Announcement

Collapse
No announcement yet.

.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Agge_
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 496
    • P town

    .

    Jep eli auto on jo pidempää aikaa hävittäny öljyy suht reippaasti. Käytin vuosihuollos merkkiliikkees ja pyysin heidät tsiigaa, mutteivät löytäneet mitään vuotoa ainakaan.

    M54B22 on aika öljyjanonen muutenkin, mutku 10tkm sisällä oon joutunu periaattees vaihdattaa öljyt kokonaan pelkillä lisäyksillä, niin jotai kyllä mättää.

    Itse mekanikko neuvo et huohotin menis vaihtoon, et tämä vois olla kulutuksen syy? :think

    Kertokaa te viisaat, ku itellä ei oo mitn hajuu mitä lähtis chekkaa

    Koneessa on Mobil 1 5w30, ja sitä kyl menee... ja auto ei savuta
    Last edited by Agge_; 26-11-2012, 19:32.
    sigpic
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16307
    • Leppävirta

    #2
    Se huohotin nyt kannattaa ainakin uusia ja sitten seurailla tilannetta.

    Itsellä vaikkakin M52 kyseessä niin huohotin uusittu ja vuosi sitten Fortepesu koneeseen niin öljyn kulutus pudonnut sieltä 3-4 litrasta 1 litraan vuoden ajalle. Ja ei savuttanut minunkaan auto aiemmin.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • Agge_
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2009
      • 496
      • P town

      #3
      Originally posted by Haju69 View Post
      Se huohotin nyt kannattaa ainakin uusia ja sitten seurailla tilannetta.

      Itsellä vaikkakin M52 kyseessä niin huohotin uusittu ja vuosi sitten Fortepesu koneeseen niin öljyn kulutus pudonnut sieltä 3-4 litrasta 1 litraan vuoden ajalle. Ja ei savuttanut minunkaan auto aiemmin.
      Asiaa. Sehän alkaa kuullostaa paremmalt. Pistetään tilaukseen.

      E: Teitääkö kukaan osanumeroo?
      Last edited by Agge_; 06-06-2012, 19:50.
      sigpic

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #4
        Originally posted by Agge_ View Post
        Jep eli auto on jo pidempää aikaa hävittäny öljyy suht reippaasti. Käytin vuosihuollos merkkiliikkees ja pyysin heidät tsiigaa, mutteivät löytäneet mitään vuotoa ainakaan.

        M54B22 on vissiin aika öljyjanonen muutenkin, mutku 10tkm sisällä oon joutunu periaattees vaihdattaa öljyt kokonaan pelkillä lisäyksillä, niin jotai kyllä mättää.

        Itse mekanikko neuvo et huohotin menis vaihtoon, et tämä vois olla kulutuksen syy? :think

        Kertokaa te viisaat, ku itellä ei oo mitn hajuu mitä lähtis chekkaa

        Koneessa on Mobil 1 5w30, ja sitä kyl menee... ja auto ei savuta
        Vähän paksumpaa öljyä rohkeesti sinne ja vaikkapa separaattorin vaihto ensialkuun? Kyllähän tuo M54 taitaa tykätä öljyä kuluttaa, ohkasempia varsinkin. Mitä nyt olen 100tkm sellaisella kitkuttanut niin kyllä sinne saa aina vähä kaadella lisää.
        Separaattorin ku vaihtaa niin voi varata rohkeasti kaikki siihen liittyvät huohotinputket. Ei muistaakseni kauheita maksaneet. Ne on aika rapeita jo kummiskin. Jos kaikki saa ehjänä irti ja takaisin (ja lukittumaan oikein paikalleen vielä) ni hyvä on.

        Originally posted by Haju69 View Post
        Se huohotin nyt kannattaa ainakin uusia ja sitten seurailla tilannetta.

        Itsellä vaikkakin M52 kyseessä niin huohotin uusittu ja vuosi sitten Fortepesu koneeseen niin öljyn kulutus pudonnut sieltä 3-4 litrasta 1 litraan vuoden ajalle. Ja ei savuttanut minunkaan auto aiemmin.
        Jotkut käyttää Forten "moottorinpesuaineen" asemesta diiseliä. Kokeilu omalla vastuulla. Tosin yhtään pannua en ole vielä sillä konstilla rikkonut.
        Last edited by petrolhead; 06-06-2012, 19:54.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • ka00z
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 1805
          • Varsinais-Suomi

          #5
          Originally posted by petrolhead View Post
          Vähän paksumpaa öljyä rohkeesti sinne ja vaikkapa separaattorin vaihto ensialkuun? Kyllähän tuo M54 taitaa tykätä öljyä kuluttaa, ohkasempia varsinkin. Mitä nyt olen 100tkm sellaisella kitkuttanut niin kyllä sinne saa aina vähä kaadella lisää.
          Separaattorin ku vaihtaa niin voi varata rohkeasti kaikki siihen liittyvät huohotinputket. Ei muistaakseni kauheita maksaneet. Ne on aika rapeita jo kummiskin. Jos kaikki saa ehjänä irti ja takaisin (ja lukittumaan oikein paikalleen vielä) ni hyvä on.



          Jotkut käyttää Forten "moottorinpesuaineen" asemesta diiseliä. Kokeilu omalla vastuulla. Tosin yhtään pannua en ole vielä sillä konstilla rikkonut.
          Joo, tyhmältä se tuntuu maksaa purkitetusta pöllö-öljystä yli 30€ / litralta. Eipä ole miedolla annostuksella mitään koskaan rikkonut, mutten ole kyllä Bemarin moottorissa käyttänytkään. Kovat jätkät Saab-foorumilla liuottaneet lopuksi vielä öljytilan täyteen (5l) diisseliä, antaa muhia pari tuntia ja tyhjäksi -> huuhteliöljyt 2tkm ajaksi ja sitten täyssynteettiset sisään.

          Kyllä tohon 326tkm ajettuun diisselinokalekaan teki ainakin hyvää huuhtelu, tuli aika hurjaa mömmöä ulos. Vai onko kaikki pöllö-öljylaitteet tollasia tuhkapesiä :think


          Alkuperäiseen aiheeseen: Vuotaako ulos? Jossei, huohotin on syypää.
          W124 voll, markalla pidemmälle

          Comment

          • Agge_
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2009
            • 496
            • P town

            #6
            Kuluttaa siis ihan saatanasti. Eile piti käyä hakee muija lentokentält, katoin tikust et oli minimirajal öljyt. Lisäsin about 2dl, ajoin kentälle ja takas + tänää ehk 20km... Ja taas palaa valo.

            Eli tietääkö kukaa osanumerot kaikkiin härpäkkeisiin mitä tartten huohotin remppaan Tangoo!
            sigpic

            Comment

            • riuska
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2008
              • 1160
              • Lahti

              #7
              Originally posted by Agge_ View Post
              Kuluttaa siis ihan saatanasti. Eile piti käyä hakee muija lentokentält, katoin tikust et oli minimirajal öljyt. Lisäsin about 2dl, ajoin kentälle ja takas + tänää ehk 20km... Ja taas palaa valo.

              Eli tietääkö kukaa osanumerot kaikkiin härpäkkeisiin mitä tartten huohotin remppaan Tangoo!
              Itellä ainakin palaa se valo välillä miten sattuu vaikka ois öljyt melkein ylä viivassa... ja jos on alaviivassa ni litran voit heittää lisää öljyy myllyy..
              F30 320d
              F30 320i
              E46 320i
              E36 325i
              E30 316

              Comment

              • rizzo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2007
                • 5415
                • Oulu

                #8
                Mikä öljy pysyy parhaiten M54B22 koneessa? Vasta kehuin miten mulla ei katoa öljyä, mutta nyt sitten 10tkm jälkeen oli pikkasen kadonnut :think Tilasin just ajan öljynvaihtoon joten saa vapaasti valita mitä sinne haluan - kunhan vaan torstaille ilmoitan Teboilin Goldia oli nyt.

                Comment

                • 205/65-15H
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1421

                  #9
                  Mulla menee Castrol Edge 5W-30 LL (muistaakseni) 1litra/10tkm. Kun ostin auton, kulutus oli luokkaa 1litra/5tkm. Tällä öljyllä minun ajossa ei muodostu myöskään majoneesia öljykorkkiin (auto pääosin seisoo talvet).
                  e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                  e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                  Ioniq5 AWD -22
                  Leaf 40kwh -18

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #10
                    Originally posted by Agge_ View Post

                    Eli tietääkö kukaa osanumerot kaikkiin härpäkkeisiin mitä tartten huohotin remppaan Tangoo!

                    Sieltä kaikki tarvittava info.



                    Ja tästä hiemna laajempi setti http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=232
                    Last edited by Bmw Master; 11-07-2012, 13:06.

                    Comment

                    • Agge_
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2009
                      • 496
                      • P town

                      #11
                      Kiitokset jäbälle! En ole vieläkään kerennyt korjaa asiaa (nuolen vielä haavoja siitä ku bensapumppu hajos ja vuosihuolto tuli maksaa sen 1k+) Massit vähis

                      Ajelin viime vkl testilenkki helsinki-yyteri. Ennen lähtöö kaadoin ylärajaan asti tuttua mobil 1 5w30 esp formulaa. Perillä tsiigailin että noin 2-3dl oli kadonnut ja kilsoja about 350 motaria. Olin vielä ostanu 2 litraa tavaraa kaiken varalta. Nyt sen jälkeen ajanut about 500km ja ei ole kadonnut sen enempää. Viimeistään ennen talvea pakko vaihtaa huohotin rojut!

                      E: ja tosiaan talvella kun oli ollut -30 nii venakopan tiiviste kyl korkkas (oli aika rapee voin kertoo!) Sen jälkeen paikat kesti mutta alko kuluttaa sitä staffii ongelman mukaisesti.

                      Toinen E: Auto on suomi auto, joten pitäskö siel olla "kylmä paketti huohotin" vai arvailenko väärin?
                      Last edited by Agge_; 13-07-2012, 19:43.
                      sigpic

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #12
                        Originally posted by Agge_ View Post

                        Toinen E: Auto on suomi auto, joten pitäskö siel olla "kylmä paketti huohotin" vai arvailenko väärin?
                        Ei ole mitään takeita.

                        Comment

                        • JaniKuuk
                          Newbiemmer
                          • Dec 2010
                          • 13
                          • Rajamäki (Nurmijärvi)

                          #13
                          Originally posted by Agge_ View Post
                          Toinen E: Auto on suomi auto, joten pitäskö siel olla "kylmä paketti huohotin" vai arvailenko väärin?

                          Omassa M54B22:ssa oli "normi" huohotinsetti, ja on Suomi-auto. Ja vähän samaa ongelmaa öljynkulutuksen kanssa, yhtä pahaa kuitenkaan. Omassa meni reilu litra per 1000km.
                          Kuukausi sitten vaihdettiin huohotin letkuineen ja öljynkulutus lakkasi heti, ja perstuntumalla aiemmin vaivannut pieni nuhaisuuskin hävisi. Kannatti!

                          Comment

                          • Agge_
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2009
                            • 496
                            • P town

                            #14
                            Originally posted by JaniKuuk View Post
                            Omassa M54B22:ssa oli "normi" huohotinsetti, ja on Suomi-auto. Ja vähän samaa ongelmaa öljynkulutuksen kanssa, yhtä pahaa kuitenkaan. Omassa meni reilu litra per 1000km.
                            Kuukausi sitten vaihdettiin huohotin letkuineen ja öljynkulutus lakkasi heti, ja perstuntumalla aiemmin vaivannut pieni nuhaisuuskin hävisi. Kannatti!
                            Nonni. Eli kaikki oireet periaattees täsmää. Kertokaas jätkät, kannattaako nollataulu duunaa tän ite rajoitetuin työkaluin?

                            Korjaamol tulee varmaa kalliiks ku aikaa menee suht vitusti.
                            sigpic

                            Comment

                            • LordHamwich
                              BTCF Member
                              • Feb 2011
                              • 436
                              • Kuopio-Kuhmo

                              #15
                              Ei ole vaikea homma, vähän työläs voi olla ellei ole ennen tehnyt niin menee tovi ihmetellessä että missä se tötterö nyt on. Tuskinpa siinä pajallakaan puolta tuntia pidempään menisi.
                              Last edited by LordHamwich; 14-07-2012, 22:24.
                              1997 E39 523i Cosmosschwartz
                              sigpic

                              Gone with the wind:
                              1994 VW Passat 2.0
                              1995 E36 323i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎