Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d Automaatti sammuu ajossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    #16
    Originally posted by kalkkuna View Post
    Testasin. Tuntus toimivan kun tulee ainetta kuppiin. Suodattimen kupin pohjalla näkyi kirkkaita metalli hippusia. Ei sitten tullu kokeiltua magneetilla että tarttuuko. Onneksi ei ole vaikea kokeilla myöhemmin. Suodattimen vaihdoin samalla.



    Kaikki on mahdollista. Pakko tässä on päivä tai pari yrittää pyhittää vianetsimis prosessiin. Ei tästä muuten mitään tuu.

    EDIT: Sorry for off topik (tavallaan)
    Sittenhän siihen ei tommosessa melkein sähköttömässä laitteessa jää paljon muuta vikaa kuin se pumpun satiainen. Siitä jää kyllä vikakoodi viimeistään sitten kun jättää tielle. Ei tarvii purkaa pumppua pois, eikä ajottaa tai mitään vaikeeta. Muutakuin imusarja irti, ohjausyksikkö pumpun päältä pois ja korjaukseen (tai korjaa ite jos on tän tyyppisistä hommista kokemusta)
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • ntjt
      Bimmer Rookie
      • Dec 2010
      • 166
      • Jyväskylä

      #17
      vähän updatea alkuperäiseenkin. eli auto ei sammu kun tankissa paljon tavaraa ja nykäsee pari kertaa kylmänä. jos ulkona on riittävän lämmin niin ei nyi ollenkaan. n. +7 astetta tai enemmän. ei vikakoodeja tähän mennessä. :o

      e: vika päällä kun polkee kaasua, tulee mustaa savua putkesta. muuten väritöntä. vika ei esiinny ikinä laämpimänä ja jos vikaa ei kylmänä ole pakokaasukin on väritöntä.
      Last edited by ntjt; 09-06-2012, 03:15.
      Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
      Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

      Comment

      • kalkkuna
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 864
        • vaajakoski

        #18
        Originally posted by Morkai View Post
        Sittenhän siihen ei tommosessa melkein sähköttömässä laitteessa jää paljon muuta vikaa kuin se pumpun satiainen. Siitä jää kyllä vikakoodi viimeistään sitten kun jättää tielle. Ei tarvii purkaa pumppua pois, eikä ajottaa tai mitään vaikeeta. Muutakuin imusarja irti, ohjausyksikkö pumpun päältä pois ja korjaukseen (tai korjaa ite jos on tän tyyppisistä hommista kokemusta)
        Sen ohjainlaitteen osaan kyllä varmasti irrottaa ja laittaa uuden paikoilleen. Satiainen jää kyllä vaihtamatta. Onkos noihin saatavissa ohjainlaitteissa softa jo valmiina vai pitääkö se jotenkin kopioida? Jos hommais uuden ohjainlaitteen kun ei viitsisi seisotella kovin pitkään (ainoa ajossa oleva auto tällä hetkellä). Eilen ei temppuillut yhtään. Ajelin kyllä verrattain paljon mutta ihan pikku siivuja kerrallaan. Kun taas torstaina tuli ihan useemman kymmenen kilometriä putkeen rullattua ja temppuili. Mutta nuo elektroniikkaviat on kyllä arvaamattomia.
        VW sharan 1,8T
        e30 318i 4d -89 projekti
        e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

        Comment

        • ntjt
          Bimmer Rookie
          • Dec 2010
          • 166
          • Jyväskylä

          #19
          ongelmaa ei ole löytynyt ja vikakoodia ei ole, ainut koodi tulee jostain ilmastoinnin yksiköstä nimeltä auc eli automaatti-ilmastoinnin ohjaus eikö vain? loppuu ajatukset ja loppuu pää.
          Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
          Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

          Comment

          • ntjt
            Bimmer Rookie
            • Dec 2010
            • 166
            • Jyväskylä

            #20
            nonniiiiii, nyt löyty vikakoodi!

            DTC, Hex [Dec] - Description
            Shadow:
            26 [038] - Mass-air Flow sensor

            eli maffi rikki tai paskane?

            Ohjelmana on siis BMW scanner 1.40.0 ja samaan skanneriin tehty lukija.
            osaisiko joku suomentaa tuon vian, en löydä netistä kyseistä koodia...
            Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
            Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

            Comment

            • ntjt
              Bimmer Rookie
              • Dec 2010
              • 166
              • Jyväskylä

              #21
              Nojoo, laitetaan nyt lopullinen ratkaisu tänne. Eli otin mafin irti ja puhdistin crc elektroniikka kliinerillä. Lisäksi huomasin että lyseisen 2haaraisen johdon suoja oli pahasti sulanut samoin johto,mutta ei mafin johto vaan samaan haaraan tuleva toinen johto joka menee jonnekin turbon tietämille. Johdot teippailtu ja paikoin uutta piuhaa laitettu. Nykiminen ollut viikon verran pois ja vikakoodi samoin. Katsotaan nyt menikö tuolla ehjäksi
              Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
              Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎