Announcement

Collapse
No announcement yet.

330 Diesel. Automaati vai 4 veto ? Osto mielessä!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Embbu
    Newbiemmer
    • Jun 2012
    • 3
    • pirkanmaa

    330 Diesel. Automaati vai 4 veto ? Osto mielessä!

    Hei olen ostamassa mielellään takavetoista ja manuuaalina.
    MUTTA Näissä tuntuu hinta karkaavan käsistä kun sopivan yksilön löytää.

    Jos JOUDUN valitsemaan 2 pahasta niin kumpi noista otsikon kamppeista olisi kestävämpi/halvempi omistajalle..?

    En tarvi analyysiä siitä kuinka automaatti tekee ajosta mukavamman tai kuinka hyvä tai paska toi 4 veto on teknisesti verrattuna " oikeisiin 4 veto malleihin" jne..

    Mitä olen äkkiseltään foorumia lueskellut yms,,,Niin automaatit ei sitten kait kestä diiselin perässä jne ( onko faktaa esittää kuin usein noita levinnyt vakio 204 heppasen mosan perästä)

    Mites toi 4 veto jotkut väittävät et toi e-46 2003-2005 mallin tekninen totetus olisi ei niiiiiiiiiiiiin kestävä?

    Maksanko suosista vain sittenkin enemmän jotta saan takaveto manuaalin..?

    Puolesta/vastaan kommentteja kiitos
  • Esal
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1344
    • Lempäälä

    #2
    Automaatti kestää tai ei kestä, momentinmuuntimen kun uusii ennen kuin lukon kitkapinnat on loppu, niin säästyy ehkä remonteilta. No, maksaa senkin uusiminen toista tonnia, mutta mikä nyt ei maksaisi. Tuossa 204 heppasessa on muistaakseni vielä uudempi (kestävämpi) laatikko.
    Diesel manuaalivaihteilla taas käy kytkin/kaksoismassavauhtipyörän päälle, eikä sekään mikään halpa ole. Neliveto on mielestäni ihan sama koko e46 sarjassa? ja kyllä se ihan toimiva on talvella, mikään maasturihan se ei ole. Kesällä tuo tietysti vaan lisää turhaan hieman polttoaineen kulutusta.
    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

    Comment

    • Embbu
      Newbiemmer
      • Jun 2012
      • 3
      • pirkanmaa

      #3
      Etsintä jatkuu,,

      Juu lähinnä mietityttää myös tuon 4wd tekniikan "ylläpitokustannukset + muu huolto" Sinällään tuo 4wd tekniikkalla varustettu kulkine olisi ehkä mieluisampi sillä äkkiseltää ajatellen se toisi talviajoon "hieman?" vakautta lisää,verrattuna siis pelkkään takavetomalliin?

      Comment

      • Esal
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1344
        • Lempäälä

        #4
        Originally posted by Embbu View Post
        Juu lähinnä mietityttää myös tuon 4wd tekniikan "ylläpitokustannukset + muu huolto" Sinällään tuo 4wd tekniikkalla varustettu kulkine olisi ehkä mieluisampi sillä äkkiseltää ajatellen se toisi talviajoon "hieman?" vakautta lisää,verrattuna siis pelkkään takavetomalliin?
        Lisäkustannuksia polttoaineenkulutuksen lisäksi tuo etuvetarit, muusta en omalla kohdalla tiedä, enkä ole kuullut. Vakautta tulee melkoisesti lisää, kunhan ei ota luistonestoa pois. Verrattuna etuvetoiseen pikku 2-autoon joka talvella ruopi holtittomasti 4-vaihteelle asti, tuo nelikko lähtee kuin paljaalta asfaltilta.
        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

        Comment

        • van_gils
          Bimmer Rookie
          • Jan 2011
          • 117
          • keski-suomi

          #5
          Vetarit saksasta puoleen hintaan kotiin tuotuna, minä ainakin tilasin ja alle viikko meni kun paketti tuotiin kotiin Talvella neliveto on todella hyvä tai ainakin itse tykkään..

          Comment

          • s-v
            Newbiemmer
            • Jan 2005
            • 2

            #6
            Ei nelivedon kestävyyttä kannata pelätä, ei oo ongelmia vaikka innostuisit piristämään konetta, tietenkin kaiken saa hajalle jos yrittää.
            Ainakin omasta mielestä talvikelien käyttömukavuus kuittaa sen mitä polttoaineen kulutuksessa häviää, ja saahan siinä uusia juttukavereita hölmistyneistä quattrokuskeista.
            Last edited by s-v; 09-06-2012, 20:08.
            "335"xd

            Comment

            • habbax
              Newbiemmer
              • Jan 2003
              • 13
              • kotona

              #7
              Itsekkin kyttäillyt 330d:tä ja tässä pari vaihtoehtoa olisi.

              Toinen olisi automaatti ajettu ~200tkm ja toinen manuaali ajettu ~300 tkm. Kummatki samoilla varusteilla ja myös hinnalla. Automaatista lukenut että ei välttämättä kestäisi, mutta oottaakko mielluummin 100 tkm enemmän ajettu :S

              Molemmat takavetoja, mutta tarpeeksi läheltä liippasi aihe.
              Elämän halu on suuri ja nälkä mahdoton!!


              Paita on paska mutta ainut!

              Comment

              • rizzo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2007
                • 5417
                • Oulu

                #8
                Originally posted by habbax View Post
                Itsekkin kyttäillyt 330d:tä ja tässä pari vaihtoehtoa olisi.

                Toinen olisi automaatti ajettu ~200tkm ja toinen manuaali ajettu ~300 tkm. Kummatki samoilla varusteilla ja myös hinnalla. Automaatista lukenut että ei välttämättä kestäisi, mutta oottaakko mielluummin 100 tkm enemmän ajettu :S

                Molemmat takavetoja, mutta tarpeeksi läheltä liippasi aihe.
                No sinuna en miettisi kahta kertaa Täytyy kuitenkin muistaa että harvemmin ihmiset kirjottelevat foorumeille miten jokin osa EI ole hajonnut

                Summarum: tottakai tuo 200tkm ajettu!

                Comment

                • pro_tinnitus
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2007
                  • 273
                  • Etelä-Suomi

                  #9
                  Originally posted by rizzo View Post
                  No sinuna en miettisi kahta kertaa Täytyy kuitenkin muistaa että harvemmin ihmiset kirjottelevat foorumeille miten jokin osa EI ole hajonnut

                  Summarum: tottakai tuo 200tkm ajettu!
                  Mikä tahansa E46 dieseli, varsinkin 330d niin ensimmäinen toimenpide tulisi olla läppien poisto!
                  E90 320d -05
                  EX: Z3 E36/8 3.0i

                  Comment

                  • ||Mane
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2007
                    • 114
                    • Mikkeli

                    #10
                    Originally posted by pro_tinnitus View Post
                    Mikä tahansa E46 dieseli, varsinkin 330d niin ensimmäinen toimenpide tulisi olla läppien poisto!
                    Poislukien 135kw manuaalit, joissa ei läppiä ole ollenkaan
                    "Mitä mulla ei oo, sitä ei tarvita"

                    Comment

                    • pro_tinnitus
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2007
                      • 273
                      • Etelä-Suomi

                      #11
                      Originally posted by ||Mane View Post
                      Poislukien 135kw manuaalit, joissa ei läppiä ole ollenkaan
                      Juurikin näin
                      E90 320d -05
                      EX: Z3 E36/8 3.0i

                      Comment

                      • TuomasR
                        Newbiemmer
                        • Apr 2010
                        • 14
                        • Toivala

                        #12
                        4wd on ollut itsellä ongelmaton, GM:n tomaatti ei. Ääni manuaalille, tai läpikäydylle tomaatille (joko maksaa niiiiin paljon ettei kukaan enää raski luopua).

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17474
                          • Turku

                          #13
                          Nelivetoautomaatilla mennään, lähes 200tkm itse ajettu. Tomaatti ollut täysin ongelmaton, öljyjä ei vaihdettu. Etuvetarit olen joutunut uusimaan. En pelkäisi kumpaakaan, nelivetoa tai tomaattia.
                          Näillä mennään:
                          - BMW E81 118i since 2017
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎