmer Rookie
            • Dec 2010
            • 166
            • Jyväskylä

            #6
            Originally posted by ntjt View Post
            M47tämä taitaa olla, eikö 47n tullu vasta 01-> voisko siis olla tuo helvatan VP44... mistäs sen saisi selville?

            E: salavalikko kertoo löpön kannalta seuraavaa. valikko osio 6.0, eli tämähän on dieselin määrä tankissa. 067224 ja kun lyö auton tulille niin vasemman puoleinen luku pienenee suht paljon ja kun sammuttaa koneen niin kasvaa pikkuhiljaa.
            lisää infoa, eli kun kääntää virrat päälle niin tankista kuuluu selkeästi pulputtava ääni. en tiedä liittyykö mihinkään vai onko ihan normaalia.
            Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
            Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

            Comment

            • Esal
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1344
              • Lempäälä

              #7
              Originally posted by ntjt View Post
              lisää infoa, eli kun kääntää virrat päälle niin tankista kuuluu selkeästi pulputtava ääni. en tiedä liittyykö mihinkään vai onko ihan normaalia.
              Kyllä se omassa kanssa pulauttaa, ilmeisesti tulee siitä vasemmanpuolen imusysteemistä ilmat pois. Kyllä tuo pumppu tuntuisi toimivan.
              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

              Comment

              • Esal
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1344
                • Lempäälä

                #8
                Originally posted by ntjt View Post
                M47tämä taitaa olla, eikö 47n tullu vasta 01-> voisko siis olla tuo helvatan VP44... mistäs sen saisi selville?
                .
                Laita 7 viimeistä numeroa VIN koodista (sarjanumero) tuohon, niin näyttää sen osaset... http://bmwfans.info/parts/catalog/
                *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                Comment

                • Morkai
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 3197
                  • Saarijärvi

                  #9
                  Kuulostaa, että pumpun ohjainyksiköstä olis voinut mennä satiainen rikki. Aikansa rykii ja kakoo, kunnes joku päivä jättää välille. Inpan vikakoodi kertoo pumpun ohjauksesta, kun vaihdon aika tulee. Sen saa korjailtua kohtuuvaivalla, ei tarvitse pumppua vaihtaa.
                  sigpic
                  E23 728iA V8-projekti
                  E38 730D -projekti
                  E39 540iA -projekti
                  I01 i3 -projekti

                  Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                  Comment

                  • ntjt
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2010
                    • 166
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Missäs tuo ohjausyksikkö sijaitsee nii vois tarkistaa ettei piuhat ainakaan oo mitenkään vaurioitunu. Ja vielä kysymys, tuonne moottoritilan oikeaan takakulmaan missä akku on bensakoneissa tulee jokin putki, ilmeisesti huohotin jostain, ei mitään käryä mikä on ku ei mahdu ilman purkamista sitä seuraamaan. Ja tuo siemensin iso musta boksi siellä kerää käydessä aika paljon lämpöä itseensä, onko se normaalia?:o

                    Mulla tulee tuo bmwn lukija missä on obd ja se pyöreä pistoke ja lisäksi koneelta löytyy bmw carsoft 6.5, näillä kai pitäis saada oikeat koodit näkymään? Ja kone kylmänä kannattaa varmaan lukea kun se vika yleensä ilmenee silloin.

                    Oli tommone usb-obd2 lukija jostai ebaysta ja vmwaren kautta sai sen yhdistettyä autoon mutta antoi vikakoodeja 800.49 ja 200.28 jotka kai meinaa että piuha ei oo oikean mallinen tai ei toimi oikein, noi softat ei osaa lukea meidän minkään auton tietoja mitä siinä tuli mukana.

                    Mutta kunnollista lukijaa odotellessa niin ehkä tääkin selviää viimeistään sillon.
                    Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
                    Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

                    Comment

                    • kalkkuna
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2004
                      • 864
                      • vaajakoski

                      #11
                      Voiskohan näissä olla kyse samasta viasta? http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=247095 mulla ei tosin sammu. Ja nyt tuntus pelaavan ihan oikein kun tankissa on ainetta. Odottelen tässä että tankki vajenee taas alle puolentankin. Viime viikolla meni parina päivänä tehot pois vähän väliä. Kävin tankilla ja sen jälkeen taas tokeni normaaliksi. Yhtään tyhjäkäynnin rykimistä ei ole ollut eikä myöskään tehot ole hävinnyt. Temppuili kylmänä ja lämpöisenä. Yhtään ei ole käsitystä mistä vois johtua. Tosin mullekkin on veikattu tota pumpun ohjainlaitetta. Mutta miksi se temppuilisi alle puolentankin polttoainemäärillä?
                      VW sharan 1,8T
                      e30 318i 4d -89 projekti
                      e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

                      Comment

                      • Morkai
                        BTCF Member
                        • Sep 2005
                        • 3197
                        • Saarijärvi

                        #12
                        Originally posted by kalkkuna View Post
                        Voiskohan näissä olla kyse samasta viasta? http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=247095 mulla ei tosin sammu. Ja nyt tuntus pelaavan ihan oikein kun tankissa on ainetta. Odottelen tässä että tankki vajenee taas alle puolentankin. Viime viikolla meni parina päivänä tehot pois vähän väliä. Kävin tankilla ja sen jälkeen taas tokeni normaaliksi. Yhtään tyhjäkäynnin rykimistä ei ole ollut eikä myöskään tehot ole hävinnyt. Temppuili kylmänä ja lämpöisenä. Yhtään ei ole käsitystä mistä vois johtua. Tosin mullekkin on veikattu tota pumpun ohjainlaitetta. Mutta miksi se temppuilisi alle puolentankin polttoainemäärillä?
                        Tuo kuulostaa taas siirtopumppuvialta. Ota dieselsuodattimen kotelo auki ja virrat päälle.. jos tulvii yli, niin pumppu toimii Ei saa polttaa autoa, eikä valuttaa polttoainetta maahan.
                        sigpic
                        E23 728iA V8-projekti
                        E38 730D -projekti
                        E39 540iA -projekti
                        I01 i3 -projekti

                        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                        Comment

                        • kalkkuna
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2004
                          • 864
                          • vaajakoski

                          #13
                          Originally posted by Morkai View Post
                          Tuo kuulostaa taas siirtopumppuvialta. Ota dieselsuodattimen kotelo auki ja virrat päälle.. jos tulvii yli, niin pumppu toimii Ei saa polttaa autoa, eikä valuttaa polttoainetta maahan.
                          Täytyy tarkastaa. Eilen teki temput kun oli 3/4 tankissa ainetta. 80 vauhdissa aika pitkä ja jyrkkä mutka, minkä jälkeen hävisi tehot. Vähän matkaa kun ajeli niin taas oli normaali. Taas joku vajaa 10 kilsaa ja tehoton. Muutama kilometri ja tehot normaalit.
                          VW sharan 1,8T
                          e30 318i 4d -89 projekti
                          e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

                          Comment

                          • tuttifrutti
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2011
                            • 247
                            • Kitee

                            #14
                            Originally posted by kalkkuna View Post
                            Täytyy tarkastaa. Eilen teki temput kun oli 3/4 tankissa ainetta. 80 vauhdissa aika pitkä ja jyrkkä mutka, minkä jälkeen hävisi tehot. Vähän matkaa kun ajeli niin taas oli normaali. Taas joku vajaa 10 kilsaa ja tehoton. Muutama kilometri ja tehot normaalit.
                            Kävin miettimään; mahtaakohan tässä laitteessa olla tankinpuolella jonkinlainen sihti/suodatin, mikä saattaisi olla tukkeutumassa? Kilometrien puolesta sitä tavaraa olisi jo saattanut siihen kertyä tukoksi asti....

                            Comment

                            • kalkkuna
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2004
                              • 864
                              • vaajakoski

                              #15
                              Originally posted by Morkai View Post
                              Tuo kuulostaa taas siirtopumppuvialta. Ota dieselsuodattimen kotelo auki ja virrat päälle.. jos tulvii yli, niin pumppu toimii Ei saa polttaa autoa, eikä valuttaa polttoainetta maahan.
                              Testasin. Tuntus toimivan kun tulee ainetta kuppiin. Suodattimen kupin pohjalla näkyi kirkkaita metalli hippusia. Ei sitten tullu kokeiltua magneetilla että tarttuuko. Onneksi ei ole vaikea kokeilla myöhemmin. Suodattimen vaihdoin samalla.

                              Originally posted by tuttifrutti View Post
                              Kävin miettimään; mahtaakohan tässä laitteessa olla tankinpuolella jonkinlainen sihti/suodatin, mikä saattaisi olla tukkeutumassa? Kilometrien puolesta sitä tavaraa olisi jo saattanut siihen kertyä tukoksi asti....
                              Kaikki on mahdollista. Pakko tässä on päivä tai pari yrittää pyhittää vianetsimis prosessiin. Ei tästä muuten mitään tuu.

                              EDIT: Sorry for off topik (tavallaan)
                              VW sharan 1,8T
                              e30 318i 4d -89 projekti
                              e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎